آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

مسیریاب بلد به‌دلیل تحریم‌ها از گوگل پلی حذف شد

  • -
مسیریاب بلد به‌دلیل تحریم‌ها از گوگل پلی حذف شد

مسیریاب بلد هم به‌دلیل تحریم‌ها از گوگل‌پلی حذف شد. این درحالی است که امروز اپلیکیشن آپارات و فیلیمو هم به همین دلیل از استور گوگل حذف شدند.

مسیریاب بلد هم از فروشگاه گوگل حذف شد. دلیل این اتفاق، تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه ایران اعلام شده. امروز اپلیکیشن‌های آپارات و فیلیمو نیز به همین دلیل از گوگل پلی حذف شدند.

در پیگیری زومیت از بلد، دلیل حذف اپلیکیشن‌های آپارات و فیلیمو از گوگل‌پلی، بند ۱۶.۵ توافقنامه توسعه‌دهندگان اعلام شد که به تحریم‌های اقتصادی وزارت خزانه‌داری آمریکا اشاره دارد. بلد همچنین اعلام کرد:

ما علاقه‌مندیم تا از طریق مذاکره با نفرات مرتبط با این موضوع در آن شرکت، به گوگل‌پلی برگردیم. در هر صورت نسخه اندروید بلد همچنان در بسترهای ارائه برنامه ایرانی (بازار و مایکت) برای کاربران در دسترس است.

متن ایمیل گوگل پلی به بلد

متن ایمیل گوگل‌پلی به شرح زیر است:

...این [پیام] اعلانی بر این است که حساب توسعه‌دهندگی گوگل پلی شما بسته شده است.

دلیل بسته شدن: حساب شما بنابه بخش ۱۶.۵ توافقنامه توسعه‌دهندگان بسته شده است:

محصولاتی که روی گوگل پلی قرار می‌گیرند ممکن است مشمول قوانین صادرات، تحریم و مقررات ایالات متحده و دیگر حوزه‌های قضایی باشند. شما [با قرار دادن محصول خود در گوگل پلی] موافقت می‌کنید که از قوانین کنترل صادرات و تحریم‌ها و مقرراتی تبعیت کنید که شامل (و نه محدود به) این موارد است:

a) مقررات صادرات وزارت بازرگانی ایالات متحده

b) تحریم‌های اقتصادی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده

c) مقررات ITAR (ترافیک بین‌المللی سلاح) وضع شده توسط وزارت امور خارجه ایالات متحده.

این قوانین و مقررات شامل محدودیت‌هایی بر مقاصد، کاربران و کاربری نهایی می‌شود.

همان‌طور که توضیح داده شد، نقض کردن مکرر یا جدی این سیاست‌ها ممکن است منجر به بسته‌شدن حساب دولوپر گوگل پلی شما و حساب‌های مرتبط با آن شود.

....

لطفا حساب توسعه‌دهنده‌ی جدیدی ایجاد نکنید. ما فعلا حساب شما را بازیابی نمی‌کنیم.

تیم گوگل پلی

پس از حذف اپلیکیشن‌های روبیکا و ذره‌بین از گوگل‌پلی، مرکز ملی فضای مجازی طی بیانیه‌ای ضمن محکوم‌کردن اقدام انحصارگرایانه گوگل، اعلام کرد پلتفرم‌های آمریکایی «با این شیوه اعمال حکمرانی» در ثبات و پایداری کسب‌وکارهای ایرانی در بستر فضای مجازی مخاطره ایجاد می‌کنند. این مرکز اضافه کرد که شرکت‌های آمریکایی با سوءاستفاده از جایگاه انحصاری‌شان در بازار برای مقابله با ظهور رقیب در بازارهای محلی، حقوق فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی میلیون‌ها شهروند و کسب‌و‌کار ایرانی را نقض می‌کنند.

باید منتظر ماند و دید آیا سیل جدیدی از حذف اپلیکیشن‌های ایرانی به‌دلیل تحریم‌ها آغاز شده یا این موضوع به اپلیکیشن‌های معدودی خلاصه می‌شود.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه