آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

وزیرجوان: 98 درصد مردم ایران به اینترنت دسترسی دارند

  • -
وزیرجوان: 98 درصد مردم ایران به اینترنت دسترسی دارند

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات که روزهای شلوغی را پشت‌سر می‌گذارد، پس از بشاگرد، به همدان رفت و حالا در استان فارس حضور دارد. شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی در مورد وضعیت توسعه اینترنت روستایی در کشور توضیحاتی را ارائه داد. جهرمی در ابتدا در مورد دلایل سفر خود به استان فارس گفت: برنامه فشرده 6 ماهه‌ای را تنظیم کردیم تا وضعیت ارتباطی در شهرها و روستاهای استان فارس بهبود پیدا کند. قرار بود این برنامه تا پیش از پایان سال 99 تحقق یابد اما هنوز 8 درصد از روستا‌های استان به اینترنت دسترسی ندارند، این اتفاق موجب شد تا جلسه افتتاح در سفر به فارس به جلسه کنترل پروژه تبدیل شود و حالا به دنبال آن هستیم تا پایان اردیبهشت، دسترسی 100 درصدی روستا‌های استان فارس به اینترنت محقق شود.

وزیر ارتباطات در خصوص فراگیر شدن اینترنت 5G در استان فارس اعلام کرد: همین حالا هم نسل پنجم ارتباطی در شیراز برقرار است، البته پوشش کامل نیست و به تدریج کامل می‌شود.

افزایش دو برابری ترافیک در سال گذشته

جهرمی با تاکید به توسعه و گسترش شبکه ارتباطات در سال 99 گفت: سال گذشته در همین ایام همه در خانه قرنطینه بودند و یکی از سرگرمی‌های آن‌ها، اینترنت بود، بنابراین ظرف مدت یک ماه میزان استفاده از ظرفیت شبکه دو برابر شد و سرعت اینترنت خانگی و موبایل افت کرد، در آن ایام مصرف مردم از اینترنت افزایش یافت و ما تصمیم گرفتیم تا یک بسته 100 گیگابایتی به مردم هدیه دهیم. در آن ایام فشار مضاعفی به بخش ارتباطات وارد شد و من و همکارانم با کار گروهی شبانه‌روزی، در یک ماه کاری 15 ماهه را انجام دادیم.

برقراری اتصال در روستاهای بالای 20 خانوار

وزیر ارتباطات ادامه داد: در انتهای فروردین ماه، ترافیک کاهش پیدا کرد ولی استفاده ترافیک از حوزه سرگرمی به حوزه آموزش منتقل شد و این آغاز مشکلات ما بود. اولین مسئله بحث شکاف دیجیتال و شکاف عدالت آموزشی بود. ارتباط اینترنت در روستا‌ها برقرار نبود، بنابراین برای اتصال روستا‌های بالای 20 خانوار به اینترنت، کار بزرگی آغاز شد، زمانی که از افزایش ظرفیت شبکه فارغ شدیم، کار اتصال روستا‌ها را آغاز کردیم.

آذری جهرمی با تاکید به توسعه ارتباطات در روستا‌ها اعلام کرد: با سرعت بالایی اتصال تمامی روستا‌های بیش از 20 خانوار به شبکه ارتباطی، آغاز شد و حالا به نقطه‌ای رسیدیم که در بشاگرد که یکی از محروم‌ترین مناطق کشور است و حتی آب آشامیدنی درست و حسابی ندارد، اینترنت برقرار است، این اتفاق بسیار بزرگی است که در تحقق عدالت ارتباطی در کل کشور رخ داد.

تنها 2 درصد مردم به اینترنت دسترسی ندارند

وزیر ارتباطات ادامه داد: در حال حاضر تنها 2 درصد از جمعیت کل ایران به اینترنت دسترسی ندارند، اما ما در کنار تلاش برای برقراری عدالت دیجیتال و آموزشی به دنبال کاهش هزینه‌ها نیز بودیم، اکنون تقریبا 13 میلیون نفر از دانش آموزان کشور از شبکه شاد به صورت رایگان استفاده می‌کنند، همچنین به معلمین و دانشجویان نیز بسته اینترنت رایگان دادیم.

جهرمی گفت: فقط در یک مورد می‌توانم بگویم که دولت روزی یک و نیم میلیارد تومان یارانه برای استفاده رایگان دانش آموزان از شبکه شاد پرداخت می‌کند، بنابراین نه تنها اینترنت را گران نکردیم بلکه برای بخش بزرگی از جمعیت کشور یعنی 18 میلیون نفر از مردم ایران، اینترنت را رایگان کردیم.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه