آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

نکاتی در رابطه استفاده از ماسک در روزهای بارانی

  • -
نکاتی در رابطه استفاده از ماسک در روزهای بارانی

یک‌سال پیش در همین روزها بود که زمزمه یک بیماری از چین به گوش جهانیان می‌رسید. کمتر کسی فکر می‌کرد این بیماری بتواند به این سرعت و گستردگی تمام جهان را درگیر خود بکند. اما بعد از سه ماه اولین بیمار مشکوک به کرونا در ایران شناسایی و به صورت رسمی اعلام شد که کرونا وارد ایران نیز شده است. از آن روز تا حالا مردم جهان درگیر محدودیت‌ها هستند و مجبور به استفاده از وسایل بهداشتی! اما حالا که فصل زمستان نزدیک‌تر می‌شویم؛ بارش‌ها شدیدتر می‌شوند و مردم باید نکاتی درباره استفاده از ماسک در زمستان را بدانند. با آی‌تی‌کلوپ همراه باشید.

1- همه ماسک‌ها در برابر رطوبت آسیب‌پذیرند!

استفاده از ماسک در رطوبت باعث وارفتگی ماسک‌ها می‌شود.

2- در هوای بارانی و برفی بدون چتر تردد نکنید.

همانطور که گفته شد، استفاده از ماسک در رطوبت موجب وارفتگی ماسک‌ها شده و در نتیجه کارایی خود را از دست می‌دهد. و میزان احتمال ابتلا به بیماری را افزایش خواهد داد. اما پیشنهاد ما این است که حتما از چتر استفاده کنید تا میزان برخورد آب باران با ماسک به حداقل خود برسد.

3- به محض خیس شدن ماسک، آن را دور بیندازید.

جالب است بدانید طبق آخرین تحقیقات، کرونا در رطوبت بسیار سریع‌تر منتقل می‌شود. یعنی تمامی ویروس‌ها در جای مرطوب رشد و فعالیت می‌کنند. به محض خیس شدن ماسک‌هایتان به سرعت آن را دور بیندازید.

4- حتما یک ماسک یدک همراه داشته باشید.

حتما یک ماسک یدک همراه خود داشته باشید تا به محض خیس شدن ماسک قبلی آن را دور انداخته و از ماسک جدید استفاده نمایید. البته اگر از چتر استفاده کنید احتمال خیس شدن ماسک به جز موارد استثنا به حداقل خود خواهد رسید.

5- درصورت نداشتن ماسک یدک موقتا از شال گردن استفاده نمایید.

شال گردن می‌تواند آخرین گزینه باشد اگر شما ماسک یدک همراه خود نداشته باشید.

6- پیش از استفاده از ماسک جدید حتما صورت خود را خشک کنید.

همانطور که بالا گفتیم، ویروس‌ها در فضای مرطوب رشد و فعالیت بیشتری دارند. اگر ماسک و صورت شما خیس شدند، حتما قبل از استفاده از ماسک جدید صورت خود را کاملا خشک کنید.

اشتراک گذاری با دوستان

  • بسیار ممنون از بابت رهنمود های بهداشتی.

    خداوند به سبب این روز عزیز و ولادت امام عسکری اجرتان دهاد

    یا حق

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه