آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

هدفون بیتس استودیو بادز با قیمت ۱۵۰ دلار و پشتیبانی از حذف نویز فعال رونمایی شد

  • -
هدفون بیتس استودیو بادز با قیمت ۱۵۰ دلار و پشتیبانی از حذف نویز فعال رونمایی شد

استودیو بادز نام هدفون جدید بیتس، شرکت متعلق به اپل است که از قابلیت‌هایی نظیر حذف نویز فعال، صدای فراگیر و دالبی اتموس پشتیبانی می‌کند و با برچسب قیمتی ۱۵۰ دلار در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

تقریبا از یک ماه پیش و پس از افشا شدن هدفون بیتس استودیو بادز در کد منبع iOS 14.6، اطلاعات بسیاری از هدفون مذکور در سطح اینترنت منتشر شد. روز گذشته  بیتس به دنبال سیلی از اطلاعات و تصاویر افشاشده، از دومین نسل هدفون‌‌ کاملا بی‌سیم خود رونمایی و تمامی شایعات را به واقعیت تبدیل کرد. استودیو بادز با بهره‌گیری از مؤلفه‌های طراحی جذاب، ارائه‌ کیفیت مناسب، قابلیت‌های جدید و قیمت اقتصادی، می‌تواند رقبای خود را با چالشی جدی مواجه کند. در ادامه به معرفی و بررسی این اجمالی این محصول می‌پردازیم.

هدفون بیتس استودیو بادز در سه رنگ قرمز مشکی و سفید

استودیو بادز نخستین هدفون بیتس محسوب می‌شود که به لطف طراحی کاملا بی‌سیم، به‌راحتی درون گوش قرار می‌گیرد؛ به عبارت دیگر، بیتس قلاب روی گوش پاوربیتس پرو (Powerbeats Pro) را کاملا حذف کرده و از طراحی گِرد و مینیمال (ساده) بهره گرفته است که در مقایسه با سایر محصولات این شرکت بسیار جمع‌وجور به نظر می‌رسد. از بسیاری جهات، استودیو بادز با قیمت کمتر کاملا می‌تواند با ایرپاد پرو رقابت کند. هدفون مذکور به لطف طراحی جدید کمی سبک‌تر از ایرپاد پرو است؛ درحالی‌که هنوز ویژگی‌هایی مانند حذف نویز فعال (ANC) و حالت شفافیت صدا ارائه می‌دهد.

جفت‌سازی استودیو بادز با گوشی‌های آیفون

بیتس از مدت‌ها پیش این هدفون را به‌منظور بررسی در اختیار مراجع و وب‌سایت‌های خبری قرار داده است و شواهد نشان می‌دهد که این هدفون با توجه به قیمتش، کیفیت بسیار مناسبی دارد. شیوه‌ی کار با استودیو بادز تقریبا مانند ایرپاد پرو است. برای جفت‌سازی تنها یک لمس لازم است و از فشارهای ساده دکمه می‌توان برای چرخش بین حالت‌های استاندارد، حالت ANC که سروصدای اطراف را به‌طور فعال حذف می‌کند و حالت شفافیت که در آن صداهای اطراف به‌طور فعال از طریق گوشی‌های هدفون هدایت و با صدای کاربر ادغام می‌شوند، استفاده کرد. با بهره‌گیری از حالت شفاف کاربر می‌تواند در هنگامی که هدفون درون گوشش قرار دارد، آنچه در محیط اطراف اتفاق می‌افتد، بشنود.

هدفون استودیو بادز سفید

ایرپاد پرو از یک حسگر سنجش نیرو در ساقه هر گوشی برای کنترل فرامین استفاده می‌کند؛ درحالی‌که هر کدام از گوشی‌های استودیو بادز برای کنترل فرامین دارای یک دکمه در قسمت بیرونی است که با یک‌ بار فشار دادن آن، امکان پخش، مکث صوتی، پاسخ یا قطع تماس تلفنی مهیا می‌شود. با دو بار فشار دادن می‌توان به آهنگ بعدی رفت و در نهایت، با سه بار فشار دادن دکمه می‌توان ابتدای آهنگ فعلی یا قبلی را پخش کرد.

استودیو بادز سه حالت «حذف فعال صدای محیط»، «حالت شفاف» و «خاموش» ارائه می‌دهد که با نگه داشتن چندثانیه‌ای دکمه تعبیه‌شده روی هرکدام از گوشی‌ها، می‌توان بین آن‌ها جابه‌جا شد. به‌طور پیش‌فرض، هر دو گوشی هدفون دارای مجموعه کنترل‌های یکسانی هستند؛ اما می‌توانید از برنامه تنظیمات در گوشی هوشمند خود برای تنظیم پیکربندی فشار دادن و نگه داشتن، عملکرد جداگانه برای هر گوش تعریف کنید. برای مثال، می‌توان تعیین کرد که یک طرف برای کنترل صدا و طرف دیگر برای فعال کردن دستیار هوشمند سیری پیکربندی شود.

کیس شارژ هدفون استودیو بادز

کیس شارژ استودیو بادز 

طبق اعلام بیتس، هدفون یادشده حداکثر شارژدهی هشت ساعت را در حالت نرمال ارائه می‌دهد و این رقم با در نظر گرفتن کیس شارژ تا ۲۴ ساعت می‌رسد؛ اما این در شرایطی است که قابلیت حذف صدای محیطی (ANC) و حالت شفافیت صدا خاموش باشد. با روشن شدن هرکدام از این حالت‌ها، شارژدهی به ترتیب به ۵ و ۱۵ ساعت کاهش می‌یابد. بررسی‌های انجام‌شده حاکی از کیفیت صدای مطلوب این هدفون در برابر محصولات مشابه است و از قرار معلوم، قابلیت حذف صدای محیط و حالت شفاف بسیار کارآمد به‌ نظر می‌رسند؛ البته طبیعتا قابلیت‌های مورد بحث در استودیو بادز به اندازه ایرپاد پرو خوب نیستند؛ اما به‌طور کلی تفاوت چندان فاحشی تجربه نخواهید کرد.

جدیدترین هدفون بی‌سیم بیتس مانند ایرپاد به‌طور پیش‌فرض از قابلیت‌های جدید اپل موزیک همچون صدای فراگیر (Spatial Audio) و دالبی اتموس (Dolby Atmos) پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین نیازی به پیکربندی دستی آن‌ها در بخش تنظیمات نیست. موسیقی مبتنی بر صدای فراگیر در استودیو بادز تفکیک مناسبی از آهنگ‌های ترکیبی ارائه می‌دهد و می‌تواند کاربران را در موسیقی محبوبشان غوطه‌ور کند. بیتس در بطن هر گوشی سه میکروفون تعبیه کرده است که به دریافت صدا، مدیریت عملکرد حذف نویز فعال و حالت شفاف کمک می‌کند. افزون بر این، در طول تماس‌های تلفنی در مجموع از پنج میکروفون به کار گرفته می‌شود تا صدای کاربر را از صداهای محیطی و پس‌زمینه جدا کند.

پدهای سیلیکونی هدفون استودیو بادز

هدفون استودیو بادز در کنار پدهای سیلیکونی قابل تعویض و کابل USB-C 

بر اساس بررسی‌های انجام‌شده، به نظر می‌رسد استودیو بادز به‌خوبی در گوش جا می‌گیرد و مانند برخی از هدفون‌های توگوشی باعث ناراحتی مجرای گوش و احساس گرفتگی آن نمی‌شود. به‌علاوه، بیتس متناسب با اندازه گوش افراد سه پد سیلیکونی (با احتساب پد پیش‌فرض) با اندازه‌های مختلف درون جعبه قرار داده است که به‌راحتی بیشتر هدفون درون گوش کمک می‌کند. استودیو بادز به‌خوبی درون گوش قرار می‌گیرد و در فعالیت‌های سخت مانند ورزش کردن از گوش بیرون نمی‌آید. وزن ۵٫۱ گرمی هر گوشی به این معنی است که هدفون احساس سنگینی ایجاد نمی‌کند یا فشار زیادی به گوش نمی‌آورد.

دکمه «b» در قسمت بیرونی هر هدفون به‌راحتی قابل تشخیص است؛ زیرا در اصل تمام سطح خارجی هدفون به شکل یک برآمدگی کپسولی‌شکل قابل دسترسی است و نکته‌ی در خور توجه این است که فشار دادن آن به گوش آسیب نمی‌رساند و برای فعال شدن فقط به یک فشار کوچک نیاز دارد؛ بنابراین در هنگام فشار دادن هدفون‌ احساس نمی‌شود که آن‌ را به مجرای گوش خود فرو می‌کنید.

یکی از ضعیف‌های استودیو بادز در مقایسه با ایرپاد و ایرپاد پرو این است که کیس آن از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند؛ اما بیتس بجای درگاه لایتنینگ از USB-C برای شارژ کیس بهره گرفته است که می‌تواند بسیار خوب باشد. استفاده از USB-C برای شارژ در استودیو بادز بدون شک نتیجه تمایل بیتس برای جلب نظر کاربران اپل و اندروید است و این امر در جاهای دیگر نیز خود را نشان می‌دهد. برای مثال، استودیو بادز نخستین محصول بیتس است که از جفت شدن با یک لمس در هر دو سیستم‌عامل پشتیبانی می‌کند و هم‌زمان پشتیبانی از قابلیت Find My را در اندروید ارائه می‌دهد.

یکی دیگر از نقاط ضعف این هدفون به استفاده نکردن از تراشه صوتی H1 یا W1 بازمی‌گردد و به موجب آن، از برخی ویژگی‌های دیگر نظیر جفت شدن متقابل دستگاه‌های بی‌سیم که ایرپاد و برخی دیگر از هدفون‌های اپل و بیتس شامل می‌شوند، ارائه نخواهد داد. همچنین از محتوای ویدئویی مبتنی بر صدای فراگیر نیز پشتیبانی نمی‌کند.

برخلاف ایرپادها، جنس بدنه هدفون و کیس شارژ استودیو بادز براق نیست و با یک لایه مات پوشیده شده است. استودیو بادز برای شارژ شدن به جهت وارونه در کیس قرار می‌گیرد که می‌تواند برای افرادی که تجربه‌ی کار کردن با ایرپادها را دارند، کمی ناملموس باشد و ممکن است در ابتدا چندین بار به‌اشتباه آن‌ها را درون کیس قرار بدهند.

به‌طور کلی، استودیو بادز گزینه بسیار خوبی است که بیشتر خریداران را به اکوسیستم ایرپاد پیوند می‌دهد و در عین حال پشتیبانی خوبی را برای کاربران اندروید به ارمغان می‌آورد و از همه مهم‌تر قیمت مناسبی دارد. طراحی بدون ساقه چیزی است که مدل‌های فعلی ایرپاد دیده نمی‌شود و اگرچه هدفون جدید بیتس کمی از گوش بیرون می‌زند؛ اما هنوز هم تجربه خوبی را ارائه می‌دهد. با حالت‌های ANC و شفافیت صدا، آن‌ها در محیط‌های پرسروصدا به‌خوبی کار می‌کنند و حتی با خاموش بودن این قابلیت‌ها نیز به‌خوبی در گوشی‌ها تعبیه می‌شوند.

طبق شایعات قبلی، اهالی کوپرتینو در حال توسعه‌ی نسل دوم ایرپاد پرو هستند که از قرار معلوم، نسخه بعدی آن با یک طراحی جمع‌وجور و بدون ساقه ارائه خواهد شد؛ از این‌رو، طراحی استودیو بادز می‌تواند نشان‌دهنده‌ی طراحی نسل بعدی ایرپاد پرو باشد. استودیو بادز برای پیش‌فروش از امروز در وب‌سایت اپل در ایالات متحده آمریکا و کانادا و از طریق خرده‌فروشان شخص ثالث مانند آمازون در دسترس است و ۲۴ ژوئن (۳ تیر) در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

در سایر کشورها، پیش‌فروش ابتدا در چین از ۲ جولای (۱۱ تیر) آغاز می‌شود و عرضه‌ی آن در تابستان امسال برای انگلیس، فرانسه، آلمان، روسیه، هنگ کنگ، ژاپن و کره جنوبی ادامه خواهد داشت. هدفون یادشده همچنین در نیمه‌ی دو سال جاری میلادی در برزیل عرضه می‌شود.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه