آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

لامبورگینی اوروس رکورد سرعت روی یخ را به نام خود ثبت کرد

  • -
لامبورگینی اوروس رکورد سرعت روی یخ را به نام خود ثبت کرد

کراس‌اور لامبورگینی اوروس در جشنواره سرعت روسیه که توسط شرکت اتومبیلرانی LAV برگزار شد، رکورد سرعت ۳۰۲ کیلومتر بر ساعت روی یخ را به نام خود ثبت کرد.

ثبت رکورد حداکثر سرعت کار ساده‌ای نیست. افرادی که به منظور رکوردزنی پشت فرمان چنین خودروهایی قرار می‌گیرند برای اینکه تمرکز خود را حفظ کنند، برای نزدیک شدن به سرعت‌های بسیار بالا به مسیر یخبندان نیاز دارند.

نمای جلو کراس اور لامبورگینی اوروس / Lamborghini Urus آبی رنگ

به گزارش موتوروان، این امر به معنای واقعی کلمه برای لامبورگینی اوروس با آخرین شاهکار در روسیه رقم خورد. در رویدادی که توسط شرکت اتومبیلرانی LAV برگزار شد، لامبورگینی با سرعت ۲۹۸ کیلومتر بر ساعت (۱۸۵ مایل‌ بر ساعت) روی یخ، رکورد جدیدی برای خود ثبت کرد. این اولین‌ بار است که خودروساز ایتالیایی در «Days of Speed» ​​شرکت می‌کند؛ این جشنواره‌ی سالانه به ثبت رکورد سرعت روی یخ اختصاص دارد.

رویداد «روزهای سرعت» در دریاچه بایکال روسیه برگزار شد که به‌عنوان بزرگ‌ترین و عمیق‌ترین دریاچه آب شیرین در جهان شناخته می‌شود. کراس‌اور لامبورگینی اوروس در واقع با سرعت ۳۰۲ کیلومتر بر ساعت (۱۸۷٫۶ مایل ‌بر ساعت) سرعت بیشتری ثبت کرد. شاسی‌بلند ایتالیایی در وضعیت شروع حرکت از حالت سکون، مسیر ۱۰۰۰ متر را با سرعت متوسط ​​۱۱۴ کیلومتر بر ساعت (۷۱ مایل‌ بر ساعت) به پایان رساند. شاهکار اوروس با وجود شرایط کاملا نامطمئن و این واقعیت اتفاق افتاد که در هنگام رکوردزنی، سطح یخ در حال گرم شدن است.

آندری لئونتیف، رکورددار ۱۸ بار جشنواره سرعت «Days of Speed» ​​پشت فرمان لامبورگینی اوروس قرار داشت. FIA و RAF (فدراسیون اتومبیل‌رانی روسیه) بر روند اجرای رکوردشکنی نظارت کردند و اطلاعات رسمی را در ماه آوریل منتشر می‌کنند.

با وجود انتشار رسمی، بی‌تردید یادآوری می‌کنیم که سریع‌‌ترین سرعت ثبت‌شده روی یخ، ۳۳۵٫۷ کیلومتر بر ساعت (۲۰۸٫۶۰۲ مایل‌ بر ساعت) توسط آئودی RS6 بود. این رکورد سرعت در سال ۲۰۱۳ در خلیج بوتنیای فنلاند انجام شد. البته باید ببینیم کدام‌ یک از این دو رکورد رسمی است و در مجامع ورزشی به رسمیت شناخته می‌شود.

نمای سه چهارم عقب کراس اور لامبورگینی اوروس / Lamborghini Urus آبی رنگ

برخی افراد ثبت رکوردهای سرعت بالا را «اتلاف وقت» تلقی می‌کنند؛ این سنت اولین ‌بار توسط «Callaway Cars» آغاز شد؛ شرکتی که زمانی رکورد‌ سریع‌ترین خودروی تولیدی به نام Callaway SledgeHammer را در اختیار داشت. نظر شما درباره‌ی سریع‌ترین خودروی تولیدی کنونی جهان چیست؟ نظرات خود را با زومیت در میان بگذارید.

نمای جانبی کراس اور لامبورگینی اوروس / Lamborghini Urus آبی رنگ روی یخ

نمای سه چهارم کراس اور لامبورگینی اوروس / Lamborghini Urus آبی رنگ

نمای جلو کراس اور لامبورگینی اوروس / Lamborghini Urus آبی رنگ

نمای جلو کراس اور لامبورگینی اوروس / Lamborghini Urus آبی رنگ روی یخ

نمای کابین کراس اور لامبورگینی اوروس / Lamborghini Urus آبی رنگ

نمای عقب کراس اور لامبورگینی اوروس / Lamborghini Urus آبی رنگ

نمای سه چهارم عقب کراس اور لامبورگینی اوروس / Lamborghini Urus آبی رنگ

کراس اور لامبورگینی اوروس / Lamborghini Urus آبی رنگ در حال ثبت رکورد سرعت روی یخ


اشتراک گذاری با دوستان

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه