آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

پتنت آیفون، مک پرو و اپل واچ شیشه‌ای اپل منتشر شد

  • -
پتنت آیفون، مک پرو و اپل واچ شیشه‌ای اپل منتشر شد

به‌تازگی پتنتی از اپل منتشر شده که نشان می‌دهد این شرکت در فکر توسعه آیفون، مک پرو و حتی اپل واچ شیشه‌ای است.

اپل معتقد است آینده الکترونیک مملو از دستگاه‌های تمام شیشه‌ای خواهد بود، به همین دلیل اکنون حدود ۸ سال است که پتنت‌های مختلفی از این شرکت منتشر می‌شوند که طراحی‌های متفاوتی را به نمایش می‌گذارند. اخیرا پتنت دیگری از غول فناوری کوپرتینویی منتشر شده که آیفون، مک پرو و حتی اپل واچ تمام شیشه‌ای را نشان می‌دهد.

پتنت دستگاه های شیشه ای اپل

در میان این سه دستگاه، جالب‌ترین آن‌ها آیفون است زیرا یک محفظه شیشه‌ای شش طرفه دارد و حداقل جلو و پشت تلفن هوشمند دارای صفحه‌نمایش واقعی است. حتی ممکن است در بخش لبه‌ها نیز شاهد نمایشگر باشیم. در مجموع طراحی‌های منتشر شده دستگاهی را نشان می‌دهند که بی شباهت به می میکس آلفای شیائومی نیست.

طراحی مذکور برای نمایش محتواها در چندین سطح عالی است. به عنوان مثال، تصویر پانارامایی را در نظر بگیرید که از پنل جلویی شروع شده و تا پشت دستگاه روی نمایشگر دوم کشیده می‌شود.

پتنت دستگاه های شیشه ای اپل

یکی دیگر از موارد استفاده چنین طراحی، کشیدن آیکون‌ها روی سطوح مختلف است، با این روش جابه‌جا کردن آن‌ها آسان‌تر از گذشته می‌شود. همچنین احتمالا شاهد به‌روزرسانی‌های خیلی خوبی در پیمایش صفحه خواهیم بود و احتمالا می‌توان تقریبا در همه جهات (بالا به پایین یا حتی مورب) اسکرول کرد.

همچنین اپل می‌گوید می‌توان شکل کناره‌های آیفون شیشه‌ای را تغییر داد تا دستورهای خاصی اجرا شوند. به عنوان مثال، می‌شود با فشار دادن بعضی از قسمت‌های لبه این گوشی هوشمند، صدای موسیقی یا محتوای در حال پخش را کم یا زیاد کرد.

پتنت دستگاه های شیشه ای اپل

در ابتدای مقاله اشاره شد که این شرکت تنها به فکر ساختن آیفون شیشه‌ای نیست و پتنت منتشر شده در خود طراحی‌هایی از مک پرو با ساختار شیشه‌ای و ساعت هوشمند اپل با محفظه‌ای از جنس شیشه جای داده است. در طراحی مفهومی، مک پرو با ساختار شیشه‌ای مشابه و بدنه شفاف دیده می‌شود.

پتنت دستگاه های شیشه ای اپل

اما احتمالا برای شما سؤال شده است که مقاومت این دستگاه‌های شیشه‌ای چقدر است! به نظر می‌رسد که اپل از این مسئله آگاه است، به همین دلیل محفظه دستگاه‌های خود را با دیواره‌های ضخیم پوشانده است. این شرکت می‌گوید محفظه‌ها می‌توانند دیواره‌هایی با ضخامت متغیر داشته باشند تا شاهد افزایش استحکام، مقاومت در برابر ترک و سایر آسیب‌های فیزیکی باشیم. ضخامت متغیر همچنین می‌تواند انعطاف‌پذیری را در بعضی مناطق دستگاه بیشتر کند.

بعید به نظر می‌رسد که نسل بعدی آیفون یا حتی نسل بعد از آن چنین فناوری داشته باشد. با این حال، اگر اپل در آینده نزدیک موفق به انجام چنین کاری شود، انقلابی در صنعت تولید دستگاه‌های هوشمند رخ خواهد داد. آیا اگر روزی شرکت‌های تولیدکننده محصولات هوشمند موفق به تولید عمده گوشی‌های هوشمند یا رایانه‌های شیشه‌ای شدند، شما به خریدن آن‌ها تمایل پیدا می‌کنید؟

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه