آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

مچ‌بند ردیاب واقعیت مجازی HTC Vive حرکات دست را با دقت بیشتر شناسایی می‌کند

  • -
مچ‌بند ردیاب واقعیت مجازی HTC Vive حرکات دست را با دقت بیشتر شناسایی می‌کند

اچ‌تی‌سی از مچ‌بند ردیاب جدید خود برای ردیابی بهتر ژست‌های حرکتی دست در حین استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی، رونمایی کرد.

شرکت‌های مختلف در حوزه‌های کاری خود معمولا سعی دارند تا در روندهای موجود، جایگاه ویژه‌ای برای خود به‌دست آورند. این دقیقاً همان چیزی است که ما با غوغای پیرامون فناوری واقعیت مجازی (VR) و متاورس مشاهده می‌کنیم. البته تعداد انگشت‌شماری از شرکت‌ها وجود دارند که در‌ حال ایجاد اقدامات درخورتوجه در اکوسیستم مورد بحث هستند و بخش وایو (Vive) اچ‌تی‌سی یکی از این شرکت‌ها است.

به گزارش دیجیتال ترندز، وایو برخی از محبوب‌ترین هدست‌های واقعیت مجازی از جمله وایو فوکوس ۳ و وایو فلو را ارائه کرده است. این شرکت در CES ۲۰۲۲ از ردیاب مچ‌بند جدید خود رونمایی کرد؛ محصولی که به ردیابی ژست‌ها و حرکات دست افراد کمک می‌کند و مهم‌تر اینکه صرفاً به دوربین‌های مخصوص این هدست واقعیت مجازی متکی نیست.

ردیاب مچ‌دست اچ‌تی‌سی وایو وی‌آر (HTC Vive VR)

درحالی‌که بیشتر برندهای فعال در حوزه‌ی ساخت هدست‌های واقعیت مجازی از جمله Oculus، کاربران نهایی را هدف قرار می‌دهند، اما اچ‌تی‌سی وایو در‌ حال تبلیغ موارد استفاده‌ی سازمانی است. وایو فوکوس ۳ همچنین به‌عنوان یک هدست واقعیت مجازی برای کسب‌وکار با برنامه‌های کاربردی از آموزش کارکنان پزشکی و واکنش اضطراری گرفته تا بهینه‌سازی طراحی مکانیکی تا استفاده‌های غیرمرتبط با یادگیری و سلامت به بازار عرضه می‌شود. ردیاب مچ دست وایو که به‌تازگی معرفی شده است، با گرفتن اطلاعات بیشتر درمورد حرکات دست نسبت به آنچه هدست‌های وایو قبلی می‌توانند از کنترلرهای دستی ثبت کنند، کارکرد هدست واقعیت مجازی را افزایش خواهد داد.

مچ بند ردیاب اچ تی سی وایو

یک هدست واقعیت مجازی معمولاً از دوریبن‌های مخصوص برای تشخیص هرگونه حرکت کنترل‌کننده‌های دستی بهره می‌برد و به‌دلیل تشخیص مبتنی‌بر دید، دست‌های کاربر فقط زمانی قابل مشاهده خواهد بود که در میدان دید هدست واقعیت مجازی باشد. راهکار اچ‌تی‌سی وایو برای رفع این محدودیت، ردیاب مچ‌بند جدید این شرکت است که می‌توان آن را مثل ساعت‌مچی روی هر دو دست قرار داد. این محصول به‌طور بی‌سیم به وایو فوکوس ۳ متصل می‌شود و می‌توان از آن به‌همراه یا به‌جای کنترل‌های دستی استفاده کرد. این مچ‌بندهای ردیاب از ژیروسکوپ داخلی برای تشخیص دقیق حرکات مچ دست نسبت به ردیاب‌ها بهره می‌برند و بزرگ‌ترین مزیت این دستگاه این است که می‌تواند حتی زمانی که خارج از محدوده‌ی دید هدست واقعیت مجازی باشد، کار کند.

ردیاب مچ‌دست وایو همچنین می‌تواند روی اشیائی مثل تفنگ‌های بازی یا شلنگ‌های آتش نشانی متصل شود تا به‌تیم‌های واکنش اضطراری کمک کند به‌جای تکیه کردن و یادگیری از تجربیات دست‌اول، در محیط‌های مجازی آموزش ببینید. اچ‌تی‌سی اعلام کرده که این محصول جدید همراه با هدست واقعیت مجازی این شرکت می‌تواند به ردیابی بسیار دقیق با شش درجه‌ آزادی کمک کند. شایان‌ذکر است این مچ‌بند ردیاب همچنین می‌تواند برای سناریوهای سرگرمی مبتنی‌بر واقعیت مجازی مثل اجرای یک بازی تیراندازی اول‌شخص بسیار مفید باشد.

اچ‌تی‌سی هنوز جزئیاتی مثل قیمت و زمان عرضه‌ی مچ‌بند ردیاب وایو را اعلام نکرده است. این شرکت در حال‌‌ حاضر با شرکت‌هایی مثل آکسون وارد همکاری شده تا به فرایند آموزش نیروهای امنیتی و Flaim در زمینه‌ی خطر و واکنش اضطراری مبننی بر واقعیت مجازی کمک کند. این شرکت همچنین یک شارژر و چند باتری و نیز جعبه‌ی شارژ جدیدی معرفی کرده تا کاربران بتوانند به‌راحتی و بدون اتلاف زمان اضافه، باتری‌های خالی شده را شارژ کنند.

اشتراک گذاری با دوستان

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه