آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

مارک زاکربرگ باید از مدیرعاملی تغییر جدید فیسبوک کنار برود!

  • -
مارک زاکربرگ باید از مدیرعاملی تغییر جدید فیسبوک کنار برود!

«فرانسیس هاوگن» می‌گوید مدیرعامل فیسبوک باید به جای تغییر نام شرکت، حریم خصوصی و ایمنی کاربران را در اولویت قرار دهد. او مدعی است فیسبوک با یک مدیرعامل جدید می‌تواند آینده بهتری داشته باشد اما باور دارد که مارک زاکربرگ هم می‌تواند تغییر کند.

کارمند سابق فیسبوک که هزاران صفحه از اسناد این شرکت را فاش کرده می‌گوید مارک زاکربرگ باید از سمت مدیرعاملی فیسبوک کناره‌گیری کند. او در پاسخ به سوال «لوری سگال» در کنفرانس Web Summit درباره تغییر فیسبوک به متا گفت: «مارک ۵۴ درصد از حق رای در فیسبوک را در اختیار دارد. او رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل است و فکر می‌کنم حداقل حق سهام‌داران این باشد که بتوانند مدیرعامل را خودشان انتخاب کنند. بنابراین اگر او مدیرعامل بماند، بعید می‌دانم که فیسبوک تغییری بکند.» هاوگن تاکنون بارها تاکید کرده که اسناد فیسبوک را افشا کرده چون به این شرکت اهمیت می‌دهد و باور دارد که آن‌ها می‌توانند تغییر کنند.

او حتی ابراز امیدواری کرد که زاکربرگ هم بتواند در خود تغییراتی ایجاد کرده و بیشتر به فکر کاربران باشد. هاوگن ادامه داد: «اشتباه کردن او را به یک آدم بد تبدیل نمی‌کند. ولی پذیرفتنی نیست که وقتی فهمیدید کارهایتان اشتباه است، دوباره به تکرار کردن همان اشتباهات ادامه دهید. باور دارم که او می‌تواند تغییر کند.» هاوگن گفت امیدوار است زاکربرگ متوجه شود که می‌تواند چه اثراتی در جهان ما داشته باشد.

این مدیر سابق فیسبوک با انتقاد از برنامه این شرکت برای سرمایه‌گذاری در حوزه متاورس گفت اسنادی که به کنگره ارائه کرده نشان می‌دهد که فیسبوک نیازمند صرف هزینه بیشتر به منظور ارتقای ایمنی پایه بسیاری از سیستم‌هاست. پس سرمایه‌گذاری در واقعیت مجازی و افزوده در شرایطی که مشکلات زیادی در سازوکارهای این شرکت وجود دارد، اصلا منطقی به نظر نمی‌رسد.

سخنگوی شرکت متا در پاسخ به گفته‌های هاوگن پیرامون سرمایه‌گذاری روی متاورس و توجه به ایمنی اظهار داشت: «بدیهی است که ما می‌توانیم و باید روی هر دو حوزه سرمایه‌گذاری داشته باشیم و این کار را انجام می‌دهیم.»

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه