آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

متوسط سرعت اینترنت ثابت در جهان، پنج برابر ایران است!

  • -
متوسط سرعت اینترنت ثابت در جهان، پنج برابر ایران است!

سرعت اینترنت همواره فاکتور مهمی در میزان رضایت کاربران از تجربه استفاده از اینترنت بوده است. از همین رو وبسایت Speedtest دائما آمارهایی را از متوسط سرعت اینترنت همراه و ثابت در اقصی نقاط جهان ارائه می‌دهد و کشورها را بر این اساس رده‌بندی می‌کند.

در آخرین آمارهای ارائه شده توسط این وبسایت آمده است که سرعت اینترنت همراه ایران، در ماه اکتبر، ۳۵.۰۹ مگابیت بر ثانیه بوده است که ایران را در جایگاه ۷۳ ام جهان از بین ۱۴۰ کشور قرار می‌دهد.

در ماه سپتامبر ۲۰۲۱، ایران با متوسط سرعت اینترنت همراه ۳۵.۴۸ مگابیت بر ثانیه در جایگاه ۷۱ ام جهان قرار داشت؛ اما در ماه اکتبر با اندکی افت سرعت، دو پله در رده‌بندی سقوط کرد و در جایگاه ۷۳ ام قرار گرفت. جالب است بدانید که سه کشور حوزه خلیج فارس، یعنی امارات متحده عربی، قطر و کویت در صدر جدول سرعت اینترنت همراه در جهان قرار دارند.

همچنین سرعت اینترنت ثابت ایران در ماه میلادی که گذشت، ۲۲.۰۱ مگابیت بر ثانیه بوده و در رده بندی کشورها از لحاظ سرعت اینترنت ثابت، ایران در جایگاه ۱۳۴ ام جهان از بین ۱۷۵ کشور قرار دارد که آمار ناامیدکننده‌ای است.

سرعت متوسط اینترنت همراه در جهان، در حال حاضر ۶۸.۴۱ مگابیت بر ثانیه است که حدودا دو برابر این میزان در ایران است. همچنین سرعت متوسط اینترنت ثابت در جهان، ۱۱۶.۸ مگابیت است که بیش از پنج برابر سرعت اینترنت ثابت در ایران است!

بالاترین سرعت اینترنت پهن‌باند ثابت در جهان را کشور موناکو دارد که ۲۷۰.۲۵ مگابیت بر ثانیه است و این رقم حدود دوازده برابر سرعت اینترنت ثابت در ایران است!

کشورهای برتر در رده‌بندی سرعت اینترنت همراه
امارات متحده عربی: ۲۷۳.۸۷ مگابیت بر ثانیه
کره جنوبی: ۲۱۴.۴۷ مگابیت بر ثانیه
قطر: ۱۷۸.۸۳ مگابیت بر ثانیه
نروژ: ۱۷۸.۷ مگابیت بر ثانیه
کویت: ۱۷۰.۶۷ مگابیت بر ثانیه

کشورهای برتر در رده‌بندی سرعت اینترنت ثابت
موناکو: ۲۷۰.۲۵ مگابیت بر ثانیه
هنگ‌کنگ: ۲۶۰.۳۵ مگابیت بر ثانیه
سنگاپور: ۲۵۷.۱۵ مگابیت بر ثانیه
رومانی: ۲۴۱.۳۵ مگابیت بر ثانیه
سوئیس: ۲۳۱.۹۶ مگابیت بر ثانیه

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، چندی پیش در رابطه با سرعت اینترنت در ایران، نوید این موضوع را داده بود که پروژه فیبر نوری در منازل را در برنامه وزارت‌خانه خود دارد و تا چهار سال آینده، با بردن فیبرهای نوری به منازل، مردم سرعت‌های چند گیگی را تجربه خواهند کرد. باید منتظر بود و دید که این ادعا تا چه حدی به واقعیت خواهد پیوست.

اشتراک گذاری با دوستان

  • تو چی بالا بودیم که تو اینترنت باشیم خدایی؟ همیشه بدبخت بیچاره بودیم حتی تو مایحتاج اولیه‌مون اینترنت که اصلا بماند
  • معلومه ک عمل نمی‌کنن اگر قرار بود عمل کنن که اینقدر بدبختی نمی‌کشیدیم
  • مجتبی حسنی
    فقط میتونم بگم متاسفم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه