آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

پایش سلامت روان احتمالا یکی از ویژگی‌های watchOS 8 خواهد بود

  • -
پایش سلامت روان احتمالا یکی از ویژگی‌های watchOS 8 خواهد بود

اطلاعات افشاشده نشان می‌دهد که اپل قصد دارد برنامه‌ای به نام Mind را به‌عنوان ویژگی جدید watchOS 8 در رویداد توسعه‌دهندگان رونمایی کند.

تقریبا ۱۲ ساعت تا آغاز رویداد توسعه‌دهندگان اپل (WWDC 2021) زمان باقی مانده است. به‌طور کلی امسال جزئیات بسیار کمی از سیستم‌عامل‌های بعدی اپل منتشر شده و قطعا این امر برای واچ OS نیز صدق می‌کند؛ اما بر اساس گزارش‌های جدید، احتمالا غول دنیای فناوری قصد دارد برنامه‌ای به نام Mind (ذهن) را احتمالا به‌منظور پایش سلامت روان ارائه بدهد.

طبق روال معمول، کانون توجه اپل در رویداد توسعه‌دهندگان بر ویژگی‌های نرم‌افزاری معطوف خواهد بود و احتمالا پیش‌نمایشی از نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل‌های خود را ارائه خواهد داد. اعلامیه‌های اپل معمولا بسیار محرمانه است، اما شاید کوپرتینویی‌ها به‌طور تصادفی اجازه داده باشند که برخی قابلیت‌های جدید زود از موعد درز کند.

روز گذشته خائوس تیان، یکی از توسعه‌دهندگان برنامه‌های اپل واچ، تصویری از نمایه اپ استور را کشف و در توییتر ارسال کرد. تصویر مذکور تعدادی از شناسه‌های نرم‌افزاری را نشان می‌دهد که عمدتاً به watchOS مرتبط هستند. در میان فهرست یادشده، مواردی وجود دارد که ممکن است به ویژگی‌های نسخه‌ی بعدی سیستم‌عامل ساعت هوشمند اپل اشاره داشته باشند.

یافته اصلی در این لیست اسم رمز «com.apple.Mind» است که یک مورد جدید محسوب می‌شود؛ زیرا اپل تاکنون هیچ برنامه‌ای با این عنوان ایجاد، معرفی یا عرضه نکرده است. اعتقاد بر این است که Mind می‌تواند یک برنامه جدید باشد که در watchOS 8 گنجانده شده است و نوعی از پایش سلامت روان را فراهم می‌کند.

یکی از ویژگی‌هایی که بسیاری از افراد منتظر آن هستند، حذف وابستگی اپل واچ به آیفون است. اپل در سال ۲۰۱۱ وابستگی آیفون را به‌ لطف iOS 5 از کامپیوترهای مک جدا کرد. مشخص نیست چه کاری از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای این منظور لازم است؛ اما واضح است که این ویژگی باعث می‌شود اپل واچ برای افرادی که دارای دستگاه iOS نیستند، به گزینه‌ای بسیار جذاب تبدیل شود.

تصویر افشاشده شامل موارد دیگری همچون NanoTips و NanoContacts است که احتمالا از ساخت این برنامه‌ها به‌صورت مستقل برای اپل واچ حکایت دارد. همچنین ممکن است  Mind بخشی از یک تلاش مستمر باشد تا وابستگی اپل واچ به برنامه‌های آیفون و iOS که داده‌های ساعت هوشمند اپل را اداره و مدیریت می‌کنند، کاهش یابد.

رویداد اصلی توسعه‌دهندگان امسال در ۱۷ خرداد (امروز) برگزار می‌شود که در حقیقت بازگشت به برنامه‌های سُنتی اپل است؛ زیرا شیوع بیماری همه‌گیر COVID-19 اپل را مجبور کرد رویداد WWDC را تا پایان ژوئن سال گذشته به‌ تأخیر بیندازد. اپل قطعا از قالب مجازی‌اش برای WWDC 2021 پیروی می‌کند؛ ازاین‌رو، سخنرانی اصلی ویدئویی از‌ پیش ضبط‌شده و فیلم‌برداری زیبا از اپل پارک و حضور چندین مدیر و مهندس اپل خواهد بود.

اپل معمولا این رویداد را در کانال یوتیوب و وب‌سایت رسمی‌اش پوشش می‌دهد. زومیت نیز مانند هر سال رویداد توسعه‌دهندگان را زنده پوشش خواهد داد و شما عزیزان می‌توانید رویداد و اخبار مرتبط با آن را در زومیت دنبال کنید.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه