آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

چگونه از افزونه Ad nauseam برای گیج‌کردن Google Ads استفاده کنیم؟

  • -
چگونه از افزونه Ad nauseam برای گیج‌کردن Google Ads استفاده کنیم؟

افزونه Ad nauseam می‌تواند با شیوه‌ی منحصر‌به‌فرد خود شرکت‌های تبلیغاتی را سردرگم کند.

«Ad nauseam» عبارتی لاتین به‌معنای «حالت تهوع» یا «بیماری شدید» است. وقتی مسئله‌ای به‌طرز وحشتناکی بد شده است و شما از آن خسته می‌شوید، به این حس «AdNauseam» می‌گویند.

اینترنت مملو از شرکت‌هایی است که هر کاری انجام می‌دهید، تماشا می‌کنند و تبلیغات را مطابق با سابقه کاربر به‌نمایش می‌گذارند. برای کسانی که عاشق حریم خصوصی خود هستند و نمی‌خواهند ارائه‌دهندگان تبلیغات آنان را ردیابی کنند، ایده‌ی خوبی است که از AdNauseam برای گیج‌کردن Google Ads استفاده کنند.

AdNauseam چیست؟

AdNauseam افزونه‌ی رایگان مرورگر است که می‌تواند از کاربران در‌برابر ردیابی به‌وسیله‌ی سایت‌های تبلیغاتی مختلف محافظت و در‌عین‌حال با کلیک روی همه‌ی گزینه‌ها، شرکت‌های تبلیغاتی را گیج کند. به‌همین‌دلیل، مجبور نخواهید بود افزونه‌ی دیگری برای حفظ حریم خصوصی کروم اضافه کنید.

این افزونه قابل‌تنظیم است؛ بنابراین، کاربران می‌توانند انتخاب کنند برخی از تبلیغ‌کنندگان مسدود نشوند. علاوه‌بر‌این، AdNauseam می‌تواند نشان‌دهنده‌ی نارضایتی کاربران از آن دسته از شبکه‌های تبلیغاتی باشد که حریم خصوصی را نادیده می‌گیرند.

افزونه Ad Nauseam

AdNauseam چگونه کار می‌کند؟

AdNauseam کاملا برخلاف نرم‌افزارهای معمولی مسدودکننده تبلیغات است؛ یعنی به‌جای حذف تبلیغات، به‌طور خودکار روی آن‌ها کلیک و این تصور نادرست را برای سایت‌های تبلیغاتی ایجاد می‌کند که کاربر به همه‌ی موضوعات علاقه‌مند است. این امر باعث می‌شود ناظران نتوانند مشخصات دقیقی از علایق کاربر به دست آوردند.

شیوه‌ی کارکرد افزونه‌ی یادشده درست مثل این است که راداری را با سیگنال‌های نادرست ممتد پر کنید. با این کار به‌دلیل وجود هدف‌های بسیار زیاد، رادار سردرگم می‌شود و نمی‌تواند اطلاعات درستی ارائه دهد. AdNauseam افزونه‌ای منعطف است و می‌توانید انتخاب کنید که آیا روی همه‌ی تبلیغات نمایش‌داده‌شده به‌طور خودکار کلیک شود یا برای درصد خاصی از آن‌ها این اتفاق بیفتد.

چرا نصب AdNauseam در گوگل کروم دشوار است؟

تبلیغات گوگل براساس پرداخت به‌ازای کلیک انجام می‌شود و تبلیغ‌کنندگان صرف‌نظر از اینکه محصولشان فروخته شده است یا خیر، برای هر کلیک هزینه پرداخت می‌کنند. بنابراین، گوگل باید ترافیک با‌کیفیت چشمگیری را حفظ کند تا افراد برای تبلیغ به آن مراجعه کنند. ازآنجاکه AdNauseam روی تبلیغات خود گوگل کلیک می‌کند، می‌تواند به از‌دست‌دادن درآمد تبلیغاتی گوگل منجر شود. این غول موتور جست‌وجو تصمیم گرفت AdNauseam را از فروشگاه افزونه‌ی خود حذف کند تا نگذارد کاربران از آن استفاده کنند. بااین‌حال، نکته‌ی مثبت این است که حتی با وجود حذف افزونه، امکان نصب دستی آن وجود دارد.

نحوه‌ی نصب دستی AdNauseam در گوگل کروم

با انجام مراحل زیر می‌توانید به‌راحتی AdNauseam را به‌صورت دستی نصب کنید:

  • آخرین نسخه‌ی AdNauseam را از GitHub دانلود کنید.

افزونه Ad Nauseam

  • فایل فشرده را در پوشه‌ای استخراج کنید. پس از نصب، این پوشه را حذف نکنید؛ زیرا اگر پوشه در محل موردانتظار پیدا نشود، ممکن است کروم AdNauseam را غیرفعال کند.
  • در نوار آدرس کروم، chrome://extensions/ را تایپ و روی Developer mode در گوشه‌ی بالا سمت چپ کلیک کنید.

افزونه Ad Nauseam

  • روی Load unpacked extension کلیک کنید و به پوشه‌ای بروید که AdNauseam در آن بارگیری شده است. مطمئن شوید نام پوشه AdNauseam.chromium را انتخاب کنید. درادامه، از شما خواسته می‌شود به صفحه‌ی زیر وارد شوید که در آنجا می‌توانید روی گزینه‌های مدنظر خود کلیک کنید. ممکن است هربار که کاربران کروم را مجددا راه‌اندازی می‌کنند، از آن‌ها خواسته شود افزونه‌ی Developer Mode را غیرفعال کنند. به‌سادگی روی دکمه‌ی لغو کلیک کنید و به کار خود ادامه دهید.

افزونه Ad Nauseam

  • برای دریافت بهترین نتایج، Strict Mode برای محافظت از ردیابی پیشرفته را غیرفعال کنید. توصیه می‌شود هنگام استفاده از AdNauseam از حالت مرور خصوصی استفاده و سایر مسدودکننده های تبلیغات را غیرفعال یا حذف کنید.
AdNauseam چگونه تبلیغات را پنهان می‌کند؟

برخلاف سایر مسدودکننده‌های تبلیغات معمولی، AdNauseam همه‌ی تبلیغات بصری را مسدود نمی‌کند؛ بلکه آن‌ها را طبق پیکربندی کاربر پنهان می‌کند. این افزونه از CSS استفاده می‌کند تا تبلیغات را سردرگم کند. AdNauseam تبلیغات جعلی را نیز پنهان می‌کند؛ تبلیغاتی که به‌عنوان لینک‌های دانلود یا ابزارهای تبلیغاتی مخفی هستند.

کل فرایند با غیرفعال‌بودن کوکی‌ها و سایر شناسه‌ها در امنیت کامل انجام می‌شود. همچنین، کاربران می‌توانند با تغییر تنظیمات AdNauseam، پنهان‌کردن تبلیغات برای سایتی مشخص یا حتی صفحه‌ای خاص را غیرفعال کنند.

AdNauseam به شما امکان می‌دهد با خیال راحت در اینترنت گشت‌وگذار کنید

AdNauseam اینجا است تا نه‌تنها باعث سردرگمی Google Ads شود؛ بلکه از کاربران دربرابر ردیابی به‌وسیله‌ی صنعت تبلیغات آنلاین محافظت کند. از‌آنجاکه پنهان‌شدن از نظارت گوگل سخت است، AdNauseam تاکتیکی عالی برای گیج‌کردن گوگل است. امیدواریم با استفاده از آن، تجربه‌ی بهتری هنگام گشت‌وگذار در اینترنت کسب کنید.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه