آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

ظرفیت باتری مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی در آستانه‌ی WWDC 2021 فاش شد

  • -
ظرفیت باتری مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی در آستانه‌ی WWDC 2021 فاش شد

طبق اطلاعات افشاشده در پایگاه نظارت داده‌ی چینی، مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی به باتری ۸۶۹۳ میلی‌آمپر ساعت و نسخه‌ی ۱۴ اینچی به باتری ۶۰۶۹ میلی‌آمپر ساعتی مجهز می‌شوند.

شایعات زیادی در مورد برنامه‌ریزی اپل برای رونمایی از مدل‌های جدید ۱۴ و ۱۶ اینچی مک‌بوک پرو وجود دارد که از قرار معلوم، هر دو مجهز به نمایشگر mini-LED و تراشه‌ی بهبودیافته از خانواده M1 هستند. انتظار می‌رود نوت‌بوک‌های مذکور از طراحی جدیدی با حاشیه‌های باریک‌تر و درگاه‌های بیشتر، از جمله بازگشت درگاه HDMI، کارت‌خوان SD و کابل برق مغناطیسی (مگ‌سیف) بهره ببرند. شایعات همچنین حاکی از حذف نوار لمسی موسوم به تاچ بار به نفع کلیدهای فیزیکی فانکشن (Fn) است.

MacRumors با استناد به اطلاعات افشاشده از پایگاه نظارت داده‌ی چینی، گزارشی تدوین کرده است که نشان می‌دهد هر یک از سلول‌های باتری نوت‌بوک‌های آینده اپل چه ظرفیتی دارند. این فهرست که در تاریخ ۱۴ آوریل (۲۵ فروردین) توسط تأمین‌کننده اپل Sunwoda Electronic ثبت شده و مربوط به باتری با شناسه مدل A2527 است. باتری یادشده دارای ظرفیت ۸۶۹۳ میلی‌آمپر ساعت یا ۱۱٫۴۵ ولت است و تقریبا ظرفیتی مشابه با سلول‌های باتری ۸۷۹۰ میلی‌آمپر ساعت یا ۱۱٫۳۶ ولت مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی کنونی دارد.

اسنوودا الکترونیک همان تأمین‌کننده‌ای است که ظرفیت باتری آیفون ۱۳ را در اوایل هفته‌ی گذشته در پایگاه داده چینی ثبت کرده بود. اگر پرونده بایگانی‌شده دقیق باشد، احتمالا به دلیل شایعه طراحی باریک‌تر، ظرفیت باتری نسل بعدی مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی کمی پایین‌تر از مدل موجود است. البته با مهاجرت اپل به پردازنده‌های سفارشی مبتنی بر معماری آرم، قطعا انرژی کم‌تری مصرف خواهد شد و احتمالا شاهد افزایش شارژدهی خواهیم بود.

فهرست ثبت‌شده از اسنوودا یک باتری دیگر را نیز با شناسه مدل A2519 شامل می‌شود که در ۳۰ مارس ۲۰۲۱ ثبت شده است. سلول باتری این محصول ۶۰۶۸ میلی‌آمپر ساعت یا ۱۱٫۴۷ ولت است. این باتری ظرفیت بالاتری از باتری ۵۱۰۳ میلی‌آمپر ساعتی مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی فعلی دارد. به‌ نظر می‌رسد شاسی بازطراحی‌شده برای ابعاد نمایشگر ۱۴ اینچی سبب شده است باتری بزرگ‌تری در این محصول تعبیه شود. اگر به خاطر داشته باشید، با معرفی مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی ۲۰۱۹ شاهد افزایش ظرفیت باتری آن بودیم و این می‌تواند برای مدل جدید ۱۴ اینچی نیز رخ بدهد.

تاکنون، شایعات ضدونقیضی درباره معرفی مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی در رویداد WWDC 21 منتشر شده است. عده‌ای بر این باورند که غول دنیای فناوری نوت‌بوک‌های جدیدش را در سی ‌و دومین رویداد توسعه‌دهندگان معرفی می‌کند و عده‌ای دیگر مدعی هستند این شرکت به دلیل کمبود جهانی نیمه‌هادی و تبعاتش بر مدارهای مجتمع که در نمایشگرهای mini-LED استفاده می‌شود، تا اواخر نیمه‌ دوم سال ۲۰۲۱ محصولات یادشده را نمی‌تواند عرضه کند.

مارک گِرمن از بلومبرگ قبلاً گزارش داده بود که مدل‌های بازطراحی‌شده مک‌بوک پرو اوایل تابستان امسال رونمایی می‌شوند؛ درحالی‌که جان پراسر انتظار دارد اپل در WWDC 2021 که فردا برگزار می‌شود از نوت‌بوک‌های حرفه‌ای رونمایی کند. اما دیجی‌تایمز با بررسی زنجیره‌ی تأمین محصولات اپل، مدعی است که تا نیمه‌ی دوم ۲۰۲۱ شاهد رونمایی از محصولات مذکور نخواهیم بود.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه