آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

نخستین نسخه بتای Android 12L برای گوشی‌های هوشمند پیکسل منتشر شد

  • -
نخستین نسخه بتای Android 12L برای گوشی‌های هوشمند پیکسل منتشر شد

گوگل نخستن نسخه بتای اندروید 12L را برای گوشی‌های هوشمند پیکسل منتشر کرد.

شاید اندروید ۱۲ یکی از اتفاقات جذاب دنیای سیستم‌عامل‌های اندرویدی باشد، اما اکنون زمان آن رسیده که نگاه‌ها به سوی نسخه‌ جدیدترین آن جلب شود. هفته گذشته، نسخه بتای اندروید 12L برای تبلت لنوو منتشر شد. اما از امروز، گوشی‌های پیکسل نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. البته همان‌طور که می‌دانید، نسخه‌های بتا مشکلاتی نیز دارند که عموما در آینده اصلاح می‌شوند.

به گزارش اندروید پلیس، اگر اندروید 12L را نمی‌شناسید، آن را به‌صورت مختصر به شما معرفی می‌کنیم. این نسخه از اندروید (که ابتدا به اندروید ۱۲.۱ معروف بود)، سیستم‌عاملی است که دستگاه‌های دارای صفحه‌ بزرگ را هدف قرار می‌دهد. اندروید 12L، که برای دستگاه‌هایی مانند تبلت‌ها و گوشی‌های تاشو گزینه فوق‌العاده‌ای به نظر می‌رسد، قول داده است ویژگی‌های جدیدی با خود به همراه داشته و رابط کاربری بهینه‌سازی‌شده‌ای را ارائه دهد. در واقع، سیستم‌عامل مذکور به شکلی توسعه یافته که بتوان توسط آن‌ها بهترین استفاده را از فضای اضافی نمایشگرهای بزرگ کرد.

اندروید 12L

چنین ویژگی برای توسعه‌دهندگان به معنای APIهای جدیدی صفحه‌نمایش است. همچنین برای کاربران، این بدان معنا است که اپلکیشن‌ها در نهایت ممکن است از تمام فضای اضافی در صفحه‌نمایش‌های بزرگ‌تر به خوبی استفاده کنند.

امروز، گوگل Android 12L Beta 1 را برای «دستگاه‌های پیکسل پشتیبانی‌شده» منتشر می‌کند. اما پیکسل‌ها مطمئنا بهترین دستگاه برای آزمایش آن نیستند، زیرا صفحه‌نمایش‌های کوچک آن‌ها بسیاری از تغییرات را نشان نمی‌دهند. باید به این مسئله اشاره کرد که این نسخه، از سیستم‌عاملی که هفته گذشته برای Lenovo Tab P12 ارائه شد، جدیدتر است. به گفته گوگل، این نسخه «Developer Preview 1» است.

وقتی صحبت از تغییرات این نسخه به میان می‌آید، گوگل روی طرح‌بندی دو ستونی برای اعلانات، صفحه قفل و سایر اجزای سیستم مانور می‌دهد، اما بعضی از آن‌ها در پیش‌نمایش توسعه‌دهنده قبلی وجود داشتند. حتی نوار وظیفه‌ جدیدی که در پیش‌نمایش دیده می‌شود هم جدید نیست، اما ممکن است اکنون عملکرد آن تغییر کرده باشد.

همان‌طور که از ابتدای سال انتظارش را می‌کشیدیم، ویژگی «App Pairs» به اندروید 12L بتای یک رسیده است. این قابلیت جانشین «Split Screen» است که از آن برای مالتی تسکینگ استفاده می‌شد.

اندروید 12L

توسعه‌دهندگان توجه داشته باشند که اندروید 12L بتای یک درحال‌حاضر نهایی شده است، بنابراین می‌توان آزمایش اپ‌های مختلف و ویژگی‌های آن‌ها را شروع کرد. گوگل اطلاعات زیادی درباره جزئیات این سیستم‌عامل در دسترس توسعه‌دهندگان قرار داده،‌ از راهنمایی در مورد نحوه اجرای طراحی متریال در صفحه بزرگ گرفته تا ویژگی‌های WindowManager و Jetpack. مجموعه کاملی از اسناد به منظور کمک به توسعه اپلیکیشن‌های بهینه‌شده شده برای صفحه‌نمایش بزرگ منتشر شده‌اند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

انتظار می‌رود 12L طرح زمینه پویا Monet/Material You را به دستگاه‌های غیر پیکسلی بیشتری بیاورد. اما هم‌اکنون، در نسخه بتایی که فقط برای پیکسل منتشر شده، تشخیص این موضوع سخت است.

اینکه کدام گوشی‌های هوشمند توسط نسخه جدید اندروید 12L پشتیبانی می‌شوند بعضی را سردرگم کرده بود. گوگل تأیید می‌کند که هنوز پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو به این نسخه جدید دسترسی نخواهند داشت اما به‌زودی سیستم‌عامل مذکور برای آن‌ها نیز منتشر می‌شود. در حال حاضر فقط پیکسل 3a/XL، پیکسل ۴/XL، پیکسل a4/5g، پیکسل ۵ و پیکسل 5a پشتیبانی می‌شوند.

اگر قصد دارید اندروید 12L را روی صفحه‌نمایش کوچک‌تر تجربه کنید، می‌توانید به سایت Android Beta Program رفته آن را برای دستگاه خود دانلود کنید. توسعه‌دهندگان و علاقه‌مندانی که دوست دارند نگاهی اجمالی به آن داشته باشند، بهتر است با استفاده از شبیه‌ساز اندروید این کار را انجام دهند.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه