آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

قابلیت شناسایی چهره احتمالا به پیکسل ۶ پرو اضافه خواهد شد

  • -
قابلیت شناسایی چهره احتمالا به پیکسل ۶ پرو اضافه خواهد شد

ظاهرا گوگل تصمیم دارد قابلیت بازگشایی قفل گوشی از طریق شناسایی چهره را با به‌روزرسانی نرم‌افزاری به گوشی پیکسل ۶ پرو اضافه کند.

اکتبر امسال پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو با حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر معرفی شد، اما این محصولات فعلا از قابلیت باز کردن قفل با چهره پشتیبانی نمی‌کنند. با این‌حال، هنوز این امید وجود دارد که نسخه‌ی پرو پرچم‌دار جدید گوگل به قابلیت مورد بحث مجهز شود؛ زیرا در کد منبع اندروید 12L، ارجاع‌هایی به ویژگی تشخیص چهره در گوشی مجهز به تراشه‌ی تنسور دیده می‌شود.

به گزارش جی‌اس‌ام آرنا، اطلاعات به‌دست آمده از کد اندروید 12L به توانایی گوشی هوشمند پیکسل برای جابه‌جایی بین شناسایی چهره و تشخیص اثرانگشت برای باز کردم قفل دستگاه اشاره دارد. پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس‌ال تنها گوشی‌های سری پیکسل هستند که از قابلیت شناسایی چهره برای باز کردن قفل دستگاه بهره می‌برند؛ بنابراین کد اندروید 12L به دستگاه‌ جدیدتر (احتمالا پیکسل ۶ پرو) اشاره دارد.

کد منبع اندروید 12L جزئیاتی درمورد روش احراز هویت از طریق چهره را دربرمی‌گیرد که به‌عنوان یک ویژگی آزمایشی در مجموعه‌ی پیکسل ۶ درنظر گرفته خواهد شد و همین مورد توضیح می‌دهد که چرا قابلیت مورد بحث هنوز در دسترس کاربران نیست.

صرف‌نظر از اینکه گوگل تصمیم بگیرد قابلیت شناسایی چهره را با اندروید 12L به پیکسل ۶ پرو اضافه کند، امکان دارد که ویژگی Face Unlock در مدل معمولی پیکسل ۶ ارائه نشود؛ زیرا فایل‌های کد مشابه برای مدل پایه‌ی پیکسل ۶، شامل هیچ مرجعی برای شناسایی چهره برای باز کردن قفل نیست. این مورد کمی گیج‌کننده است؛ زیرا نسخه‌ی پرو پیکسل ۶ نسبت به نسخه‌ی معمولی از هیچ سخت‌افزار خاصی برای تشخیص چهره بهره نمی‌برد.

احتمالا گوگل قابلیت شناسایی چهره را در انحصار پیکسل ۶ پرو نگه دارد و اگر این تصمیم واقعی باشد واقعا طعنه‌آمیز خواهد بود؛ زیرا گوگل چند سال قبل در یکی از رویدادهای خود اپل را مورد تمسخر قرار داد و اعلام کرد که شرکت اهل کوپرتینو بهترین قابلیت‌ها را فقط در مدل‌های رده‌بالای گوشی‌های خود ارائه می‌دهد.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه