آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

کاخ سفید با طرح شرکت اینتل برای افزایش تولید تراشه در چین مخالفت کرد

  • -
کاخ سفید با طرح شرکت اینتل برای افزایش تولید تراشه در چین مخالفت کرد

بر اساس یک گزارش جدید، کاخ سفید به‌دلیل نگرانی‌های امنیتی با طرح شرکت اینتل برای افزایش تولید تراشه در کشور چین مخالفت نموده است. اینتل پیش‌تر پیشنهاد داده بود که از یک مرکز مستقر در شهر چنگدو چین برای تولید ویفرهای سیلیکونی استفاده شود. بر اساس اعلام خبرگزاری بلومبرگ، فرآیند تولید احتمالا تا پایان سال 2022 آغاز می‌شد و این موضوع می‌توانست به کاهش مشکلات زنجیره تامین کمک کند.

خبرگزاری بلومبرگ گزارش می‌دهد که دولت بایدن با این طرح شدیدا مخالفت کرده است. اگرچه کاخ سفید در تلاش است تا مشکلات عرضه را کاهش دهد؛ اما از سوی دیگر سعی می‌کند تا فرآیند ساخت قطعات حیاتی را بومی‌سازی کرده و به خاک ایالات‌متحده بازگرداند.

بر اساس گزارشات در حال حاضر دولت آمریکا سرگرم بررسی اعمال برخی محدودیت‌ها برای سرمایه‌گذاری در چین است. سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که دولت بایدن بر جلوگیری از دسترسی چین به فناوری‌ها، دانش و سرمایه‌گذاری ایالات‌متحده برای توسعه قابلیت‌های پیشرفته عمیقا متمرکز شده است.

اینتل با ارسال بیانیه‌ای برای خبرگزاری بلومبرگ اعلام کرد که این شرکت کماکان به بررسی سایر ایده‌های بالقوه که احتمالا در پاسخگویی هرچه بهتر به تقاضای بالای قطعات نیمه‌هادی‌ ضروری موثر هستند؛ ادامه خواهد داد.

اینتل در بیانیه خود خاطرنشان کرد: “ما و دولت بایدن هدفی مشترک داشته و برای رفع مشکل کمبود مداوم میکروچیپ‌ها در سراسر بخش‌های صنعت تلاش می‌کنند. ما با همراهی دولت آمریکا چندین ایده مختلف را بررسی کرده‌ایم. ما بر گسترش قابل‌توجه فرآیند فعلی تولید نیمه‌هادی تمرکز نموده و به‌دنبال سرمایه‌گذاری ده‌ها میلیارد دلاری برای احداث کارخانجات جدید ساخت ویفر در ایالات‌متحده و اروپا هستیم.”

منابع آگاه به بلومبرگ اعلام کردند که پس از مذاکره اینتل با مقامات دولت، این شرکت برای پیشبرد برنامه‌های تولید خود در چین هیچ برنامه‌ای ندارد.

کمبود مداوم عرضه قطعات نیمه‌هادی بر فعالیت صنایع مختلف از جمله بازارهای فناوری و خودرو تاثیر منفی می‌گذارد. به‌عنوان مثال در 3 ماهه چهارم سال 2021 محدودیت‌های موجود در زنجیره تامین و تولید تراشه احتمالا هزینه 6 میلیارد دلاری را بر اپل تحمیل خواهد کرد. همچنین کمپانی پیش‌بینی می‌کند که در دوره 3 ماهه پس از ماه دسامبر نیز شاهد سناریویی مشابه خواهیم بود.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه