آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

طرح استیضاح وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شروع شد

  • -
طرح استیضاح وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شروع شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با جمع‌آوری ۱۰ امضا، طرح استیضاح عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را کلید زدند.

نمایندگان مجلس طرح استیضاح وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را با ده امضا کلید زدند. این خبر را نماینده‌ی اقلید، مسلم صالحی به خبرگزاری‌ها داده است. در تذکرات کتبی نمایندگان مجلس خطاب به مسئولان اجرایی کشور هم تذکراتی به عیسی زارع‌پور دیده می‌شود. ایسنا خبر داده نماینده‌ی دامغان درباره‌ی تسریع در تعیین تکلیف و پرداخت مطالبات چندساله بازنشستگان شرکت مخابرات و نماینده‌‌ی سقز در خصوص رسیدگی به قطعی مکرر خطوط تلفن همراه و اینترنت در سه ماه نخست سال ۱۴۰۱ به وزیر ارتباطات تذکر کتبی دادند.

از طرف دیگر، ایلنا خبر داده عدم توزیع عادلانه اعتبارات، انتصابات ناکارآمد در بدنه وزارت ارتباطات، عدم تحقق برنامه‌های ارائه شده توسط وزیر در جلسه رأی اعتماد طبق برنامه زمانبندی، عدم تعیین تکلیف کارگزاران مخابرات روستایی، عدم آنتن‌دهی و پوشش شبکه اینترنت به‌ویژه در روستاها و پایین بودن خدمات‌رسانی در حوزه کاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محورهای درخواست استیضاح وزیر ارتباطات هستند.

عیسی زارع‌پور پیش از وزارت، ریاست مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه را به عهده داشت. او مرداد ماه ۱۴۰۰ به‌عنوان وزیر پیشنهادی دولت چشم‌انداز خود را در این حوزه استفاده حداکثری از فناوری اطلاعات و ارتباطات و ظرفیت‌های فضای مجازی برای رسیدن به ایرانی هوشمند در تراز انقلاب اسلامی در افق ۱۴۰۴ عنوان کرد؛ چشم‌اندازی که به گفته‌ی او با رویکرد ایجاد شفافیت، مبارزه با فساد، ارتقای کارآمدی و بسط عدالت ازطریق خدمات هوشمند، تأمین و تسهیل ارتباطات فراگیر، ارائه‌ی سرویس‌های محتوای داخلی، ایجاد و توسعه زیرساخت امن و پایدار در تمامی ارکان دولت و جامعه، تمدن‌سازی در فضای مجازی و ارتقای جایگاه اقتصاد دیجیتال به‌عنوان پیشروان و موتور محرک پیشرفت همه‌جانبه با در نظر گرفتن ارزش‌های اسلامی، ایرانی مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و در چارچوب سیاست‌های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دست می‌آید.

رئیس جمهور در جلسه‌ی رای اعتماد در دفاع از زارع‌پور، هوشمندسازی، شفافیت، فعال کردن اقتصاد فضای مجازی را به‌عنوان برنامه‌های وزارت ارتباطات اعلام کرده بود. در نهایت او با ۲۵۶ رای موافق، ۱۷ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع به‌عنوان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انتخاب شد. پس از نزدیک به یک سال، یکی از مواردی که باعث استیضاح این وزیر شده، عمل نکردن به برنامه‌هایی است که در جلسه رای اعتماد ارائه داده بود.

مدت‌ها است که کاربران فضای مجازی درباره‌ی کندی و گران بودن اینترنت اعتراض می‌کنند و نگرانی‌ها در مورد اجرای طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی روز به روز بیشتر می‌شود؛ اما به نظر نمی‌رسد استیضاح زارع‌پور ارتباطی با مشکلات مردم در خصوص اینترنت داشته باشد. زارع‌پور به شبکه ملی اطلاعات که از مدت‌ها پیش باعث نگرانی کاربران فضای مجازی است، نگاهی مثبت داشته و آن را جزو افتخارات کشورهای پیشرفته می‌داند. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی به ایسنا گفته: «ما به‌دنبال اصلاح طرح صیانت هستیم.» و اعلام کرده که وزارتخانه اصلاحات خود را به مجلس داده است.

حالا و با طرح استیضاح نمایندگان، معلوم نیست زارع‌پور در زمان اجرای این طرح که هنوز تکلیف آن نامشخص است، همچنان در این وزارتخانه حضور داشته باشد.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه