آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

گوشی تاشوی گوگل از دوربین سلفی مخفی‌شده در زیر صفحه‌نمایش استفاده می‌کند

  • -
گوشی تاشوی گوگل از دوربین سلفی مخفی‌شده در زیر صفحه‌نمایش استفاده می‌کند

پتنتی منتسب به گوشی تاشوی در حال توسعه‌ی گوگل در فضای مجازی قرار گرفته که از دوربین سلفی مخفی‌شده در پشت صفحه‌نمایش خبر می‌دهد.

چندی پیش خبری منتشر شد که گوگل روی گوشی‌های هوشمند مختلفی کار می‌کند. در این گزارش اشاره شد که محصولات در دست توسعه‌ی گوگل عبارت‌اند از پیکسل ۶، پیکسل ۶ پرو، پیکسل 5a نسخه‌ی 5G و همچنین گوشی تاشویی که هنوز نام رسمی آن مشخص نیست.

حال، سایت خبری GSMArena گزارش می‌دهد که پتنتی منتسب به گوشی تاشوی گوگل، اطلاعاتی در مورد طراحی ظاهری و برخی از مؤلفه‌های سخت‌افزاری آن را مشخص می‌سازد. این پتنت که شامل اسنادی ۲۳ صفحه‌ی می‌شود به دوربین سلفی اشاره دارد که در پشت صفحه‌نمایش مخفی شده است. 

مکانیزم دوربین سلفی به این صورت است که آینه‌ای داخل حفره‌ی بالای صفحه‌نمایش قرار دارد. در دو طرف آینه نیز صفحه‌نمایش ثانویه و دوربین سلفی جای می‌گیرند. زمانی‌که دوربین سلفی فعال باشد آینه به سمت دوربین می‌چرخد تا کاربر بتواند تصاویر سلفی ثبت کرده یا به فیلم‌برداری بپردازد. در زمانی نیز که دوربین سلفی غیرفعال باشد، آینه به سمت صفحه‌نمایش ثانویه می‌چرخد و حفره‌ی خالی را با بازتاب تصویری از صفحه‌نمایش ثانویه، پر می‌کند.

عملکرد دوربین سلفی گوشی تاشوی گوگل

چنین طراحی می‌تواند موانع موجود بر سر راه استفاده از دوربین سلفی مخفی‌شده در پشت صفحه‌نمایش را از سر راه بردارد. درواقع شرکت‌های بسیاری تلاش کردند تا چنین فناوری را در محصولات خود استفاده کنند؛ اما طراحی‌های به‌کارگرفته شده به عملکرد ضعیف دوربین سلفی در هنگام فیلم‌برداری یا عکاسی ختم شد. وجود قسمتی از صفحه‌نمایش در مقابل دوربین سلفی مشکلات مختلفی ازجمله عدم رسیدن نور کافی به لنز را به همراه دارد؛ اما طراحی جدید گوگل برای دوربین سلفی می‌تواند تا حد بسیاری از مشکلات به وجود آمده کاهش دهد.

رندر منتسب به گوشی تاشوی گوگل

ابعاد ماژول دوربین به ۲ تا ۳ میلی‌متر می‌رسد و انتظار می‌رود که در کنار دوربین، حسگر دیگری نیز از نوع مجاورتی، سنجش نور محیط یا مادون‌قرمز وجود داشته باشد. هر کدام‌یک از این حسگرها مصارف مخصوص به خود را دارند که برای مثال می‌توان به امکان استفاده از حسگر مادون‌قرمز برای تشخیص چهره‌ی کاربر اشاره کرد. چنین قابلیتی برای باز کردن قفل گوشی هوشمند استفاده می‌شود.

متأسفانه در گزارش اشاره‌ای نشده که آیا چنین مکانیزمی در سری پیکسل ۶ نیز استفاده خواهد شد یا خیر و درواقع احتمال برخورداری محصولات دیگر گوگل از دوربین سلفی پنهان‌شده در پشت صفحه‌نمایش در حد حدس و گمان است. ازجمله محصولات دیگری که انتظار می‌رود با دوربین سلفی پنهان در پشت صفحه‌نمایش معرفی شوند، گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ خواهد بود که به‌زودی رونمایی خواهد شد.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه