آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

مایکروسافت برخی ویژگی‌های درخواستی کاربران را به منوی استارت ویندوز 11 اضافه خواهد کرد

  • -
مایکروسافت برخی ویژگی‌های درخواستی کاربران را به منوی استارت ویندوز 11 اضافه خواهد کرد

مایکروسافت سرانجام در بیلد آزمایشی ۲۲۵۰۹ کانال توسعه‌دهندگان ویندوز ۱۱، برخی از قابلیت‌هایی که درخواست‌های زیادی برای اضافه شدن آن‌ها ثبت شده بود را به این سیستم‌عامل اضافه کرده است.

مایکروسافت درحال بررسی برخی تغییرات در منوی استارت ویندوز ۱۱ است که کاربران زیادی آن‌ها را درخواست کرده‌اند. در جدیدترین نسخه‌ی آزمایشی کانال توسعه‌دهندگان ویندوز اینسایدر، گزینه‌های سفارشی‌سازی بیشتری برای منوی استارت جدیدترین سیستم‌عامل شرکت اهل ردموند در دسترس قرار گرفته است که از جمله می‌توان به امکان راست کلیک روی دکمه‌ی استارت برای دسترسی سریع‌ به تنظیمات این منو اشاره کرد.

به گزارش دیجیتال ترندز، مایکروسافت این تغییرات جدید را در بیلد شماره‌ی ۲۲۵۰۹ ویندوز ۱۱ ارائه کرده و از آن‌ها به‌عنوان «مجموعه‌ای از بهبودها» یاد می‌کند. آزمایش‌کنندگان نسخه‌ی بتا می‌توانند در این نسخه از گزینه‌های «پین‌های بیشتر» یا «توصیه‌های بیشتر» استفاده کنند تا به‌ترتیب یک ردیف اضافه از پین‌ها یا توصیه‌ها نمایش داده شود. اضافه شدن این قابلیت می‌تواند دسترسی به برنامه‌های پرکاربرد را برای کاربران ویندوز ۱۱ آسان‌تر کند.

منو استارت ویندوز ۱۱

علاوه‌براین مایکروسافت همچنین تاریخ و زمان را به همه‌ی نوار وظیفه‌های نمایشگرهای ثانویه اضافه کرده است. این ویژگی هنوز در دسترس همه قرار نگرفته است و فعلا برای برخی از کاربران منتخب ویندوز اینسایدر ارائه شده است. این شرکت امیدوار است قبل از ارائه‌ی عمومی این قابلیت، بازخوردی از روش کارکرد آن به‌دست آورد.

مایکروسافت همچنین در این نسخه برخی از تنظیمات را از کنترل‌پنل به برنامه‌ی تنظیمات جدید ویندوز ۱۱ اضافه کرده است که از جمله می‌توان به تنظیمات اشتراک‌گذاری پیشرفته و صفحه‌های مخصوص چاپ‌گرها و اسکنرها اشاره کرد.

در این بیلد آزمایشی وقتی بلوتوث یا وای‌فای را درحالت هواپیما روشن کنید، دفعه‌ی بعد که از حالت هوایپما استفاده کنید، گزینه‌های انتخابی شما در بخش ارتباط ارائه خواهد شد و بنابراین اتصال در حین سفر آسان‌تر خواهد شد.

این تغییرات جدید درحال‌حاضر فقط در منوی استارت نسخه‌ی آزمایشی ارائه شده در کانال توسعه‌دهندگان ویندوز اینسایدر در دسترس قرار گرفته است. انتظار می‌رود پس از پایان دوره‌ی آزمایشی، شاهد انتشار این قابلیت‌های جدید برای همه‌ی کاربران ویندوز ۱۱ باشیم. سایر بخش‌های ویندوز ۱۱ از جمله نرم‌افزار جدید Paint چند ماه پس از آزمایش‌های اولیه در کانال توسعه‌دهندگان، برای سایر کاربران نیز در دسترس قرار گرفته‌ است.

اگر قصد دارید تغییرات جدید ویندوز ۱۱ را تجربه کنید، باید سیستم خود را در برنامه‌ی ویندوز اینسایدر ثبت کنید. برای انجام اینکار کلید Windows + I را در صفحه‌کلید خود فشار داده و روی Windows Update > Windows Insider Program کلیک کنید. حال باید Dev Channel را انتخاب کنید. در این مرحله رایانه‌ی شما چندبار مجددا راه‌اندازی خواهد شد. البته توصیه می‌کنیم رایانه‌ی کاری خود را در این برنامه ثبت نکنید زیرا نسخه‌های آزمایشی ویندوز معمولا باگ‌های زیادی دارد که احتمالا در عملکرد سیستم تأثیر خواهد داشت.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه