آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

شایعه: اپل یکی از نامزدهای احتمالی خرید استودیوی فیلم‌سازی A24 است

  • -
شایعه: اپل یکی از نامزدهای احتمالی خرید استودیوی فیلم‌سازی A24 است

گفته می‌شود استودیو فیلم‌سازی A24 در حال بررسی راه‌های فروش یا ادغام با شرکتی بزرگ‌تر است و ظاهرا اپل یکی از نامزدهای احتمالی خرید این استودیو به‌ شمار می‌آید.

اپل در سال ۲۰۱۹ از سرویسی با نام اپل تی‌وی پلاس رونمایی کرد که به موجب آن، پای این شرکت به صنعت فیلم‌سازی باز شد. اپل تی‌وی پلاس فیلم و سریال‌های اورجینال اپل را استریم می‌کند و عملکرد متوسط تا خوبی ارائه داده است؛ اما اپل کار بسیار سختی برای رقابت با سایر غول‌های صنعت استریم فیلم و سریال در پیش دارد. برای مثال، HBO و دیزنی پلاس گنجینه‌ای از محتوای اورجینال دارند که هر کدام از آن‌ها می‌تواند میلیون‌ها کاربر را به سمت این سرویس‌ها بکشاند؛ هلو پشتوانه‌ی قوی به نام دیزنی دارد و آمازون استودیوها و امتیازهای در خور توجهی را تصاحب کرده است. از سوی دیگر نتفلیکس با انبوهی از قراردادهای انحصاری‌، غول بلامنازع این حوزه محسوب می‌شود؛ ازاین‌رو اپل برای رقابت و افزایش کیفیت و کمیت محتوای خود باید اقدام به خرید استودیوی فیلم‌سازی کند.

گزارشی از واریتی، جزئیات فروش استودیوی فیلم و تلویزیون مستقل A24 را ارائه می‌دهد که ظاهراً اپل یکی از نامزدهای احتمالی خرید این استودیو است. اپل در میان شرکت‌هایی است که در مقطعی برای خرید این استودیو مذاکره کرده‌اند. در حقیقت اپل و A24 از زمان تأسیس اپل تی‌وی پلاس در پروژه‌های مختلفی از جمله فیلم‌هایی مانند On the Rocks و Boys State همکاری کرده‌اند. این دو در حال حاضر در قالب یک توافق‌نامه چندساله با هم همکاری می‌کنند.

گزارش امروز واریتی نشان می‌دهد که اخیراً اپل و A24 در مورد یک خرید بالقوه گفت‌وگوهایی داشته‌اند. سناریوهای احتمالی قرارداد شامل ادغام با یک استودیو فیلم‌سازی مستقل یا جذب کامل توسط یک غول فناوری است. اعتقاد بر این است که با توجه به روابط نزدیک اپل و این استودیو در ساخت عناوینی نظیر On the Rocks از سوفیا کاپولا، غول دنیای فناوری شانس بالایی برای تصاحب استودیوی یادشده دارد و در این صورت، A24 به بزرگ‌ترین خرید اپل پس از بیتس در سال ۲۰۱۴ به مبلغ ۳ میلیارد دلار تبدیل خواهد شد.

اپل با خرید A24 می‌تواند نفوذ خود را در صنعت فیلم‌ و سریال بیشتر کند و جوابی به خرید MGM (مترو گلدوین مایر) توسط آمازون بدهد که به موجب آن، غول خرده‌فروشی به امتیاز محتوای اورجینال بسیاری دست یافته است. گفته می‌شود اپل به‌تازگی به خرید Hello Sunshine، شرکت تولید‌کننده ویترسپون، ابراز علاقه کرده است. با این اوصاف به نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها در صدد گسترش فعالیت‌های خود در صنعت فیلم‌ و سریال هستند تا رقابت جدی‌تری در این حوزه آغاز کنند.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه