آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

شهر بیت کوین در السالوادور ساخته خواهدشد

  • -
شهر بیت کوین در السالوادور ساخته خواهدشد

اولین شهر بیت کوین با حمایت یک میلیارد دلاری در السالوادور ساخته خواهد شد.

السالوادور به پذیرش هرچه بیشتر بیت کوین ادامه می‌دهد. نایب بوکله، رئیس جمهور این السالوادور اعلام کرده است که «شهر بیت کوین» با بودجه‌ی اولیه‌ی یک میلیارد دلار اوراق قرضه‌ی بیت کوین، شروع به کار خواهد کرد.

ایده‌ی این موضوع ابتدا توسط بوکله در کنفرانس هفته‌ی بیت کوین در السالوادور مطرح شد، هدف از این کنفرانس جشن گرفتن پذیرش عمومی بیت کوین و افزایش مشارکت مردم این کشور بود. نایب بوکله در این باره می‌گوید:

در #شهربیت‌کوین آموزش دیجیتال و تکنولوژی خواهیم داشت. انرژی زمین‌گرمایی برای تمام شهر و حمل‌و‌نقل عمومی پایدار برای همگان.

توسعه‌ی شهر بیت کوین با مشارکت شرکت‌های مطرح کریپتو از جمله صرافی بیتفینکس و آدام بک بلاک استریم، انجام خواهد شد. طبق گفته‌ی مدیر ارشد فناوری بیتفینکس، این صرافی از ایده‌ی شهر بیت کوین السالوادور بوسیله‌ی راه‌اندازی پلتفرمی برای نگه‌داری اوراق قرضه‌ی بیت کوین حمایت خواهد کرد. و در ادامه می‌گوید:

این پلتفرم به‌زودی خانه‌ای برای بسیاری از دارایئ‌های دیجیتال محلی و خارجی خواهد شد و قوانین سرمایه‌ی دیجیتال جدیدی را برای این کشور بوجود خواهد آورد. السالوادور، بیتفینکس و بلاک استریم دارند باهمدیگر تاریخ را می‌ساند.

بوکله گفته است که شهر بیت کوین دارای مناطق مسکونی، مراکز خرید، رستوران‌ها و نیز بندر خواهد بود، «همه چیز حول بیت کوین». همچنین ساکنان تنها مالیات بر ارزش افزوده پرداخت خواهند کرد، به گفته‌ی بوکله این مالیات صرف پرداخت اوراق قرضه‌ی شهری، زیرساخت‌های عمومی و هزینه‌های نگه‌داری شهر خواهد شد.

در طی کنفرانس بیت کوین، سامسون مائو، مدیر ارشد امنیت بلاک استریم در مورد امکان‌پذیری تأمین یک میلیارد دلار اوراق قرضه بیت کوین این‌گونه توضیح داد:

با وجود بیتفینکس، نهنگ‌های زیادی در دسترس خواهد بود. مشکلی با تأمین یک میلیون دلار اوراق قرضه نمی‌بینم.

مائو همچنین اعلام کرد شهروندانی که بیش از ۵۰۰ میلیون دلار اوراق قرضه‌ی بیت کوین دارند، سرمایه‌ی آن‌ها در یک دوره‌ی پنج‌ساله قفل شده و از گردش جهانی خارج خواهد شد. او در ادامه توضیح داد که چگونه افزایش ده برابری در فعالیت‌های مشابه از جانب سایر کشورها در نهایت باعث نیمی از بازار ۲۱ میلیون بیت کوین را از گردش خارج خواهد کرد.

از زمانی که السالوادور بیت کوین را به‌طور رسمی پذیرفته است، دولت این کشور سودهای محقق نشده را دوباره در پروژه‌های زیرساختی سرمایه‌گذاری کرده است.

بوکله از اوایل نوامبر، اعلام کرده است که سود اضافی که از صندوق تراست بیت کوین بدست‌آمده است صرف احداث ۲۰ مدرسه‌ی جدید شده است، او گفته است:

زمانی که این پروژه شروع شد، از FIDEBITCOIN (صندوق تراست بیت کوین ملی السالوادور) به اندازه‌ی اکنون سود چندانی نکرده بودیم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم [از این سود بدست‌آمده] اولین ۲۰ مدرسه‌ی بیت کوین را بسازیم.

در اواسط اکتبر، دولت السالوادور ۴ میلیون دلار سود حاصل از صندوق تراست بیت کوین را برای ساخت بیمارستان دامپزشکی در سان سالوادور، پایتخت این کشور دوباره سرمایه‌گذاری کرد.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه