آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

پتنت یک گوشی تاشو از سامسونگ با طراحی جدید فاش شد

  • -
پتنت یک گوشی تاشو از سامسونگ با طراحی جدید فاش شد

با توجه به پتنت جدید سامسونگ برای یک گوشی هوشمند تاشو، ظاهرا دستگاه تاشو بعدی این شرکت از سری گلکسی زد فولد خواهد بود. علاوه‌بر این رندرهایی از این محصول براساس اطلاعات پتنت آن منتشر شده است.

ورود نمایشگرهای تاشو باعث شده است شرکت‌های مختلف تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند، به‌دنبال ساخت محصولات تاشو باشند. صفحه‌نمایش‌های تاشو، فضای زیادی برای نوآوری در ظاهر و عملکرد گوشی‌های هوشمند در دسترس قرار داده است. احتمالا به‌همین دلیل است که امروزه برندهایی را می‌بینیم که لپ‌تاپ‌های تاشو، گوشی‌هایی با نمایشگر تاشو به‌سمت داخل یا بیرون و گوشی‌های رول شونده تولید می‌کنند.

به گزارش تک‌رادار، به‌نظر می‌رسد سامسونگ به‌عنوان اولین پذیرنده‌ی این فناوری، قصد دارد گوشی‌های تاشو را در قالب پایه‌ی اصلی خود تولید کند. ظاهرا این شرکت درحال کار روی طراحی‌های نوآورانه برای گوشی‌های تاشو است. همچنین گفته شده این شرکت کره‌ای طرح دیگری از یک گوشی تاشو را به‌ ثبت رسانده است که شاید همه‌ی علاقمندان به فناوری را خوشحال کند.

پتنت جدید گلکسی فولد

لودهنده‌ی معروف خبرهای فناوری به‌نام لتزگودیجیتال، اولین فردی بود که این پتنت را مشاهده کرد و طبق معمول، رندر مفصلی براساس سند ثبت اختراع یاد شده، ارائه کرده است تا نمایی از طرح مورد نظر سامسونگ برای گوشی تاشو آینده‌اش به ما نشان دهد.

گلکسی زد فولد، اما با پیچ و تاب

این پتنت در سال ۲۰۱۹ در اداره‌ی جهانی مالیک معنوی (WIPO) ثبت شد و اخیرأ مورد تأیید قرار گرفته است. این نشان می‌دهد که سامسونگ قصد دارد یک گوشی بزرگ تولید کند که وقتی آن را باز کنیم، صفحه‌نمایش بزرگ آن در دسترس قرار خواهد گرفت که از این نظر شبیه به گلکسی زد فولد است. با این‌حال، شباهت این پتنت با زد فولد سامسونگ فقط به همین مورد محدود می‌شود.

برخلاف گلکسی زد فولد، انتظار می‌رود گوشی تاشو جدید سامسونگ به‌صورت افقی باز و بسته شود و درنتیجه این محصول یک دستگاه عریض‌تر با نمایشگر دوم بزرگ‌تر در جلو خواهد بود. برای یادآوری، گلکسی زد فولد به‌طور عمودی باز و بسته می‌شود و یک گوشی با نمایشگر دوم باریک و بلند در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

پتنت جدید گلکسی فولد

طراحی نمایشگر دوم در این پتنت جدید نشان می‌دهد سامسونگ به‌دنبال ارائه‌ی یک صفحه‌نمایش بزرگ مربعی شکل در بالای صفحه است تا این محصول به یک پرچم‌دار جمع‌وجور تبدیل شود؛ اگرچه حاشیه‌های زیادی در دو طرف این نمایشگر وجود دارد.

ظاهرا این طراحی برای افرادی که به‌دنبال یک دستگاه تجاری یا یک گوشی با قابلیت تبدیل شدن به یک لپ‌تاپ کوچک هستند، درنظر گرفته شده است. جزئیات این پتنت نشان می‌دهد که دوربین سلفی آن احتمالا زیر یک بریدگی قرار خواهد گرفت. با این‌حال، احتمال دارد سامسونگ از دوربین‌ سلفی زیر نمایشگر در این دستگاه استفاده کند.

دوربین پشتی این محصول نیز احتمالا از سبک طراحی عمودی بهره خواهد برد که مثل گلکسی زد فول ۳ از سه لنز تشکیل شده است. اگرچه طراحی فاش شده از این دستگاه، اطلاعات دقیقی از دکمه‌ها و درگاه‌های تعبیه شده روی آن ارائه نمی‌دهد.

باید اشاره کنیم که این طرح فقط یک پتنت است و مثل هر گواهی ثبت اختراع دیگری، هیچ تضمیمی وجود ندارد که سامسونگ حتما آن را تولید و عرضه کند. از این‌رو، افرادی که این طراحی را دوست دارند، چاره‌ای جز انتظار نخواهند داشت تا گزارش‌های تکمیلی یا خبرهای رسمی در این رابطه در دسترس قرار گیرد.

نظر شما در مورد این سبک طراحی جدید برای گوشی‌های تاشو سامسونگ چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با آی‌تی‌کلوپ و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه