آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

شیائومی در ۵ سال آینده ۱۵ میلیارد دلار در بخش تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری خواهد کرد

  • -
شیائومی در ۵ سال آینده ۱۵ میلیارد دلار در بخش تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری خواهد کرد

شیائومی اعلام کرد به‌منظور پیشبرد اهداف و رشد فعالیت‌هایش، در ۵ سال آینده بالغ‌بر ۱۵ میلیارد دلار در بخش تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

شیائومی در سالیان اخیر با گذر از شرکتی استارتاپ‌گونه و با رشد خیره‌کننده‌اش، خود را بین بزرگان دنیای فناوری جای داده؛ به‌طوری که این شرکت در حال‌ حاضر یکی از نقش‌آفرینان مهم بازار گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آید و گستره‌ی فعالیت‌هایش را به بخش‌های دیگری همچون لوازم خانگی، پوشیدنی‌ها، حوزه‌ی رباتیک و... نیز افزایش داده است.

با این‌ حال، شیائومی طبیعتاً برای حفظ جایگاه خود در میدان رقابت باید کانون توجهش را به بخش تحقیق و توسعه (R&D) معطوف کند. در خارج از چین، هنوز تصور می‌شود که شیائومی تنها برندی برای تولید محصولات مقرون‌به‌صرفه است و غول چینی نیز به‌خوبی می‌داند که برای رقابت با محصولات بالارده یا پریمیوم باید این دیدگاه را تغییر دهد. تحقیق و توسعه می‌تواند نقطه‌ی عطفی برای تولید محصولات بهتر و افزایش ارزش برند شیائومی در خارج از مرزهای چین باشد.

با در نظر گرفتن این احتمال، لی جون، رئیس و بنیانگذار شیائومی، اعلام کرده که اهداف این شرکت برای ۵ سال آینده، سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد یوان (حدود ۱۵ میلیارد) در بخش تحقیق و توسعه است. جالب است بدانید شیائومی پیش‌تر اعلام کرده بود که تا سال ۲۰۲۷ حدود ۵۰ میلیارد یوان در بخش یادشده سرمایه‌گذاری می‌کند؛ بنابراین سخنان لی جون افزایش دو برابری بودجه در بخش تحقیق و توسعه را نوید می‌دهد.

مدیرعامل شرکت چینی همچنین مدعی است در دو سال گذشته ۲۲ میلیارد یوان در تحقیق و توسعه‌ی محصولات سرمایه‌گذاری شده است و شیائومی اکنون ۱۶ هزار مهندس دارد. او خاطرنشان می‌کند که تمامی این کارها برای جلب رضایت طرفداران شیائومی انجام می‌شود.

به‌طور کلی، نمونه‌ای از تأثیر سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه را می‌توان در فناوری‌های CyberFocus و Image Brain استفاده‌شده در گوشی پرچم‌دار شیائومی ۱۲ مشاهد کرد که نویدبخش گامی بزرگ در ردیابی اشیاء با دوربین گوشی هوشمند است. به‌نظر می‌رسد شیائومی رقابت جذابی را در سال‌های آینده با سایر شرکت‌ها آغاز خواهد کرد.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه