آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

ظاهرا گوگل از ادغام سرویس‌های Duo و Meet صرف‌نظر کرده است

  • -
ظاهرا گوگل از ادغام سرویس‌های Duo و Meet صرف‌نظر کرده است

براساس گزارش‌های جدید، ظاهرا گوگل از برنامه‌ی خود برای ادغام دو پلتفرم Duo و Meet منصرف شده است.

سال گذشته شایعه‌ای منتشر شد مبنی براینکه گوگل قصد دارد دو برنامه‌ی چت ویدئویی خود یعنی Duo و Meet را با یکدیگر ادغام کند. برای معدود کسانی که آشنا نیستند؛ Duo درواقع اپلیکیشن چت ویدئویی برای کاربران معمولی و Meet سرویس ویدئو کنفرانس غول جستجوی اینترنت برای کاربران سازمانی است.

به گزارش فون‌آرنا، برنامه‌ی اولیه‌ی گوگل این بود که یک پلتفرم چت ویدئویی واحد ایجاد کند که امکان ارسال پیام ویدئویی ساده مثل پیام‌های تبریک تولد و موارد دیگر را به‌همراه انیمیشن‌های مرتبط ارائه دهد و کاربران بتوانند از همین بستر برای برقراری تماس‌های تصویری کاری و سازمانی بهره ببرند.

به گفته‌ی وب‌سایت 9to5Google، قرار بر این بود که نام پلتفرم واحد گوگل، «دوئت» باشد. نام Duet درواقع ترکیب دو حرف اول Duo و دو حرف آخر Meet است. البته در گزارش‌های اخیر اشاره شده است که گوگل دیگر قصد ندارد این دو پلتفرم را با یکدیگر ترکیب کند. ظاهرا شرکت آمریکایی تصمیم گرفته پروژه‌ی Duo را به‌طور کلی لغو کند و این یعنی در ادامه، سرویس چت ویدئویی مخصوص کاربران عادی را به‌طور مجزا ارائه نخواهد کرد.

برخی منابع اعلام کرده‌اند سال گذشته یعنی زمانیکه بحث درمورد این موضوع درحال انجام بود، اعضای تیم Duo از تصمیم گوگل برای توقف توسعه‌ی یک اپلیکیشن چت ویدئویی اختصاصی برای کاربران عادی بسیار متعجب شدند.

تنها قابلیتی که ممکن است گوگل برای کاربران عادی به Meet اضافه کند این است که به کاربران عادی اجازه خواهد داد با برقراری تماس‌های تلفنی بتوانند کنفرانس‌های ویدئویی Meet را اجرا کنند. کاربران سازمانی معمولا برای برنامه‌ریزی ویدئو کنفرانس‌های موردنظر خود از لینک‌ها و ایمیل استفاده می‌کنند. تماس‌های ویدئویی سازمانی معمولا از قبل برنامه‌ریزی شده‌اند و این درحالی است که تماس‌های ویدئویی کاربران عادی اغلب بدون هماهنگی و به‌طور ناگهانی برقرار می‌شود.

google duo

علاوه‌بر امکان آغاز کنفرانس Meet با برقراری تماس تلفنی، گزارش‌هایی درمورد افزودن قابلیت رمزنگاری سراسری Duo نیز مطرح شده است. گفته می‌شود تیمی که روی Duet کار می‌کرد، اکنون در تیم Meet مستقر شده یا روی سایر قابلیت‌های سازمانی گوگل برای این پلتفرم مشغول فعالیت شده‌اند؛ به‌همین دلیل اپلیکیشن Duo طی سال گذشته به‌روزرسانی بزرگی دریافت نکرده است. گوگل در گفت‌وگو با وب‌سایت 9to5Google اعلام کرده است که هیچ تغییری در برنامه‌های این شرکت برای ادامه‌ی سرمایه‌گذاری روی کاربران عادی ایجاد نشده است.

گوگل فهرستی حاوی تغییراتی که سال گذشته برای کاربران Duo اعمال کرده را تهیه کرده است. این فهرست شامل یک رابط کاربری بازسازی شده است تا Duo بتواند از مزایای سبک طراحی متریال‌یو بهره ببرد. علاوه‌بر این گوگل اپلیکیشن Duo را برای کارکرد بهتر در تبلت‌ها و دستگاه‌های تاشو بهینه‌سازی کرده است. در ادامه سایر تغییراتی که گوگل در Duo اعمال کرده است را مرور می‌کنیم:

  • افزودن Duo به تلویزیون‌های هوشمند سامسونگ
  • امکان اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش با وضوح HD
  • کنترل‌های جدید برای اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش
  • سیستم‌های حفاظتی جدید و امکان کنترل هرزنامه‌ها
  • ۱۸ جلوه‌ی ویدئویی جدید که می‌توان از آن‌ها در تماس‌های Duo استفاده کرد
  • به‌روزرسانی‌هایی که شامل بهبود قابلیت اطمینان و کیفیت تماس‌های Duo می‌شود

در ماه اوت و زمانی‌که گوگل رابط کاربری صفحه‌ی اصلی Duo را به‌روزرسانی کرد تا با رابط کاربری صفحه‌ی اصلی ایجاد شده برای Meet مطابقت داشته باشد، درواقع مرگ اپلیکیشن Duo را اعلام کرد. گوگل اعلام کرده است نقشه‌ی راه این شرکت برای اپلیکیشن‌های تماس تصویری بسیار جامع است که در آن هم کاربران عادی و هم کاربران سازمانی مدنظر قرار گرفته‌اند.

همان‌طور که اشاره شد گوگل همچنان تصمیم دارد Meet را جایگزین Duo کند، اما تمرکز اصلی روی کاربران سازمانی خواهد بود و این یعنی پلتفرم نهایی این شرکت برای ارائه‌ی قابلیت تماس‌های ویدئویی، با نام Meet به کار خود ادامه خواهد داد و نه Duet. استفاده از یک برنامه‌ی واحد برای برقراری تماس‌های ویدئویی شخصی یا کنفرانس‌های ویدئویی سازمانی، باعث کاهش سردرگمی کاربران برای انتخاب اپلیکیشن خواهد شد؛ درست مثل شرایطی که اپل با سرویس فیس‌تایم برای کاربران خود فراهم کرده است. اپل پلتفرم فیس‌تایم را به‌عنوان ابزاری برای مشاغل، به‌ویژه برای کسانی که از خانه کار می‌کنند تبلیغ کرده است.

اپل با انتشار iOS 15 این امکان را فراهم کرد تا کاربرانی که از دستگاه‌های اپل استفاده نمی‌کنند نیز بتوانند با استفاده از یک پیوند اینترنتی که توسط کاربر فیس‌تایم ایجاد شده است، به کنفرانس ویدئویی یاد شده ملحق شوند.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه