آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی احتمالا در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد

  • -
مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی احتمالا در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد

به‌گفته‌ دیجی‌تایمز، اپل احتمالا مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی را نیمه دوم سال ۲۰۲۱ رونمایی خواهد کرد و ظاهرا شاهد رونمایی این نوت‌بوک‌ها در رویداد WWDC نخواهیم بود.

تاکنون، شایعات ضدونقیضی درباره معرفی مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی در رویداد WWDC 21 منتشر شده است. عده‌ای بر این باورند که غول دنیای فناوری نوت‌بوک‌های جدیدش را در سی‌ودومین رویداد توسعه‌دهندگان معرفی می‌کند و عده‌ای دیگر مدعی هستند این شرکت به‌دلیل کمبود جهانی نیمه‌هادی و تبعاتش بر مدارهای مجتمع که در نمایشگرهای mini-LED استفاده می‌شود، تا اواخر نیمه‌ دوم سال ۲۰۲۱ محصولات یادشده را نمی‌تواند عرضه کند. اکنون، MacRumors با استناد به منابع دیجی‌تایمز، گزارشی تدوین کرده است که نشان می‌دهد مک‌بوک پرو جدید در آینده نزدیک عرضه نخواهد شد.

در این گزارش، آمده است که مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی در سه‌ماهه چهارم سال جاری میلادی و نسخه ۱۶ اینچی‌اش در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۲ وارد مرحله تولید انبوه می‌شود. بااین‌حال، دیجی‌تایمز ادعا می‌کند اپل نوت‌بوک‌های جدید را نیمه دوم ۲۰۲۱ رونمایی می‌کند و ظاهرا دو مک‌بوک پرو مذکور را با تأخیر و مجهز نمایشگرهای mini-LED عرضه خواهد کرد.

نور پس‌زمینه‌ی مینی LED همان‌طورکه از نامش مشخص است، از LEDهای بسیار کوچکی تشکیل شده و تفاوت اصلی آن با نمایشگرهای LED معمولی در تعداد دیودهای نور پس‌زمینه‌ است. به‌طور خلاصه، نمایشگرهای سنتی برای نوردهی به چندصد LED نیاز دارند؛ درحالی‌که نمایشگرهای مینی ال‌ای‌دی باتوجه‌‌به کاهش ابعاد، می‌توانند هزاران LED در خود جای بدهند. بااین‌‌اوصاف، نمایشگرهای یادشده کنتراست و روشنایی بیشتر و رنگ سیاه عمیق‌تر به‌ارمغان می‌آورند. این نمایشگرها جزو دسته‌ی LCD قرار می‌گیرند؛ اما ویژگی‌های صفحه‌نمایش‌های OLED را با قیمت ارزان‌تری ارائه می‌دهند.

به‌طورکلی ادعای دیجی‌تایمز هم‌سو با سیاست اپل در عرضه آیپد پرو ۲۰۲۱ است. آیپد پرو جدید آوریل ۲۰۲۱ (فروردین ۱۴۰۰) معرفی شد و عرضه آن به نیمه دوم می موکول شد. گفتنی است آیپد پرو حتی درحال‌حاضر نیز با محدودیت عرضه مواجه است. در گذشته، مارک گِرمن از بلومبرگ اشاره کرده بود که اپل می‌تواند مک‌بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی را در اوایل تابستان امسال معرفی کند که به بازه‌ پیشنهادی دیجی‌تایمز بسیار نزدیک است.

اپل ۱۷ خرداد کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان را با تمرکز بر دستاوردهای نرم‌افزری برگزار می‌کند؛ بنابراین، باتوجه‌به صحبت‌های ضدونقیض، پیشنهاد می‌شود گزارش یادشده را تا زمان برگزاری رویداد شایعه در نظر بگیرید.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه