آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

کوالکام به‌زودی با تراشه جدیدش برای ساعت‌های هوشمند به رقابت با سامسونگ می‌رود

  • -
کوالکام به‌زودی با تراشه جدیدش برای ساعت‌های هوشمند به رقابت با سامسونگ می‌رود

کوالکام به‌زودی دو تراشه پرچم‌دار برای ساعت‌های هوشمند جدید عرضه خواهد کرد که ظاهراً باعث عملکرد بسیار سریع‌تر درمقایسه‌با ساعت‌های هوشمند Wear OS موجود خواهد شد.

با اینکه اپل در سال‌های مختلف تراشه‌های قدرتمندی برای ساعت‌های هوشمندش ارائه کرده، پیشرفت واقعی‌ای در ساعت‌های هوشمند Wear OS دیده نشده است. تراشه‌های کوالکام عملکرد و بازده انرژی ضعیفی داشتند که به تولید ساعت‌هایی با عملکرد ضعیف‌تر از حد معمول منجر شد. بااین‌حال، سامسونگ زمانی‌که اگزینوس W920 را با گلکسی واچ ۴ عرضه کرد، آن روند را تغییر داد.

اکنون ظاهراً کوالکام بالاخره تصمیم گرفته است تا تراشه‌ای پیشرفته‌تر برای ساعت‌های هوشمند عرضه کند. براساس گزارش سم‌موبایل، این شرکت دیروز در توییتر خود به تراشه‌ی ساعت هوشمند آینده خود اشاره کرد. این توییت یک ایموجی ساعت نیز داشت. از‌آن‌‌جاکه این شرکت از «something big» در تیزر خود استفاده کرده است، پیش‌بینی می‌شود کوالکام تراشه‌ای قدرتمند برای ساعت هوشمند با فرایند ساخت مدرن عرضه کند.

چندی پیش، گفته شد که کوالکام به‌زودی دو تراشه‌ی Snapdragon Wear 5100 و +Snapdragon Wear 5100 را برای پوشیدنی‌های جدید عرضه خواهد کرد که با استفاده از فرایند ۴ نانومتری Samsung Foundry ساخته شده‌اند. این در حالی است که تراشه‌ی Exynos W920 سامسونگ در گلکسی واچ ۴ و گلکسی واچ ۴ کلاسیک از فرایند ۵ نانومتری Samsung Foundry استفاده می‌کند.

در مقام مقایسه، تراشه‌ی S7 اپل با استفاده از فرایند ۷ نانومتری TSMC و تراشه‌ی +Snapdragon Wear 4100 کوالکام با فرایند ۱۲ نانومتری ساخته شده است. اگر تراشه‌ی اسنپدراگون آینده واقعاً برپایه‌ی فرایند ۴ نانومتری باشد، می‌تواند به محصولی بسیار سریع‌تر با عمر باتری طولانی‌تری درمقایسه‌با ساعت‌های هوشمند Wear OS موجود تبدیل شود.

به‌لطف Exynos W920 و تراشه‌ی آینده کوالکام، می‌توانیم شاهد پیشرفت‌های درخورتوجهی در حوزه‌ی ساعت هوشمند Wear OS باشیم. افزون‌براین، مشارکت گوگل با سامسونگ برای Wear OS 3 به ادغام بهتر بین گوشی‌ها و تبلت‌ها و حتی کروم‌بوک‌های مبتنی بر اندروید منجر شده است.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه