آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

نحوه مخفی کردن تعداد لایک و بازدید پست‌های‌ اینستاگرام و فیسبوک

  • -
نحوه مخفی کردن تعداد لایک و بازدید پست‌های‌ اینستاگرام و فیسبوک

از امروز ویژگی جدیدی در دسترس کاربران اینستاگرام و فیسبوک قرار می‌گیرد که به آن‌ها اجازه می‌دهد آمار لایک پست‌ها را از دید خود یا کاربران دیگر پنهان کنند.

چند سالی است که فیسبوک و اینستاگرام روی روش‌های مختلفی برای افزایش کیفیت تجربه‌ی کار با اپلیکیشن‌هایشان کار می‌کنند. یکی از این روش‌ها، مخفی کردن تعداد لایک پست‌ها است؛ به صورتی که کاربر مشخص کند تعداد لایک پست‌های دیگران را نبیند یا تعداد لایک‌ پست‌های وی برای کاربران دیگر نشان داده نشود.

اینستاگرام در حالی این ویژگی را به اپلیکیشن خود اضافه می‌کند که مدتی است برخی از متخصصان به شبکه‌ی اجتماعی محبوب برای انجام چنین کاری فشار می‌آورند. در سال ۲۰۱۷ اینستاگرام از سوی انجمن سلطنتی بهداشت عمومی بریتانیا به‌عنوان زیان‌آورترین ابزار دنیای مجازی برای سلامت روانی جوانان انتخاب شد. متخصصان مدعی شده‌اند که حذف مواردی مانند گزینه‌ی لایک و شمارنده‌ی تعداد لایک می‌تواند بار عصبی و فشار روحی را از روی برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام بردارد.

امکان مخفی ساختن تعداد لایک در اینستاگرام

طبق گزارش The Verge، سخنگوی اینستاگرام در رابطه با امکان مخفی ساختن بخش شمارنده‌ی تعداد لایک‌ها گفته است که این شبکه‌‌‌ی اجتماعی به کنش‌های فعالان واکنش نشان داده و مدتی می‌شود که روی اضافه کردن امکانی برای پنهان ساختن شمارنده‌ی تعداد لایک آزمایش‌هایی انجام می‌دهد. اینستاگرام درنهایت با احترام به نظر فعالان و بررسی آزمایش‌های صورت‌گرفته، قابلیتی به بخش تنظیمات اضافه کرده است تا کاربران بتوانند برای نمایش داده شدن یا نشدن تعداد لایک پست‌هایشان تصمیم بگیرند.

در بخش تنظیمات حساب کاربری‌تان در فیسبوک یا اینستاگرام می‌توانید به انتخاب‌های مختلفی دسترسی داشته باشید که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • نمایش تعداد لایک‌ها در پست‌های مختلف موجود در فید کاربر
  • مخفی کردن تعداد لایک پست‌های کاربر به دیگران

فیسبوک در سال ۲۰۱۹ آزمایش‌هایی برای مخفی ساختن تعداد لایک پست‌های کاربران شروع کرد. کمی بعد اینستاگرام در بررسی موارد ذکرشده به فیسبوک پیوست. حال به نظر می‌رسد فرصت تجربه‌ای متفاوت برای کاربران شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام فراهم شده است تا بدون توجه به تعداد لایک پست‌ها، به اشتراک‌گذاری محتوای دلخواهشان یا تماشای محتوای کاربران دیگر بپردازند.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه