آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

قابلیت جدید اندروید 12 مطالعه در تخت‌‌خواب را آسان می‌کند

  • -
قابلیت جدید اندروید 12 مطالعه در تخت‌‌خواب را آسان می‌کند

اندروید 12 با استفاده از فناوری تشخیص چهره، صفحه‌نمایش گوشی را هنگام مطالعه در تخت‌خواب در موقعیتی ثابت نگه می‌دارد.

برای بسیاری از ما چرخش خودکار صفحه‌نمایش گوشی، می‌تواند قابلیتی کاربردی هنگام مشاهده عکس و فیلم در حالت افقی باشد؛ با این حال در بسیاری از مواقع نیز خودکار عمل کردن این قابلیت ممکن است آزاردهنده باشد.

حالا به گزارش cnet، به نظر می‌رسد که اندروید 12 قابلیتی جدیدی برای کمک به این مشکل فراهم کرده است که به کمک آن دیگر قابلیت چرخش خودکار صفحه‌نمایش هنگام مطالعه در تخت‌خواب مزاحمتی برای کاربر ایجاد نمی‌کند.

قابلیت جدید اندروید 12 به کمک تشخیص چهره، موقعیت صورت فرد را نسبت به گوشی تشخیص داده و چرخش صفحه‌نمایش گوشی را بسته به آن تنظیم می‌کند.

این قابلیت هنگامی فرد در تخت‌خواب دراز کشیده و گوشی نیز در حالت افقی قرار گرفته دارد، تشخیص می‌دهد که نگاه به صفحه گوشی به صورت عمودی است و از چرخش خودکار صفحه‌نمایش جوگیری می‌کند.

نحوه فعال کردن این قابلیت در اندروید 12، به صورت زیر است:

  • ابتدا از تنظیمات گوشی صفحه‌نمایش (Display) را انتخاب کنید؛ در پایین صفحه چرخش خودکار صفحه‌نمایش (Auto-rotate screen) را انتخاب کنید.

android-12-tech-tips-6

  • با وارد شدن به این قسمت، دو گزینه مشاهده خواهید کرد که یکی برای فعال و غیرفعال کردن چرخش خودکار صفحه‌نمایش و دیگری برای فعال و غیرفعال کردن تشخیص چهره است؛ هر دوی این گزینه‌ها را فعال کنید.

حالا صفحه‌نمایش گوشی همچنان به صورت خودکار با چرخاندن گوشی، می‌چرخد، اما اگر بخواهید از گوشی خود در تخت‌خواب هنگامی که دراز کشیده‌اید استفاده کنید، اندروید 12 جهت چهره شما را تشخیص می‌دهد و صفحه‌نمایش را در همان حالت عمودی نگه می‌دارد.

آیا قابلیت تشخیص چهره اندروید 12 و جلوگیری از چرخش خودکار هنگام مطالعه در تخت‌خواب برای شما کاربردی دارد؟

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه