آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

هیوندای ظاهرا تولید مورتوهای احتراقی را متوقف کرده است

  • -
هیوندای ظاهرا تولید مورتوهای احتراقی را متوقف کرده است

گفته می‌شود هیوندای پس از ۴۰ سال، تیم توسعه موتورهای احتراقی‌اش را به‌دلیل تمرکز روی خودروهای الکتریکی تعطیل خواهد کرد.

هیوندای به‌تازگی نخستین خودروی برقی‌اش را روانه‌ی بازار کرده است و ظاهرا به‌نظر می‌رسد که غول کره‌ای صنعت خودرو در اقدامی جاه‌طلبانه درصدد تعطیلی بخش موتورهای احتراقی خود است. با استناد به گزارشی از منابع ناشناس کره‌ای، به‌نظر می‌رسد که هیوندای واحد طراحی موتور را در ماه جاری تعطیل کرده است و ظاهرا قصد دارد زیرساخت‌ها را به طراحی پیشرانه‌های برقی اختصاص دهد.

گزارش یادشده حاوی ایمیلی است که ادعا می‌شود کارمندان اخیرا از رئیس جدید تحقیق و توسعه شرکت، چونگ کوک پارک دریافت کرده‌اند. پارک در ایمل یادشده خطاب به کارمندان می‌گوید:

توسعه موتور خودمان یک دستاورد بزرگ است؛ اما باید سیستم را تغییر دهیم تا نوآوری‌های آینده را براساس دارایی بزرگ به‌جامانده از گذشته ایجاد کنیم.

افزون‌براین، در شایعه‌ای دیگر ادعا می‌شود که هوندای توسعه نسل سوم پیل سوختی برای خودروهای هیدروژنی جنسیس را نیز به‌زودی متوقف خواهد کرد. البته این شایعه اخیرا توسط سخنگوی هیوندای کاملا رد شده است. از قرار معلوم، نقشه راه خودروساز مذکور در توسعه نسل بعدی پیل سوختی و برقی‌سازی ناوگان جنسیس بدون تغییر باقی می‌ماند.

طبق گزارش‌ها، در بخش موتور احتراقی هیواندای بالغ‌بر ۱۲ هزار نفر فعالیت می‌کردند که اکنون تمامی آن‌ها به توسعه پیشرانه کاملا الکتریکی منتقل می‌شوند. دراین‌باره گفته می‌شود:

محققان واحد طراحی موتور به مرکز طراحی الکتریکی نقل مکان کرده‌اند و تنها برخی از آنان برای اصلاح موتورهای موجود باقی می‌مانند. مرکز توسعه سیستم پیشرانه در حال تبدیل شدن به یک مرکز تست الکتریکی سازی است؛ درحالی‌که مرکز توسعه عملکرد پیشرانه به مرکز توسعه عملکرد الکتریکی تبدیل می‌شود.

به‌طور کلی، هیوندای در سالیان اخیر سرمایه‌گذاری زیادی را برای توسعه‌ی خودروهای هیدروژنی صرف کرده است و به‌نظر نمی‌رسد که این شرکت روند توسعه بخش یادشده را پیش از بهره‌گیری از آن، متوقف کند. بااین‌حال، طبیعی است که خودروهای الکتریکی در کوتاه‌مدت در کانون توجه هیوندای قرار گرفته باشند؛ چراکه این نوع از خودروها به‌شدت به‌سمت عمومی‌شدن نزدیک می‌شوند و از آن‌ها به‌عنوان شرط‌بندی خودروسازان بزرگ برای متحول کردن صنعت یاد می‌شد.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه