آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

معرفی شش شبیه‌ساز برتر اندروید در لینوکس

  • -
معرفی شش شبیه‌ساز برتر اندروید در لینوکس

اگر می‌خواهید اپلیکیشن‌های اندرویدی را در لینوکس اجرا کنید، می‌توانید از این شش امولاتور که دارای بهترین عملکرد هستند، استفاده کنید.

تلفن‌های همراه هوشمند امروزه در زندگی انسان‌ها نقشی اساسی ایفا می‌کنند، تقریبا برای هر کاری اپلیکیشنی وجود دارد. چه اپ اخبار باشد یا رسانه‌های اجتماعی، تلفن‌های هوشمند حقیقتا به راه‌حلی دم دست تبدیل شده‌اند.

بسیاری از کاربران وفادار لینوکس قصد دارند اپ‌های اندرویدی خود را در کامپیوتر لینوکس اجرا کنند. اندروید، سیستم‌عامل پیش‌فرض در بسیاری از گوشی‌های هوشمند است که باعث گسترش نفوذ اکوسیستم لینوکس شده است.

برای استفاده از اپ‌ها و بازی‌های اندرویدی در لینوکس باید از نرم‌افزارهای که امولاتور (emulator) نام دارد، استفاده کنید. در ادامه به معرفی تعدادی از مرسوم‌ترین شبیه‌سازهای اندروید برای اجرا و تست اپلیکیشن‌ها در سیستم عامل لینوکس می‌پردازیم، با زومیت همراه باشید.

۱. انباکس (Anbox)

انباکس

انباکس برای بار اول برای اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی ایجاد شد، بسیاری از کاربران از آن زمان از استفاده از این شبیه‌ساز لذت می‌برند. بوسیله‌ی این نرم‌افزار می‌توانید کلیه‌ی اپلیکیشن‌ها و بازی‌های محبوب خود را روی توزیع‌های مختلف لینوکس اجرا کنید.

این شبیه‌ساز با یکپارچه کردن سیستم مرکزی سرویس‌های اندروید درون سیستم لینوکس، باعث شبیه‌سازی بهینه و دسترسی بهتر می‌شود.

انباکس از تکنولوژی‌های استاندارد لینوکس از جمله LXC بهره می‌گیرد که به تمایز بین سیستم لینوکس و امولاتور کمک می‌کند. از کاپ‌کیک تا اوریو، این امولاتور امکان انتخاب نسخه‌های مختلف اندروید را به شما می‌دهد. این امولاتور به دلیل طراحی کانتینری، بالاترین امنیت را نسبت به سایر امولاتورها در اختیار قرار می‌دهد.

۲. جنی موشن (Genymotion)

جنی موشن

جنی موشن یکی دیگر از امولاتورهای محبوب است، این شبیه‌ساز اندروید در اکثر پلتفرم‌های دیجیتال مطرح است. با استفاده از این جنی موشن می‌توانید دستگاه‌های مجازی اندروید را در فضای ابری یا کامپیوتر دسکتاپ لینوکسی اجرا کنید. یکی از ویژگی‌های جالب این امولاتور، وجود بیش از سه هزار تنظیم دستگاه پیش‌فرض است که پس از نصب امولاتور در اختیارتان قرار می‌گیرد.

با استفاده از این شبیه‌ساز قدرتمند می‌تواند رخدادهای سنسور مانند ژیروسکوپ زا از دستگاه‌های اندرویدی به سیستم عامل لینوکس فرستاد. همچنین با استفاده از نمایشگر با کیفیت آن می‌توان اپلیکیشن‌ها را بدون نیاز به نرم‌افزارهای اضافی، به نمایش گذاشت.

جنی موشن با ابزارهای Android SDK و Android Studio سازگار است. همچنین پلتفرم چند منظوره‌ی جنی موشن به توسعه‌دهندگان امکان تست صفحات وب و کدها را در مرورگرهای اندرویدی مختلف به‌طور مستقیم از لینوکس می‌دهد.

۳. Android-x86

android x86 امولاتور

اندروید-x86 تمام آنچه را که کاربری لینوکس برای اجرای مستقیم اندروید از طریق کامپیوتر نیاز دارد، در اختیار قرار می‌دهد. این امولاتور اندروید را از اکوسیستم سنتی چیپ‌های ARM در گوشی‌های هوشمند خارج کرده و امکان اجرای نرم اپ‌ها را روی معماری‌های x86 و مبتنی بر AMD می‌دهد.

این امولاتور به ماشینی مجازی نیاز دارد تا بتواند اپلیکشین‌های نصب شده را به صورت سیستم لایو اجرا کند، همچنین با پشتیبانی داخلی از وای‌فای، به شما امکان پیکربندی سریع اتصالات شبکه را می‌دهد.

اندروید-x86 همچین به شما امکان مانت حافظه‌های ذخیره‌سازی موجود را به‌طور مستقیم از درون امولاتور می‌دهد. دیباگ پیش‌فرض در این امولاتور دارای ویژگی Busybox است، که در یافتن باگ‌ها در اپلیکیشن‌ها بسیار کارآمد است.

۴. اندروید استودیو (Android Studio)

اندروید استودیو

اندروید استودیو، نرم‌افزاری است که هر توسعه‌دهنده نیاز دارد برای اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی روی سیستم لینوکسی خود نصب کند. این نرم‌افزار، ابزاری تمام عیار برای کاربردهای توسعه و تست اپلیکیشن است. اندروید استودیو دوستی خوب در هنگام تجربه‌ی اپ‌های اندروید روی لینوکس است.

اگر این سؤال برایتان پیش آمده که پیش نیاز این کار چیست؟ تنها به دستگاه مجازی اندروید (AVD) نیاز دارید که سپس می‌توان آن را برای استفاده به عنوان امولاتور، پیکربندی کرد. اندروید استودیو به دلیل متن‌باز بودن و رایگان بودن، جزو خزانه‌ی هر توسعه‌ی دهنده‌ای است.

هر اندازه دانش شما نسبت به سیستم‌های امولاتور بیشتر شود، متوجه اهمیت این ابزار می‌شوید و خواهید دانست که چگونه به خوبی از سایر دستگاه‌های هوشمند مانند ساعت‌‎های هوشمند، تلویزیون‌ها و گوشی‌های هوشمند پشتیبانی می‌کند.

۵. ARChon

آرچ آن امولاتور /Archon

ARChon، امولاتوری منحصربفرد برای سیستم‌های لینوکسی است. این شبیه‌ساز نیاز به ماشین مجازی برای نصب روی لینوکس و اجرا داخل آن ندارد و از ران‌تایم نیرومند گوگل کروم استفاده کرده و به‌طور مستقیم به آن متصل می‌شود.

این بدین معنی است که این امولاتور روی هر کرنلی اجرا می‌شود، در نتیجه مطئمن باشید روی هر توزیع لینوکسی اجرا می‌شود. شاید این فکر به ذهنتان خطور کرده باشد که این نرم‌افزار از موارد کمی پشتیبانی می‌کند، ما این امر واقعیت ندارد. توسعه‌دهندگان می‌توانند به سرعت اپلیکیشن‌هایشان را بازسازی کرده و آن را روی با استفاده از ARChon روی دستگاه لینوکسی اجرا کنند.

توسعه‌دهندگان می‌توانند با استفاده از این امولاتور متن‌باز، با توجه به نیاز خود، نرم‌افزارهایشان را تست کنند. اگر نمی‌خواهید از ماشین‌های مجازی استفاده کنید، ARChon انتخابی بی‌نظیر است.

۶. بلیس او اس (BlissOS)

bliss os امولاتور

اگر توسعه‌دهنده‌ی نرم‌افزار هستید، احتمالا به خوبی به نیاز بی‌پایان استفاده از منابع سیستم در حین اجرای اپلیکیشن‌های گیمینگ شده‌اید.

اگر این امر مدنظر شما است، پس زمان آن فرا رسیده که از BlissOS استفاده کنید. این امولاتور متن‌باز قدرتمند، به کاربران و توسعه‌دهندگان امکان اجرای اپ‌های محبوب اندروید را روی دستگاه‌های لینوکسی می‌دهد.

BlissOS از این جهت منحصربه‌‎فرد است که با استفاده تنظیمات مختلف، به توسعه‌دهندگان امکان تغییر ظاهر و احساس استفاده از امولاتور را می‌دهد.

گاهی اوقات توسعه‌دهندگان در هنگام اجرای برخی از پرکابردترین اپلیکیشن‌های اندرویدی روی لینوکس با مشکل رو‌به‌رو می‌شوند. BlissOS برای حل این مشکل دارای طراحی مبتنی بر عملکرد و استفاده و با قابلیت بهینه‌سازی هر چیزی است، این کار به این امولاتور کمک می‌کند که از منابع کمتری استفاده کند. همچین در صورتی که برنامه‌ی مخربی وجود داشته باشد، به شما اطلاع داده می‌شود.

انتخاب بهترین امولاتور اندروید برای لینوکس

شاید انتخاب بهترین شبیه‌ساز اندروید برای لینوکس پیچیده یا کم اهمیت به نظر برسد. بعضی از توسعه‌دهندگان نرم‌افزار از برنامه‌های مانند Nox یا بلواستکز (Blustacks) استفاده می‌کنند، اما متاسفانه این برنامه‌ها برای سیستم عامل لینوکس در دسترس نیستند.

با استفاده از امولاتورهای اندروید معرفی شده در بالا می‌توانید مناسب‌ترین گزینه برای خود انتخاب کنید. نظر شما در مورد امولاتورهای معرفی شده چیست؟ آیا علاوه بر موارد ذکر شده، از شبیه‌ساز دیگری در لینوکس استفاده می‌کنید؟

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه