آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

چه انتظاراتی از نسل هشتم ساعت هوشمند اپل داریم؟

  • -
چه انتظاراتی از نسل هشتم ساعت هوشمند اپل داریم؟

این مقاله شایعات و اطلاعات و حدس‌وگمان‌هایی را شامل می‌شود که تاکنون درباره‌ی اپل واچ ۸ منتشر شده است.

با اینکه اپل واچ ۷ برای خرید در‌دسترس است، اکنون ذهن ما به‌سمت اپل واچ ۸ رفته است و با خود می‌اندیشیم که این ساعت هوشمند چه ویژگی‌هایی می‌تواند داشته باشد. نسل هفتم ساعت هوشمند اپل با ویژگی‌های مختلف خود بسیاری را تحت‌تأثیر قرار داد؛ اما این گجت بعضی از قابلیت‌های موردانتظارمان را ندارد. به‌همین‌دلیل، هنوز ویژگی‌ها و امکاناتی وجود دارند که ساعت‌های هوشمند اپل با خود به‌همراه نداشته‌اند.

به‌گزارش tomsguide، اپل از زمان عرضه‌ی مدل اصلی، هر سال نسخه‌ی جدیدی از بهترین ساعت هوشمند خود را معرفی می‌کند. بنابراین، احتمال زیادی وجود دارد که این شرکت در حال کار روی نسخه‌ی بعدی اپل واچ ۷ باشد. هنوز اطلاعات چندانی از اپل واچ ۸ منتشر نشده،؛ اما ممکن است شایعاتی که در نسل پیشین به حقیقت نپیوسته‌اند‌، با جدیدترین ساعت هوشمند اپل به واقعیت تبدیل شوند.

در‌حال‌حاضر، می‌دانیم که اپل هنوز در حال برنامه‌ریزی برای طراحی مجدد لبه‌های مسطحی است که بسیاری از مردم انتظار داشتند. این شرکت می‌تواند حسگر سلامت جدیدی را نیز به اپل واچ ۸ بیاورد؛ زیرا سخت‌افزار اپل واچ ۷ می‌تواند در این بخش پیشرفت بیشتری کند. در همین حال، watchOS 8 می‌تواند میزبانی برنامه‌های تمرینی بیشتری را به‌عهده بگیرد.

با‌این‌حال،‌ هنوز کنجکاو هستیم که ببینیم چه چیزی در پیش‌ روی خط‌تولید اپل واچ وجود دارد. این دستگاه می‌تواند تأثیر زیادی بر ساعت‌های هوشمند دنیای فناوری بگذارد؛ بنابرین، ارزش دارد که شایعات منتشر‌شده درباره‌ی اپل واچ ۸ و حتی سیستم‌عامل آن را بررسی کنیم.

آخرین شایعات و اخبار منتشر‌شده از اپل واچ ۸

درحالی‌که زمان زیادی از انتشار شایعات مختلف از اپل واچ ۸ نمی‌گذرد، چند نکته‌ی مهم گفته شده است. حتی به‌تازگی تصویری منتشر شده است که ادعا می‌شود می‌تواند طراحی نسل جدید اپل واچ را نشان دهد. نمی‌توانیم صحت این تصویر را تأیید کنیم؛ اما اگر درست باشد، طراحی اپل واچ ۸ درمقایسه‌با اپل واچ ۷ تغییر چشمگیری نخواهد کرد.

رندر اپل واچ ۸

وقتی از ساعت هوشمند صحبت می‌شود،‌ آنچه درون دستگاه وجود دارد، به‌اندازه‌ی ظاهر بیرونی آن مهم است. در‌نتیجه امیدواریم بهبود ویژگی‌های تناسبِ‌اندام و سخت‌افزار پیشرفته‌تر ردیابی سلامت را شاهد باشیم. تاکنون، شایعاتی درباره‌ی این قسمت اپل واچ نسل جدید منتشر شده‌اند که به قابلیت‌هایی مانند بررسی قندخون اشاره می‌کنند.

تاریخ عرضه و قیمت احتمالی اپل واچ ۸

هنوز تاریخ عرضه‌ی احتمالی اپل واچ ۸ را نمی‌دانیم؛ اما با‌‌توجه‌‌به عرضه‌های قبلی اپل واچ، انتظار داریم نسل بعدی این ساعت هوشمند را در سپتامبر ۲۰۲۲ ببینیم. به‌‌همین‌‌ترتیب، در‌‌حال‌‌حاضر اطلاعاتی از قیمت اپل واچ ۸ در‌دسترس نیست. بااین‌حال، اپل چندین سال است که همان ساختار قیمتی خود را حفظ کرده است؛ بنابراین، انتظار داریم قیمت نسل بعدی با اپل واچ ۷ برابری کند.

قیمت اپل واچ ۷ از ۳۹۹ دلار برای مدل ۴۱ میلی‌متری شروع و برای مدل بزرگ‌تر ۴۵ میلی‌متری بیشتر می‌شود. این احتمال وجود دارد که اپل واچ ۸ در‌کنار نسل بعدی اپل واچ SE ارزان‌تر عرضه شود. می‌توان انتظار داشت قیمت اپل واچ SE 2، با ویژگی‌های به‌روزرسانی‌شده از ۲۷۹ دلار شود.

طراحی اپل واچ ۸

ظاهر اپل واچ از زمان عرضه‌ی اولین مدل در سال ۲۰۱۶، تقریبا بدون تغییر باقی مانده است؛ اما در نسل هفتم شاهد تغییراتی بودیم تا نمایشگر بزرگ‌تر روی شاسی منحنی‌شکل جای بگیرد. باوجوداین، اگر اپل واچ ۸ به‌روزرسانی‌ای دریافت کند که قرار بود در نسل هفتم ببینیم‌،‌ می‌تواند زبان طراحی آیفون‌های جدید با لبه‌های صاف را به دنیای ساعت‌های هوشمند این شرکت بیاورد.

یکی از افشاگران معروف دنیای فناوری به نام جان پراسر اوایل سال جاری چندین رندر در فضای مجازی به‌اشتراک گذاشت که اپل واچ‌هایی با اضلاع تخت را نشان می‌دادند. وی گفته بود که این طراحی لزوما برای نسل هفتم نیست و می‌تواند روی نسل‌های آینده اپل واچ دیده شود. پیش از معرفی اپل واچ ۷، مجموعه دیگری از تصاویر منتشر شدند که طراحی مجدد لبه‌های مسطح را نشان می‌دادند. رندرهای CAD فاش‌شده طراحی کاملا مسطح را در تمام بخش‌های ساعت هوشمند اپل نشان می‌دادند.

رندر اپل واچ ۸

ویژگی‌هایی که دوست داریم در اپل واچ ۸ ببینیم
عمر باتری بهتر

اکنون چندین سال است که عمری باتری اپل واچ ۱۸ ساعت ‌رتبه‌بندی شده است. درحالی‌که شرکت سازنده قابلیت‌های متعددی را در چند سال اخیر به محصولش اضافه کرده است، هنوز‌هم باید هر شب ساعت هوشمند اپل را به شارژ زد. شاید با ظرفیت باتری بیشتر و پردازنده‌ی کارآمدتر، زمان روشن‌ماندن اپل واچ ۸ در‌مقایسه‌با مدل‌های نسل قبلی بیشتر شود.

البته باید گفت که هر سال به چنین اتفاقی امیدواریم؛ اما اپل این کار را انجام نمی‌دهد. حتی شایعات متعددی درباره‌ی افزایش عمر باتری اپل واچ ۷ نیز منتشر شده بود؛ اما در‌نهایت این اتفاق رخ نداد. شاید اپل واچ ۸ مدلی باشد که سرانجام اپل را وادار کند از باتری بزرگ‌تری استفاده کند.

سنسور دمای پوست

طبق گزارش بلومبرگ، اپل در حال کار روی سنسور دمای پوستی است که در Fitbit Sense یافت می‌شود. در گزارش وال‌استریت ژورنال، سال ۲۰۲۲ به‌عنوان زمانی برای رسیدن به این قابلیت هدف‌گذاری شده است. هرچند استفاده از آن در ساعت‌های هوشمند نیازمند سخت‌افزار جدیدی است که توانایی نظارت بر دمای بدن را دارد.

سنسور گلوکز خون

مدتی است که شایعاتی درباره‌ی اضافه‌شدن حسگر میزان قند‌خون به ساعت‌های هوشمند اپل مطرح می‌شود. در بخش دیگری از گزارش وال‌استریت ژورنال نوشته شده بود که اپل قصد دارد علاوه‌بر بررسی دمای پوست کاربر، روی قند‌خون او نیز نظارت کند تا بتواند با ساعت هوشمند خود به بیماران دیابتی کمک کند.

در‌حال‌حاضر، اپ‌های شخص ثالثی وجود دارند که با روشی تهاجمی این کار را انجام می‌دهند؛ اما طبق گزارش‌ها، اپل در حال مطالعه روش‌های غیرتهاجمی برای اندازه‌گیری قند‌خون است. گزارشی که اخیرا در DigiTimes منتشر شد، این موضوع را بیشتر تأیید می‌کند. در این مطلب، ادعا شده بود که اپل برای ایجاد حسگرهای مادون‌‌قرمز با طول‌موج کوتاه که می‌توانند میزان قندخون کاربران را کنترل کند، تلاش می‌کند.

سنسور نظارت بر فشارخون

اکنون مدتی است که در‌کنار شایعات مربوط به قندخون،‌ حدس‌و‌گمان‌هایی درباره‌ی سیستم نظارت بر فشارخون اپل واچ مطرح می‌شود. تا کمی پیش از معرفی اپل واچ ۷،‌ به‌نظر می‌رسید اپل آماده‌ی معرفی سنسور سلامتی خود است؛ اما درنهایت این اتفاق رخ نداد.

سامسونگ هنوز در تلاش است تأییدیه FDA را برای حسگر کنترل فشار‌خون در گلکسی واچ ۳ و گلکسی واچ ۴ دریافت کند. اپل واچ نیز تا زمانی که نتواند گواهی‌های لازم را از سازمان‌های مرتبط بگیرد، نمی‌تواند قابلیت بررسی فشارخون را به ساعت‌های هوشمند خود اضافه کند.

صفخه‌نمایش MicroLED

شایعات ادعا می‌کنند که نسل بعدی اپل واچ می‌تواند از صفحه‌نمایش OLED به MicroLED تغییر کند. این نوع پنل می‌تواند اپل واچ را باریک‌تر و کم‌مصرف‌تر کند. نمایشگرهای MicroLED روشنایی بهتری ارائه می‌دهند و مشکلات رایج پنل‌های OLED سنتی را ندارند. به‌عبارت‌دیگر، این نمایشگر جدید می‌تواند علاوه‌بر ارائه‌ی تصویر بهتر،‌ به افزایش عمر باتری اپل واچ نیز کمک کند.

رندر اپل واچ ۸

قابلیت Touch ID

سیستم بیومتریک فعلی اپل واچ بسیار ساده است. اگر رمزعبور دارید، باید هر زمان که اپل واچ خود را روی مچ دستتان قرار می‌دهید، آن را تایپ کنید. با‌‌‌توجه‌‌به حجم اطلاعاتی که ممکن است در ساعت هوشمند وجود داشته باشد، وجود سیستم امنیتی قوی‌تر گزینه‌ای خوب و منطقی به‌نظر می‌رسد و مطمئنا کاربران از آن استقبال خواهند کرد.

تا زمانی که اپل واچ دوربین سلفی بومی برای FaceID را دریافت کند، TouchID راه‌حل خوبی به‌نظر می‌رسد. شاید بتوان حسگر کوچکی برای خوانش اثرانگشت را به دکمه‌ی کنار یا حتی زیر نمایشگر اپل واچ اضافه کرد.

ابعاد بزرگ‌تر

اگرچه اندازه‌ی اپل واچ ۷ از ۴۰ و ۴۴ میلی‌متر به ۴۱ و ۴۵ میلی‌متر رسید، هنوز‌هم بعضی کاربران دوست دارند صفحه ساعت هوشمندشان بزرگ‌تر باشد. اندازه‌های فعلی باعث می‌شود بعضی کاربران هنگام کارکردن با ساعت‌های هوشمند اپل با مشکل مواجه شوند.

بزرگ‌‌شدن اپل واچ فقط به‌نفع مشتریان نیست و می‌تواند به خود شرکت سازنده نیز کمک کند. اضافه‌کردن چند میلی‌متر به اپل واچ ممکن است تغییر عمده‌ای به‌نظر نرسد؛ اما می‌تواند به شرکت اجازه دهد مواردی مانند میکروفون‌ها و بلندگوها یا پردازنده‌ی قوی‌تر را به ساعت هوشمند خود اضافه کند.

در‌نهایت نیز باید گفت که هنوز تا معرفی این محصول زمان باقی مانده است و مطمئنا شایعات بیشتری درباره‌ی اپل واچ ۸ را شاهد خواهیم بود. شما همراهان آی‌تی‌کلوپ دوست دارید ساعت هوشمند بعدی اپل چه قابلیت‌هایی داشته باشد؟

اشتراک گذاری با دوستان

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه