آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

گوگل از سرمایه گذاری ۷۴۰ میلیون دلاری در استرالیا خبر داد

  • -
گوگل از سرمایه گذاری ۷۴۰ میلیون دلاری در استرالیا خبر داد

گوگل اعلام کرده است که طی پنج سال آینده یک میلیارد دلار استرالیا (740 میلیون دلار، 550 میلیون پوند) در استرالیا سرمایه گذاری خواهد کرد.

گوگل می گوید که این پول برای ساخت یک مرکز تحقیقاتی، افزایش ظرفیت محاسبات ابری و سرمایه گذاری مشارکت با سازمان های محلی استفاده خواهد شد. این بزرگترین سرمایه گذاری غول فناوری ایالات متحده در این کشور تا به امروز است. انتظار می رود این حرکت - که ابتکار آینده دیجیتال نامگذاری شده است - به طور مستقیم 6000 شغل ایجاد کند و در مجموع از 28000 شغل پشتیبانی کند.

ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل در مراسم معرفی این رویداد در سیدنی گفت: "استرالیا می‌تواند به نسل جدید فناوری در جهان کمک کند، از فناوری برای بهبود زندگی و ایجاد شغل گرفته تا پیشرفت‌های چشمگیر دیگر استفاده کند."

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا نیز با حضور در این رویداد، از این طرح استقبال کرد و افزود: "تصمیم گوگل مزایای عمده ای برای کسب و کارهای استرالیایی دارد، زیرا ما بهبود اقتصادی بزرگی پیش رو داریم."

این سرمایه گذاری باعث می‌شود که این شرکت با سازمان‌های محلی، از جمله آژانس علمی استرالیا، سازمان تحقیقات علمی و صنعتی مشترک المنافع (CSIRO) همکاری کند. جاش کندی وایت از شرکت سرمایه گذاری سایبری DivisionX Global اعلامیه گوگل را "پیروزی بزرگ" برای فناوری استرالیا خواند و گفت: "برای انتقال یک ایده به نوآوری نیاز به پول است و اولین پول سخت ترین است. همچنین وی اضافه کرد:"اگر گوگل چک های 250 هزار دلاری را به استارت آپ های آینده دار کاهش دهد، آنها می‌توانند 4000 شرکت فناوری جدید در استرالیا را تامین مالی کنند."

استرالیا، Silicon Valley نیم‌کره جنوبی دنیا!

این اقدام گوگل می‌تواند مهم‌ترین قدم پیشرفت برای تبدیل کردن استرالیا به سیلیکون ولی نیم‌کره جنوبی جهان محسوب شود. همچنین ساخت Tech Central، یک هاب چند میلیارد دلاری در مرکز سیدنی، قرار است سال آینده آغاز شود و انتظار می‌رود تا سال 2026 ادامه یابد. با این حال، شرکت‌های بزرگ فناوری در ماه‌های اخیر در استرالیا به دلیل پرداخت نکردن پولی به ناشران اخبار، برای محتوایی که روی پلتفرم‌هایشان ارسال می‌شود، همچنین بخاطر انتشار اطلاعات نادرست متهم شده و مورد انتقاد شدید قرار گرفته‌اند.
در جلساتی که در ماه ژانویه در پارلمان استرالیا و با حضور مل سیلوا مدیر عامل گوگل استرالیا برگزار شد، این مقام ارشد زبان به تهدید باز کرد و گفت: موتور جستجوی گوگل را در این کشور مسدود می‌کند تا از پرداخت هزینه، برای محتوای ارسال شده به وب سایت ها جلوگیری کند.

در ماه بعد استرالیا اولین کشور در جهان شد که قانونی را تصویب کرد که شرکت‌های بزرگ فناوری از جمله گوگل و فیس‌بوک را ملزم می‌کرد تا برای محتوای خبری که در پلتفرم‌های خود ارسال می‌کند، هزینه پرداخت کنند. همچنین درخواست‌هایی برای کاهش تسلط موتور جستجوی گوگل بر محتواها در این کشور مطرح شده است. تا جاییکه در ماه گذشته، رئیس تنظیم کننده رقابت استرالیا از گوگل خواست تا یک صفحه نمایش انتخابی را روی گوشی‌های هوشمند نصب کند و به کاربران این امکان را بدهد که موتور جستجوی دیگری را به دلخواه خود انتخاب کنند.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه