آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

مرورگر کروم به قابلیت زیرنویس زنده آفلاین مجهز شد

  • -
مرورگر کروم به قابلیت زیرنویس زنده آفلاین مجهز شد

به گزارش آی‌تی‌کلوپ به نقل از ورج، خدمات تهیه زیرنویس زنده و خودکار موسوم به لایو کپشن قبلاً برای گوشی‌های پیکسل گوگل ارائه شده بود و حالا به تمامی نسخه‌های تحت وب مرورگر کروم اضافه شده است.

زیرنویس‌های یادشده با استفاده از هوش مصنوعی گوگل تهیه می‌شوند و حتی اگر صدای رایانه به طور کامل بسته باشد، این هوش مصنوعی قادر به دریافت صدا و تهیه زیرنویس ماشینی است که دقت کم و بیش بالایی دارد. این خدمات به خصوص برای افراد ناشنوا و کم شنوا مفید است تا محتوای فایل‌های ویدئویی و صوتی موجود در وب را درک کنند.

متن ترجمه ماشینی در یک پس زمینه سیاه رنگ و با اندکی تأخیر نسبت به گفتار اصلی نمایش داده می‌شود. گفتنی است حتی در صورت قطع دسترسی به اینترنت باز هم ترجمه خودکار فایل‌های صوتی و ویدئویی ادامه می‌یابد. این خدمات با سایت‌های مشهور پخش ویدئو و با انواع پادکست‌ها نیز سازگاری دارد.

در صورتی که فایل‌های صوتی و ویدئویی ذخیره شده بر روی رایانه با استفاده از مرورگر کروم باز شوند، می‌توان باز هم از خدمات لایو کپشن برای دریافت و مشاهده زیرنویس استفاده کرد. برای این کار باید در بخش تنظیمات در بر روی گزینه پیشرفته کلیک شود و سپس گزینه Accessibility فعال گردد. در صورت عدم مشاهده این گزینه باید مرورگر کروم خود را به روز کرده و آن را دوباره راه اندازی کنید.

خدمات ترجمه ماشینی گوگل با نسخه‌های لینوکس، مک و ویندوز مرورگر کروم سازگاری دارد و قرار است نسخه سازگار با سیستم عامل کروم آن نیز به زودی عرضه شود.

اشتراک گذاری با دوستان

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه