آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

واتساپ پرداخت‌های مبتنی بر ارز دیجیتال را به‌طور آزمایشی در ایالات متحده راه‌اندازی کرد

  • -
واتساپ پرداخت‌های مبتنی بر ارز دیجیتال را به‌طور آزمایشی در ایالات متحده راه‌اندازی کرد

ظاهرا واتساپ قصد دارد خدمات پرداخت رمزارزی را به پلتفرم پیام‌رسان خود اضافه کند. این شرکت خدمات پرداخت ارزهای دیجیتال را فعلا به‌طور آزمایشی و محدود در ایالات متحده فعال کرده است.

پلتفرم شبکه‌ی اجتماعی واتساپ برنامه‌ی آزمایشی خود را برای ارسال و دریافت پول از طریق ارزهای دیجیتال در آمریکا آغاز کرده است. این ویژگی فعلا به‌طور محدود برای برخی از کاربران ایالات متحده در دسترس قرار گرفته است. برنامه‌ی آزمایشی واتساپ این امکان را برای کاربران منتخب فراهم می‌کند تا از طریق چت‌های این پلتفرم، ارزهای دیجیتال ارسال یا دریافت کنند. واتساپ این قابلیت را با همکاری Novi پیاده‌سازی کرده است. Novi شرکتی است که پیش از این کیف پول دیجیتال متا را با موفقیت برای پرداخت‌های Pax Dollars راه‌اندازی کرده است.

بیت کوین

به گزارش گیزموچاینا، واتساپ و Novi در اطلاعیه‌ای مشترک، راهکار آزمایشی پرداخت رمزارزی خود را معرفی کردند. Novi اعلام کرده ارسال و دریافت پول در واتساپ باید به‌سادگی ارسال یک فایل باشد. این قابلیت جدید با تپ کردن نماد گیره‌ در اندروید یا نماد + در آی‌اواس در دسترس است. کاربران برای استفاده از این ابزار باید از منوی ظاهر شده، گزینه‌ی پرداخت را انتخاب کنند. براساس جزئیات منتشر شده درمورد این قابلیت آزمایشی در وب‌سایت Novi، کاربران هیچ هزینه‌ی اضافه‌ای برای ارسال و دریافت پول، پرداخت نخواهند کرد. علاوه‌براین، هیچ محدودیتی در تعداد تراکنش‌ها وجود ندارد و افراد برای حفظ موجودی در حساب Novi، هزینه‌ی اضافه پرداخت نخواهند کرد. کاربران همچنین می‌توانند به‌طور آزادانه وجوه رمزارزی خود را در قالب ارزهای فیات در حساب‌های بانکی خود دریافت کنند.

از برنامه‌ی آزمایشی ابتدا برای ایالات متحده و گواتمالا درنظر گرفته شده بود. البته مشخص است که کاربران فقط می‌توانند از برنامه‌ی مستقل Novi برای پردازش پرداخت‌های رمزارزی خود استفاده کنند. در صورت موفقیت‌آمیز بودن نتیجه‌ی این برنامه‌ی آزمایشی در آمریکا، احتمالا کاربران زیادی در سرویس Novi ثبت‌نام خواهند کرد. پلتفرم پرداخت واتساپ تحت پوشش رمزنگاری سراسری این اپلیکیشن قرار دارد و به‌زبان‌های انگلیسی و اسپانیایی در دسترس است. درحال‌حاضر مشخص نیست که این برنامه‌ی آزمایشی تا چه مدت در آمریکا فعال خواهد بود. شایان ذکر است قابلیت ارسال و دریافت ارزهای سنتی از مدتی قبل در برخی از حوزه‌های قضایی از جمله برزیل و هند بر بستر واتساپ ارائه شده است.

مسلما اضافه شدن پرداخت‌های رمزارزی به واتساپ یک اقدام بسیار بزرگ از جانب این پیام‌رسان اجتماعی محسوب می‌شود. حال باید دید اضافه شدن این قابلیت به واتساپ چه تأثیری بر میزان استفاده از ارزهای دیجیتال توسط کاربران این پلتفرم خواهد داشت.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه