آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

ظریف: آماده ارائه دستاوردهای علمی و فناوری کشور در هر نقطه‌ای از جهان هستیم

  • -
ظریف: آماده ارائه دستاوردهای علمی و فناوری کشور در هر نقطه‌ای از جهان هستیم

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در دیدار با معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، با اشاره به قدرت علمی و فناوری کشور اعلام کرد: ما آمادگی این را داریم تا در هر نقطه از جهان، دستاوردهای علمی و فناوری کشور را ارائه کنیم. وی ادامه داد: دانشجویان ما به خوبی در دانشگاه‌های معتبر خارجی جذب می‌شوند، باید بتوانیم محیطی برای کارآفرینی و رشد آنها در درون کشور ایجاد کنیم، به این ترتیب قطعا ترجیح خواهند داد که در داخل ایران به تحصیل و فعالیت خود ادامه دهند.

وزیر امور خارجه با تاکید بر ظرفیت پارک‌های علم و فناوری برای رشد علمی و فنی نخبگان افزود: در پارک‌های علمی و فناوری فضا به گونه‌ای است که نخبگان ما علاوه بر حوزه نظری به حوزه‌های عملی و تولیدی نیز وارد می‌شوند، دانشگاه‌های خارج از کشور نیز با همین روش توان اقتصادی خود را افزایش داده و موجب رشد علمی دانشجویان خود می‌شوند. پارک‌های علم و فناوری در تربیت نیروهای کارآمد و کاهش مهاجرت نخبگان نیز تاثیر بسزایی دارند.

محمد جواد ظریف گفت: پیشرفت‌های ما با وجود تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی رخ داده، اگر تحریم‌ها برطرف شود، ایران به قطب علم و فناوری در منطقه تبدیل خواهد شد. ما در وزارت امور خارجه به دنبال خدمت به اقتصاد کشور هستیم تا سیاست خارجه باری بر دوش اقتصاد کشور نباشد، در این راستا ورود به حوزه اقتصادی یک ضرورت است.

وی ادامه داد: به همین جهت برای ایجاد یک معاونت اقتصادی اقدام کردیم، در این معاونت یک اداره کل دیپلماسی اقتصاد مقاومتی و یک اداره تسهیل اقتصاد دانش بنیان ایجاد شده و همه ادارات منطقه موظف به همکاری با آن هستند.

وزیر امور خارجه با تاکید به اهمیت پارک‌های علم و فناوری اعلام کرد: پارک‌های علم و فناوری می‌توانند برای معرفی امکانات و دستاوردهای خود به بازار‌های خارجی از دیتابیسی که به همین منظور ایجاد شده است، استفاده نمایند؛ در این راستا تمامی وزارتخانه‌ها در سراسر جهان آماده همکاری هستند.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه