آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

نکات طلایی برای پیشرفت کسب‌درامد شما در شبکه‌های اجتماعی مختلف

  • -
نکات طلایی برای پیشرفت کسب‌درامد شما در شبکه‌های اجتماعی مختلف

با پیشرفت تکنولوژی؛ بازار شبکه‌های اجتماعی داغ‌ شده است. در این روز‌های کرونایی که با اعمال محدودیت‌ها روبرو هستیم، بازار این شبکه‌ها داغ‌تر هم شده. شاید شماهم جزو افرادی باشید که به‌فکر کار حرفه‌ای با درامد در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام، یوتوب، آپارات و... افتاده باشید. قطعا مقالات مختلفی را خوانده یا شنیده‌اید. اما امروز در آی‌تی‌کلوپ قصد داریم نکات طلایی را بازگو کنیم که قطعا برای کسب‌وکارتان تعیین کننده خواهد بود.
فرقی نمی‌کند محصولی می‌فروشید، یا بصورت حرفه‌ای تولید محتوا می‌کنید. نکات ذیل برای تمام کسانی که می‌خواهند حرفه‌ای‌ کار کنند؛ مفید خواهد بود. با آی‌تی‌کلوپ همراه باشید.

این مطلب بصورت احتصاصی برای پویش #روایتگرباش وبسایت ویرگول تهیه شده است.

اینستاگرام

اینستاگرام را می‌توانیم محبوب‌ترین شبکه اجتماعی در ایران و جهان معرفی کنیم. طبیعتا با این حجم از طرفداری، می‌تواند بستر مناسبی برای توسعه کسب‌و‌کار شما و یا حتی منبع درامدی برای شما باشد. اما برای کار حرفه‌ای در این شبکه شما باید نکات طلایی و تعیین کننده را بدانید تا بتوانید خوب بدرخشید!

  • عکس پروفایل: اولین چیزی که مخاطب در صفحه‌ی شما می‌بیند عکس پروفایل شماست. در نتیجه باید یک عکس پروفایل جذاب داشته باشید. اگر تولید محتوا می‌کنید بهتر است عکس خود را از قسمت شانه به بالا در پروفایل قرار دهید. اگر محصولی می‌فروشید یا بصورت شرکتی کار می‌کنید؛ لوگوی سازمانی خود را قرار دهید.
  • آی‌دی: دومین چیزی که به حرفه‌ای تر شدن صفحه شما کمک می‌کند؛ آی‌دی شما می‌باشد. مخاطبان به آی‌دی‌ها بسیار توجه می‌کنند. پس این اصل را هرگز فراموش نکنید. یک آی‌دی مطلوب باید کوتاه باشد، رند باشد، بدون نقطه و آندرلاین باشد، حوزه کاری شما کاملا نمایان باشد.
  • بایو: می‌توانیم بایو را یکی از جذاب‌ترین عوامل نام ببریم! وقتی مخاطبی به پیج شما می‌آید، حتما بایوی شما را می‌خواند. اگر بتوانید بایوی خود را جذاب بنویسید می‌توانید مخاطبان زیادی را جذب نمایید. یک بایوی خوب باید توضیحات مختصری از فعالیت‌های شما را دارا باشد تا مخاطب بفهمد شما می‌خواهید در چه زمینه‌ای فعالیت کنید. اگر کانال تلگرام دارید یا در سایر شبکه‌ها فعالیت می‌کنید حتما آن را در بایو لینک کنید تا حرفه‌ای تر به نظر برسید.
  • استوری: آمارها نشان می‌دهد مردم بیشتر از پست‌ها، استوری‌ها را می‌بینند. در نتیجه حتما استوری‌های زیبا و جذاب و متعادل بسازید. منظور از متعادل این است که یک تعداد خاص و محدودی را مد نظر قرار دهید. بیشتر و کمتر از آن تعداد قرار ندهید. اگر از استوری‌های زیادی استفاده می‌کنید، باید حتما برای مخاطب‌هایتان جذاب باشد و گرنه آنها شما را آنفالو خواهند کرد!
  • کاور هایلایت: اگر به پیج‌های پرطرفدار دقت کنید، می‌بینید آنها استوری‌هایی که قرار می‌دهند، را دسته بندی کرده و در پیج خودشان هایلایت می‌کنند. شما نیز می‌توانید با دسته‌بندی و هایلایت کردن استوری‌هایتان یک پیج حرفه‌ای را به نمایش بگذارید.
    اما کار به همین‌جا ختم نمی‌شود! شما باید برای هایلایت‌هایتان از کاور استفاده کنید.تجربه نشان می‌دهد کسانی که از کاور‌های یک‌دست، منظم، و زیبا استفاده کند می‌تواند فالوورهای زیادی را جذب کند. زیرا پیج شما به صورت اسرار آمیزی حرفه‌ای به نظر می‌رسد. برای طراحی کاور هایللایت و پست می‌توانید از نرم‌افزار photo cover maker استفاده کنید.
  • کاور پست: از همه این موارد مهم‌تر، کاور پست است. پیجی می‌تواند بسیار حرفه‌ای به نطر برسد که بتواند ظاهر پیج خود را زیبا و جذاب کند. یکی از اصلی‌ترین راه‌های جذاب کردنپیج، طراحی و استفاده از کاور پست است. برای طراحی کاور پست می‌توانید از فتوشاپ یا حتی پینت ویندوز استفاده نمایید. چاشنی اصلی کار در زیباسازی خلاقیت است. شما می‌توانید با خلاقیت و با استفاده از کاورهایتان در کلیت پیج یک الگوی زیبا طراحی کنید. وقتی مخاطب به پپیج شما می‌آید با یک فضای پازلی مواجه شود. فقط نیاز به خلاقیت دارد.
  • کپشن و تگ: حتما در پستی که منتشر می‌کنید؛ از کپشن مناسب با استفاده از شکلک‌ها استفاده کنید.
    یکی از دغدغه‌مندترین عوامل برای صاحبان پیج‌ها این است که پست‌شان در اکسپلورر اینستاگرام نمایش داده شود. اینستاگرام به پست‌های بها می‌دهد که توانسته باشند پستی را تولید کنند که برای مخاطب جذاب باشد. شما می‌توانید تا 30 عدد تگ گذاری کنید اما توجه داشته باشید با تگ‌های بیشتر شما دارید ارزش پیج خود را پایین می‌آورید. همیشه حداکثر از 8 تگ  و مرتبط‌ترین آن‌ها با موضوع پست‌تان را قرار دهید.
  • تعامل: یکی از موثرترین راه‌ها برای نگهداری مخاطب که پست‌های شما را دنبال کند، تعامل داشتن با آن‌هاست. همیشه سعی کنید جواب همه‌ی کامنت‌ها و دایرکت‌ها را بدهید. حتی اگر شده به ارسال یک تشکر و یا یک گل!
  • فالوور فیک!: اشتباه‌ترین کاری که یک ادمین پیج می‌تواند انجام دهد این است که برای پیج خود فالوور فیک بزند! در واقع فالوور فیک کسی است که هیچ فعالیتی ندارد. سیستم هوش مصنوعی اینستاگرام به تازگی اقدام به راه‌اندازی سیستمی کرده است که می‌تواند فالوورهای فیک را تشخیص داده و آن‌ها را حذف کند. اثار اشتباه شما به اینجا ختم نمی‌شود! اینستاگرام پیج شما را از ارزش می‌اندازد و حتی پست‌های شما حتی اگر جزئیات را نیز رعایت کنید در اکسپلورر نمایش نخواهد داد!

آپارات، یوتوب و...

یوتوب بزرگ‌ترین تلویزیون اینترنتی جهان است که روزانه هزاران ویدئو و میلیون‌ها دقیقه ویدئو در آن آپلود می‌شود. با تحریم ایرانینان توسط یوتوب، آپارات از این فرصت استفاده کرد و خود را در میان سرویس‌های اشتراک ویدئو جا کرد. آپارات را می‌توان و معروف‌ترین سرویس اشتراک ویدئو در ایران و خاورمیانه نام برد. اگر شما به صورت اختصاصی برای خودتان تولید محتوا می‌کنید؛ یکی از بهترین راه برای کسب درامد و دیده شدن در فضای اینترنت در مقابل چشمان میلیون‌ها کاربر، انتشار ویدئوهایتان در سرویس‌های اشتراک ویدئو است. حالا یک‌سری نکاتی خواهیم گفت که می‌تواند در موفقیت بیشتر شما در این سرویس‌ها تعیین کننده باشد.

  • ویدئو و صدای باکیفیت ضبط کنید: یکی از مهم‌ترین عوامل برای جذابیت ویدئو و بیشتر دیده شدن آن؛ فضای بصری و چیزی است که مخاطب می‌شنود. در هنگام اکسپورت ویدئو از فرمت‌های 1080 یا حداقل 720 استفاده کنید.
  • تامنیل یا کاور: اگر دقت کرده باشید، خود شما به سمت ویدئوهایی می‌روید که کاور جذاب دارند! پس خودتان چرا برای طراحی یک تامنیل جذاب اقدام نمی‌کنید؟ وقتی مخاطب در حال دیدن فهرست ویدئوهاست؛ تامنیل جذاب می‌تواند او را به طور شگفت‌انگیزی جذب خود کند.
  • تزئین ویدئو: اگر از تصویر خودتان در ویدئو استفاده می‌کنید، باید در یک فضای مرتبط با موضوع خود باشید تا بتوانید به جذابیت کار خود اضافه کنید. اما اگر فقط از صدای خودتان استفاده می‌کنید، با استفاده از تصاویر، گیف‌ها، افکت‌ها و... به تزئین ویدئوی خودتان بپردازید تا بتوانید نظر مخاطب را جلب کنید.
  • از مخاطب بخواهید!: لازمه کسب درامد چه از اینستاگرام و چه از سرویس‌های اشتراک ویدئو، افزایش دنبال کنندگان است. در ویدئوهایتان از مخاطب بخواهید حتما ویدئو شما را لایک و دنبال کنند. تا نخواهید هیچ دنبال کننده‌ای نخواهید گرفت!
  • بروز باشید: موضوعی که برای ساختن ویدئو انتخاب می‌کنید باید جدید و یونیک باشد. از سیار موضوعات قدیمی استفاده نکنید زیرا قطعا قبل از شما افراد بسیار زیادی برای آن موضوع محتوا تولید کرده‌اند.

 

 

 

 

 

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه