آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

فیسبوک و اینستاگرام: بگذارید داده‌هایتان را رهگیری کنیم تا رایگان بمانیم!

  • -
فیسبوک و اینستاگرام: بگذارید داده‌هایتان را رهگیری کنیم تا رایگان بمانیم!

فیسبوک و اینستاگرام در iOS نوتیفیکیشنی روی صفحه ظاهر می‌کنند تا به کاربر بگویند اگر مجوز رهگیری داده‌‌هایش را صادر نکند، ممکن است این دو اپلیکیشن از حالت رایگان خارج شوند.

فیسبوک پیش از اجباری شدن App Tracking Transparency در iOS 14.5، نمایش نوتیفیکیشن مربوط به این قابلیت حریم خصوصی را آغاز کرده بود. به‌ نظر می‌رسد این شبکه اجتماعی در بخش نوتیفیکیشن قابلیت جدید آیفون در حال فشار وارد کردن به کاربران است تا رهگیری شدن داده‌هایشان را قبول کنند.

به گزارش انگجت، اشکان سلطانی (رئیس بخش فناوری کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده) در توییتر اعلام کرده است که فیسبوک و اینستاگرام در حال نمایش نوتیفیکیشنی هستند که احتمال صدور مجوز رهگیری داده‌های کاربران را بالا می‌برد. به گفته‌ی فیسبوک، این گزینه نه‌تنها تبلیغات سفارشی جدیدی نشان می‌دهد، بلکه ضمن حمایت از  کسب‌وکارها، به فیسبوک و اینستاگرام کمک می‌کند که رایگان باقی بمانند.

فیسبوک می‌گوید اگر در App Tracking Transparency مجوز رهگیری داده‌ها را صادر نکنید، شاید روزی مجبور شوید برای استفاده از سرویس‌های این شرکت پول بدهید. فیسبوک جزئیات این موضوع را چند روز پیش در وبلاگ رسمی خود تشریح کرد؛ اما جزئیات اطلاعیه‌ی فیسبوک تا روز گذشته به‌ شکل گسترده مورد توجه قرار نگرفته بود.

نوتیفیکیشن ATT فیسبوک و اینستاگرام کمک به رایگان ماندن

هیچ جای تعجبی ندارد که فیسبوک بخواهد به‌ شکل جدی با App Tracking Transparency اپل مقابله کند. تبلیغات هدفمند نقش پررنگی در درآمدهای فیسبوک دارند و استفاده از iOS 14.5 برای غیرفعال‌ کردن آن‌ها می‌تواند کسب‌و‌کار تبلیغاتی شرکت تحت مدیریت مارک زاکربرگ را به خطر بیندازد. نوتیفیکیشن جدید فیسبوک اگر بتواند کاربران را به صدور مجوز رهگیری داده‌‌هایش ترغیب کند می‌تواند برای این شرکت مفید واقع شود.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه