آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

نخستین خودروی شیائومی با قیمت‌گذاری 15 تا 45 هزار دلاری روانه بازار خواهد شد

  • -
نخستین خودروی شیائومی با قیمت‌گذاری 15 تا 45 هزار دلاری روانه بازار خواهد شد

روز گذشته لی جون؛ مدیرعامل شیائومی یک برنامه پخش زنده شخصی را برگزار کرد. در این برنامه وی پیرامون موضوعات مختلفی از جمله خودروهای شیائومی صحبت کرد. لی جون در این برنامه پخش زنده اعلام کرد که نخستین خودروی شیائومی در قالب یک سدان یا SUV (شاسی بلند) عرضه خواهد شد. این خودرو با برچسب قیمتی در محدوده 100 تا 300 هزار یوان (حدودا 15 تا 45 هزار دلار) در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. همچنین لی جون ادعا کرد که لوگوی جدید بازطراحی شده با زوایای خمیده در مقایسه با لوگوی قبلی برای خودرو مناسب‌تر است. با این‌حال تولیدکننده چینی پیش از تصمیم‌گیری در خصوص خودروهای شیائومی طراحی لوگوی خود را تغییر داد.

لی جون گفت: “نخستین تقابل یک نبرد قاطع به‌شمار می‌رود.” بر اساس پیش‌بینی‌ها در آینده خودروهای شیائومی به منظور حفظ رطوبت هوا و حذف ذرات دود از آن با سیستم تهویه مطبوع به بازار عرضه خواهند شد.

لی جون پیش از حضور در برنامه پخش زنده فرم نظرسنجی مربوط به خودروی شیائومی را در شبکه اجتماعی Weibo منتشر کرد. وی در خصوص استفاده از برند شیائومی روی محصولات خودرویی شرکت، اولویت عرضه کلاس‌های مختلف خودرو توسط کمپانی و برچسب‌های قیمتی قابل‌قبول برای آن‌ها پرسش‌هایی را مطرح کرد. بر اساس نتیجه این نظرسنجی اکثر کاربران تصور می‌کنند که نخستین خودروی شیائومی نبایستی از نوع RV یا اسپرت باشد. همچنین دو سوم کاربران برچسب قیمتی بیش از 100 هزار یوانی را انتخاب نموده‌اند. نهایتا کاربران در رابطه با ضرورت استفاده از لوگوی جدید شیائومی روی خودروهای آینده کمپانی جهت‌گیری خاصی نداشتند.

برای فعالیت‌های شیائومی هیچ‌گونه حد و مرز خاصی وجود ندارد

کمپانی شیائومی در پایان ماه مارس کنفرانس ویژه بهاری خود را برگزار کرد. در جریان این مراسم از اسمارت‌فون جدید شیائومی می میکس فولد با نمایشگر تاشو، تراشه تصویربرداری Surge C1 و چندین محصول شگفت‌انگیز دیگر رونمایی شد. در عین‌حال لی جون از سرمایه‌گذاری 10 ساله کمپانی با ارزش 10 میلیارد دلار و سرمایه اولیه 10 میلیارد یوان (1.53 میلیارد دلار) خبر داد. با صدور این بیانیه شیائومی رسما به بازار خودروهای برقی هوشمند وارد شد. در این رابطه لی جون گفت: “من مایل هستم تا روی تمام شهرت دوران زندگی خود شرط‌بندی کرده و برای پیشرفت شیائومی بار دیگر در میدان نبرد مبارزه کنم.”

به هرحال تصمیم شیائومی برای ساخت یک خودرو اختصاصی با استقبال طرفداران این برند چینی مواجه شد.

منبعGizchina

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه