آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

قرنطینه اجباری زندانی در آمریکا به‌دلیل حمله باج افزاری

  • -
قرنطینه اجباری زندانی در آمریکا به‌دلیل حمله باج افزاری

حمله‌ی باج‌افزاری به سیستم‌های شهر برنالیلو در آمریکا باعث شد بازداشتگاه متروپولیتن دچار قرنطینه‌ی ناگهانی شود؛ در پی این اتفاق، زندانیان در سلول‌های خود حبس و ملاقات‌های حضوری لغو شد.

زندانی در نیو مکزیکو به‌دلیل انجام حمله‌ی باج‌افزاری، به‌شکلی غیرمنتظره قرنطینه شد. براساس آنچه ZDNet می‌نویسد، بازداشتگاه متروپولیتن شهر برنالیلو در ایالت نیو مکزیکو روز پنجم ژانویه‌ی ۲۰۲۲ (۱۵ دی ۱۴۰۰) در حالت قرنطینه قرار گرفت. قرنطینه‌ی زندان به‌دنبال نفوذ هکرها به درون سیستم‌های شهر برنالیلو و وارد کردن باج‌افزار به آن‌ها اتفاق افتاد. سیستم‌های دولتی برنالیلو از جمله آن‌هایی که برای مدیریت زندان متروپولیتن مورد استفاده قرار می‌گیرند، از این حمله‌ی سایبری متأثر شدند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد زندانیان متروپولیتن مجبور شده‌اند داخل سلول‌هایشان بمانند، چون حمله‌ی باج‌افزاری نه‌تنها دسترسی به اینترنت را در متروپولیتن غیرممکن کرده، بلکه باعث شده است کارکنان زندان نتوانند به سرورهای مدیریت داده و شبکه‌های دوربین‌های امنیتی دسترسی پیدا کنند.

آنچه در زندان متروپولیتن رخ داد، نخستین بار در اسناد دادگاه برملا شد. وکیلی عمومی به نمایندگی از زندانیان در دادگاه مدعی شده قرنطینه‌ی ناگهانی متروپولیتن باعث نقض حقوق اساسی آن‌ها شده است. یکی از مواردی که وکیل روی آن مانور می‌دهد، این است که قرنطینه‌ی زندان باعث شد هرگونه برنامه‌ی ملاقات لغو شود.

در کنار این موارد به‌دلیل عدم دسترسی به اینترنت نگرانی‌ها افزایش پیدا کرد و زندانیان به‌منظور برقراری ارتباط با نمایندگان دادگاه مجبور شدند صرفاً سراغ استفاده از تلفن‌های عمومی بروند. کارکنان زندان نیز مجبور به استفاده از اتصالات ناپایدار سلولار برای برقراری تماس و دسترسی به ایمیل‌ها شدند.

به‌علاوه در زمان قرنطینه‌ی متروپولیتن امکان برگزاری دادگاه‌هایی که مبتنی‌بر کنفرانس ویدئویی بودند، وجود نداشت. به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، برگزاری جلسات دادگاه به‌صورت ویدئویی به اتفاقی معمول در ایالات متحده تبدیل شده است.

احتمال می‌رود چندین پایگاه اطلاعاتی درنتیجه‌ی حمله‌ی سایبری اخیر از بین رفته باشند. یکی از این پایگاه‌های اطلاعاتی جزئیات مربوط به دعوای زندانیان، حمله‌ی آن‌ها به یکدیگر و همچنین اتهامات مربوط به تجاوز جنسی در زندان را نگه‌داری می‌کرده است.

افزون‌بر عدم دسترسی به داده‌ها و دوربین‌های امنیتی، نگهبانان امکان باز و بسته کردن درهای خودکار را با سیستم اصلی زندان نداشتند. البته در این شرایط همچنان امکان استفاده از کلید فیزیکی وجود دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد دسترسی به سیستم درهای خودکار تا عصر روز حادثه امکان‌پذیر شده است.

مقامات شهر برنالیلو جزئیات مربوط به حمله‌ی باج‌افزاری را با نهادهای قانون‌گذار فدرال در میان گذاشته‌اند. قرنطینه‌ی ناگهانی متروپولیتن احتمالاً بدین معنی است که این زندان نتوانسته حکم چند ده ساله‌ی دادگاه ایالات متحده با محوریت اتهامات مربوط به شرایط بد زندان را به‌خوبی اجرا کند.

فردی به نمایندگی از زندان متروپولیتن به رسانه‌ی رجیستر گفته که فرایند تعمیر سرویس‌ها تا حداقل روز ۱۲ ژانویه‌ی ۲۰۲۲ (۲۲ دی ۱۴۰۰) ادامه داشته است. شهر برنالیلو در اطلاعیه‌ای که روز ۱۰ ژانویه (۲۰ دی) منتشر کرد گفته بود کارمندان به دورکاری روی آورده‌اند و در همین حین فرایند ارزیابی شرایط و بازیابی سیستم‌های متأثرشده ادامه دارد. در اطلاعیه آمده بود «تا اطلاع ثانوی» امکان هیچ‌گونه «ملاقات حضوری» در زندان متروپولیتن وجود ندارد و «تماس تلفنی محدود است».

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه