آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

معرفی چند ابزار جدید برای محافظت از نوجوانان در شبکه اجتماعی اینستاگرام

  • -
معرفی چند ابزار جدید برای محافظت از نوجوانان در شبکه اجتماعی اینستاگرام

اینستاگرام به منظور محافظت از نوجوانان در شبکه اجتماعی خود، چند ویژگی جدید به این پلتفرم اضافه می‌کند.

اینستاگرام پلتفرمی اعتیادآور است که کاربرانش می‌توانند مدت زمان زیادی را در آن به سر برده و اصلا متوجه نشوند. گشتن میان فیدها و موضوعات مختلف باعث می‌شود که زمان زیادی از هر کس گرفته شود. ماه گذشته، این شرکت اعلام کرد ویژگی «Take a Break» را با درصد کمی از کاربران آزمایش خواهد کرد. آدام موسری، رئیس اینستاگرام، اکنون برخی از ویژگی‌های جدیدی را که این شرکت روی آن کار می‌کند فاش کرده است. هدف آن‌ها بیشتر محافظت از نوجوانان حاضر در پلتفرم است، اما برخی از این قابلیت‌ها می‌توانند برای افراد بزرگسال نیز استفاده شوند.

به گزارش xda-developers، آدام در پست وبلاگی خود نوشت این شرکت ایمنی نوجوانان را جدی می‌گیرد و به همین دلیل اینستاگرام ویژگی‌هایی را برای محافظت از آن‌ها به پتلفرم خود اضافه می‌کند. درحالی‌که برخی از ابزارهای جدید تا سال آینده در دسترس نخواهند بود، این پلتفرم متعلق به متا نحوه عملکرد آن‌ها را آشکار کرده است.

ابزارهایی برای والدین و سرپرستان نوجوانان

قابلیت شبکه اجتماعی اینستاگرام برای محافظت از نوجوانان

در مارس ۲۰۲۲، والدین و سرپرستان می‌توانند ببینند نوجوانانشان چه مدت زمانی را در اینستاگرام می‌گذرانند. همچنین اگر فکر می‌کنند نوجوانانشان زمان زیادی را در این اپلیکیشن صرف می‌کنند، این ابزار به آن‌ها اجازه می‌دهد تا محدودیت‌های زمانی روزانه تعیین کنند. علاوه بر این، اگر نوجوانان مطلبی را در اینستاگرام گزارش کنند، گزینه‌ای وجود دارد که والدین آن‌ها را با خبر می‌کند. این شرکت اشاره می‌کند این نسخه اولیه ویژگی مذکور است. همچنین وعده داده شده است موارد بیشتری از این قبیل به این پلتفرم اضافه خواهند شد.

برای تعامل بیشتر و اطلاع‌رسانی به والدین، سرویس محبوب رسانه‌های اجتماعی در حال راه‌اندازی مرکز آموزشی جدیدی است. این هاب شامل آموزش‌هایی در مورد نحوه استفاده از اپ، نکات مهم از زبان کارشناسان و محتوای بیشتر برای درک بهتر نحوه عملکرد همه چیز خواهد بود. هدف از این کار کمک به والدین برای صحبت با نوجوانانشان درباره موضوعات مرتبط با رسانه‌های اجتماعی است.

ابزارهایی برای نوجوانان برای مدیریت بهتر تجربه اینستاگرام خود

قابلیت شبکه اجتماعی اینستاگرام برای محافظت از نوجوانان

اینستاگرام علاوه بر ویژگی‌های مرتبط با والدین، افزودنی‌های جدیدی را برای نوجوانان معرفی کرده است. این شرکت از امروز در حال گسترش ویژگی «Take a Break» به ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، ایرلند، کانادا، نیوزیلند و استرالیا است. اگر کاربری برای مدت معینی اسکرول کند، این نشان می‌دهد که باید کمی از اپ فاصله بگیرید. همچنین ویژگی مذکور به کاربران پیشنهاد می‌کند خود برای آینده زمان‌های معینی را تنظیم کنند که به آن‌ها اعلام شود باید برای مدتی اینستاگرام را کنار گذاشته و استراحت کنند. این ابزار در اوایل سال آینده برای همه کاربران سراسر جهان عرضه خواهد شد.

قابلیت شبکه اجتماعی اینستاگرام برای محافظت از نوجوانان

علاوه بر این، اینستاگرام نیز مانند فیسبوک در حال ایجاد گزارش فعالیت (activity log) است. این بخش به کاربران امکان می‌دهد فهرستی از نظرات، لایک‌ها، پست‌ها و موارد دیگر را مشاهده کنند. همچنین توسط آن به کاربران امکان داده می‌شود محتوای خود را به صورت انبوه حذف کرده و به‌راحتی بتوانند ردپای دیجیتال خود را مدیریت کنند. این ویژگی ماه آینده برای همه در دسترس خواهد بود. قابلیت مذکور به‌ویژه برای نوجوانان مفید است، زیرا به آن‌ها اجازه می‌دهد تا با افزایش سن، فعالیت‌های آنلاین گذشته خود را مدیریت کنند. تصور کنید جوانی که پا به بزرگسالی می‌گذارد، دیدگاه متفاوتی نسبت به اطراف خود پیدا می‌کند، در نتیجه ممکن است بخواهد ردپای دیجیتالی خود را پاک کند زیرا دیگر نسبت به آن‌ها حس خوبی ندارد؛ این ویژگی برای چنین کاری مفید است.

ویژگی‌هایی برای تبدیل اینستاگرام به مکانی امن برای نوجوانان

قابلیت شبکه اجتماعی اینستاگرام برای محافظت از نوجوانان

از اوایل سال جاری، اینستاگرام حساب‌هایی که توسط نوجوانان ساخته می‌شود را به صورت پیش‌فرض در حالت خصوصی قرار می‌دهد. همچنین بزرگسالان نمی‌توانند برای نوجوان‌هایی که آن‌ها را دنبال نمی‌کنند، پیامی بفرستند. این شرکت اکنون با توسعه ویژگی‌های جدید برای محدود کردن نحوه دسترسی شکارچیان بالقوه، ایمنی نوجوانان را یک گام فراتر می‌برد. از اوایل سال آینده، حساب‌های جدید ایجاد شده توسط نوجوانان به‌طور پیش‌فرض به افرادی که دنبال نمی‌کنند اجازه منشن یا تگ کردن آن‌ها را نمی‌دهد. آن‌ها همچنین نمی‌توانند محتوای خود را در Reels Remixes و Guides قرار دهند.

قابلیت شبکه اجتماعی اینستاگرام برای محافظت از نوجوانان

اینستاگرام «کنترل محتوای حساس» (Sensitive Content Control) را در جولای گذشته راه‌اندازی کرد. این ویژگی به کاربران امکان می‌دهد انتخاب کنند محتوای صفحه کاوش آن‌ها چقدر حساس باشد. تنظیمات «محدود کردن حتی بیشتر» (Limit Even More) در نهایت با گسترش محدودیت در بخش‌های جستجو، هشتگ‌ها، ریلز و حساب‌های پیشنهادی، از نوجوانان در برابر محتوای بالقوه مضر محافظت می‌کند. این ویژگی هنوز در مراحل اولیه است و شرکت هیچ اطلاعات خاصی از آن را به اشتراک نگذاشته است.

مقاله‌ی مرتبط:
  • آموزش غیرفعال‌کردن فیلتر محتوای حساس در اینستاگرام

قابلیت شبکه اجتماعی اینستاگرام برای محافظت از نوجوانان

در نهایت، اینستاگرام در حال ساخت ابزاری است تا زمانی که افراد برای مدتی روی موضوعی خاص در شبکه اجتماعی تمرکز می‌کنند، آن‌ها را به سمت موضوعات مختلف دیگری سوق دهد.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه