آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

پیکسل 6 خود را با هر کابل قدیمی شارژ نکنید

  • -
پیکسل 6 خود را با هر کابل قدیمی شارژ نکنید

برای شارژ بهتر و مطمئن سری پیکسل ۶ نباید از کابل‌های قدیمی اطرافتان استفاده کنید.

به‌دنبال اقدامات اپل و سامسونگ در تلاش برای کاهش ضایعات الکترونیکی،‌ گوگل تصمیم گرفت آداپتور USB-C را در جعبه‌ی پیکسل ۶ قرار ندهد. باوجوداین، ممکن است نبود این قطعه در جعبه‌ی گوشی هوشمند جدید گوگل مشکلاتی برای صاحبان آن‌ ایجاد کرده باشد. اخیرا بعضی از کاربران گزارش داده‌اند زمانی که از کابلی ناسازگار برای دستگاهشان استفاده کرد‌ه‌اند، فرایند شارژشدن با مشکل مواجه شده است.

به‌گزارش گیزمودو، گوگل کابل شارژ USB-C به USB-C را در جعبه‌ی پیکسل ۶ قرار داده است؛ اما اگر آداپتور مخصوص آن را نداشته باشید، ممکن است مجبور شوید از کابلی قدیمی استفاده کنید. در اواخر اکتبر، یکی از کاربران انجمن گوگل درباره‌ی مشکلی ایجادشده هنگام وصل‌کردن کابل شارژ قدیمی به پیکسل ۶ پستی منتشر کرد. وی نوشت:

هیچ اتفاقی نمی‌افتاد. دستگاه شارژ و حتی خطایی نمایش داده نمی‌شود، هیچی. انگار که اصلا گوشی به برق وصل نیست.

پس از انتشار این پست، یکی از کارشناسان محصولات پلاتینیوم گوگل به کاربر مذکور گفت باید کابل USB-C سازگار با مشخصات شارژ سریع USB Power Delivery پیکسل ۶ بخرد. این کارشناس در بخشی از پیامش تأکید کرد که کابل‌ها مهم هستند.

گوگل پیشنهاد می‌کند حداقل از کابل USB-C با آداپتور برق USB 2.0 استفاده کنید و آداپتور برق USB-A را برای شارژ پیکسل ۶ کنار بگذارید؛ در‌غیر‌این‌صورت، کابل USB-A تلفن شما را آهسته‌تر شارژ می‌کند؛ حتی ممکن است اصلا نتواند این کار را انجام دهد.

یکی از خبرنگاران گیزمودو آزمایشی برای امتحان‌کردن توانایی کابل‌های مختلف در شارژ پیکسل ۶ پرو انجام داده است که در‌ادامه، گزارش او را مطالعه می‌کنید:

باتری پیکسل ۶ پرو خود را خالی کردم تا ببینم آیا می‌توانم همان مشکل مطرح‌شده در انجمن‌ گوگل را بازسازی کنم. به‌نظر می‌رسید این گوشی با کابل USB-A به USB-C و آداپتور برق ۱۳ واتی MagSafe اپل به‌خوبی شارژ می‌شود. حتی پاوربانک ۱۰ هزار میلی‌آمپری شیائومی من از‌طریق کابل USB-C رایگانی که در جایی پیدا کرده بود، گوشی هوشمند مذکور را شارژ کرد.

پیکسل ۶ پرو را از‌طریق کابل شارژ اختصاصی OnePlus Warp و آداپتور USB-C معمولی شارژ کردم. این گوشی هوشمند به‌طور هم‌زمان شارژ می‌شد و انرژی را به‌اشتراک می‌گذاشت. همچنین، سه کابل تصادفی USB-A به USB-C اطرافم را امتحان کردم؛ از‌جمله کابلی که با کنترلر 8BitDo همراه بود؛ اما همه‌ی آن‌ها می‌توانستند گوشی هوشمندم را شارژ کنند. خوشبختانه من به کابل‌های USB-C جدید دسترسی دارم؛ اما این مسئله برای همه صدق نمی‌کند.

اکنون مدت‌ها است که کابل‌های USB-C بی‌کیفیت مانند آفتی در صنعت هستند؛ اما اگر مردم مجبور باشند برای شارژ دستگاه‌هایشان دوباره آداپتورهای جدید بخرند،‌ این مسئله با ادعای گوگل مبنی‌بر کاهش ضایعات الکترونیکی در تضاد است. اگر در خانه‌ی خود آداپتور شارژ سازگار با فناوری پیکسل ۶ ندارید، احتمالا با مشکل مواجه و مجبور می‌شوید شارژر جدیدی بخرید. این یعنی عملا کابل‌های قبلی بی‌استفاده می‌شود و به جمع زباله‌های الکترونیکی می‌پیوندند.

فردی که پیش‌تر پستش در انجمن گوگل را منتشر کرده بودیم، در انتهای متن خود نوشته بود:

این اقدام گوگل باعث شده است اکنون کشوی کابل و آداپتور شارژ من به مکانی مملو از زباله‌های الکترونیکی تبدیل شود. اگر آن‌ها ادعای دوستدار محیط‌زیست‌ بودن نداشتند، هیچ‌کدام از این مشکلات پیش نمی‌آمد.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه