آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

چرا همیشه خسته‌ایم؟ دلایل و راهکار چیست؟

  • -
چرا همیشه خسته‌ایم؟ دلایل و راهکار چیست؟

چرا همیشه خسته‌ایم؟دلیل آن چیست؟چگونه با انرژی باشیم؟ با تحقیقات انجام شده،نشان می‌دهد که انسان‌ها به محض احساس خستگی،قبل از هر چیز با خود فکر می‌کنند که آیا شب قبل به اندازه کافی خوابیده‌اند یا خیر.اما این گونه نیست،کاراهای کوچکی وجود دارد که انجام دادن یا انجام ندادن آن ها باعث خستگی بیشتر یا کمتر در روز می‌شود. در این مقاله با آی‌تی‌کلوپ همراه باشید.

 

چرت زدن در روز

چرت زدن مزایای متعددی از جمله ارتقای آگاهی، یادگیری، حافظه و عملکرد دارد. نکته ما از چرت زدن صحبت میکنیم یعنی خواب کوتاه! زمان چرت خود را طوری تنظیم کنید که بیش از ۲۰ دقیقه طول نکشد.خوابیدن طولانی مدت در روز باعث خستگی و حتی باعث نخوابیدن در شب می‌شود.

 

 

نوشیدن آب کافی در طول روز

از دست دادن مقداری آب از بدن،حتی در حد ۲ درصد،می تواند تاثیر زیادی روی خستگی ما داشته باشد.کاهش آب بدن،موجب کاهش حجم خون و افزایش غلظت آن می شود و باعث می شود که کار قلب در پمپاژ خون کاهش یابد.در نتیجه شما احساس خستگی می‌کنید.

 

آفتاب گرفتن

تنها ۱۵ دقیقه ماندن در زیر آفتاب میزان ویتامین دی بدن شما را افزایش می‌دهد که همراه با ویتامین B مسئول مبارزه با خستگی است. یک نشانه مشترک از کمبود ویتامین D احساس خستگی و استرس است. زندگی در آپارتمان‌ها باعث شده که مقداری کافی،آفتاب به بدن نرسد و همین باعث کاهش ویتامین D در بدن می‌شود.

 


ورزش

ورزش های روزانه مثل پیاده‌روی، اگرچه نقش موثری در افزایش سطح انرژی و شادابی روحی و جسمی شما دارند، اما لازم است برنامه های ورزشی را به گونه‌ای تنظیم کنید که حداقل سه ساعت با زمان خواب شب شما فاصله داشته باشند، مخصوصا ورزش ها بدنسازی و ورزش‌های سنگین. لازم است حداقل 3 تا 4 ساعت قبل از خواب این ورزش‌ها تمام شده باشند.پیاده‌روی که بهترین و مناسب ترین وزرش برای سلامت است، توصیه می‌شود روزانه ۲ ساعت پیاده‌روی بکنید.

 

مشکلات غده تیروئید

پرکاری و کم کاری تیروئید هر دو عامل احساس خستگی‌اند.با یک آزمایش خون از وضعیت هورمون‌‌ های تیروئید خود مطلع بشوید.


 

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه