آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

فاکسکان و عربستان سعودی، خودروی الکتریکی می‌سازند

  • -
فاکسکان و عربستان سعودی، خودروی الکتریکی می‌سازند

فاکسکان که به‌تازگی روی ساخت خودروی الکتریکی متمرکز شده، در حال مذاکره برای صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی برای ساخت خودروهای برقی مبتنی بر پلتفرم بی‌ام‌و است.

گروه فناوری فاکسکان در حال مذاکره با عربستان سعودی برای یک شرکت سرمایه‌گذاری مشترک بالقوه با تمرکز بر ساخت خودروی الکتریکی است. این اطلاعات هنوز رسمی نیست، اما گزارش جدیدی از اتوموتیو نیوز به نقل از «افراد مطلع» نقل می‌کند که به این نشریه گفته‌اند صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی شرکت جدیدی به نام ولوسیتی (Velocity) ایجاد خواهد کرد که باید سهام‌دار عمده سرمایه‌گذاری مشترک جدید باشد.

به گزارش پدال، این صندوق سرمایه‌گذاری هم‌اکنون حدود ۴۵۰ میلیارد دلار دارایی را مدیریت می‌کند و می‌خواهد در تجارت خودروی الکتریکی مشارکت کند تا اقتصاد این پادشاهی نفت‌خیز را متنوع کند. به گفته‌ی این منابع، فاکسکان، شرکت سازنده‌ی آیفون، به نوبه‌ی خود مواردی از جمله نرم‌افزار، لوازم الکترونیکی و معماری الکتریکی را برای خودروهای الکتریکی جدیدی که در عربستان سعودی ساخته خواهد شد، ارائه خواهد کرد. فاکسکان همچنین یکی از سهام‌داران اقلیت در شرکت سرمایه‌گذاری مشترک خواهد بود.

خودروی الکتریکی / Electric Car بی ام و / BMW

جالب‌تر اینکه گزارش یادشده ادعا می‌کند که شرکت جدید قصد دارد از شاسی بی‌ام‌و برای خودروهای الکتریکی استفاده کند و برنامه این است که دو طرف قبل از پایان سال قراردادی امضا کنند. البته تاکنون هیچ چیزی از این موضوع تأیید نشده و گزارش اتوموتیو نیوز تنها اطلاعات موجود درباره‌ی این پروژه است.

انتظار می‌رود بی‌ام‌و معماری الکتریکی قدیمی‌تری را در اختیار شرکت سرمایه‌گذاری مشترک جدید قرار دهد. این اولین باری نیست که خودروساز آلمانی مجوز استفاده از پلتفرم‌های خود را برای سازنده‌ی دیگری صادر می‌کند، زیرا شرکت ویتنامی وین‌فست (VinFast) از پلتفرم‌های قدیمی‌تر بی‌ام‌و X5 برای شاسی‌بلند پرزیدنت خود استفاده می‌کند. همچنین، رنج‌روور جدید لندروور از پیشرانه‌ی ۴/۴ لیتری توئین توربو خورجینی هشت سیلندر بی‌ام‌و به عنوان آپشن بهره می‌برد.

به عنوان آخرین نکته، فاکسکان اخیراً با سه خودروی فاکسکان مدل C، مدل E و مدل T که با همکاری خودروساز تایوانی Yulon Motor توسعه یافته، در صنعت خودروسازی مشارکت کرده است. این غول فناوری اخیراً کارخانه‌ی سابق استارتاپ لردزتاون موتورز (Lordstown Motors) را در ایالات متحده برای ساخت خودروهای خود خریداری کرد.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه