آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

گوگل اسیستنت ازاین‌پس به آیفون‌های سایلنت‌شده زنگ می‌زند

  • -
گوگل اسیستنت ازاین‌پس به آیفون‌های سایلنت‌شده زنگ می‌زند

گوگل اعلام کرد در جدیدترین به‌روزرسانی Google Assitant، این دستیار هوشمند می‌تواند زنگ گوشی‌ گم‌شده‌ی آیفون را حتی اگر در حالت بی‌صدا باشد به صدا دربیاورد.

گوگل روز گذشته مجموعه‌ای از قابلیت‌های جدید را برای دستیار صوتی گوگل اسیستنت (Google Assistant) معرفی کرد و یک‌سری از قابلیت‌هایی را که قبلا معرفی شده بودند به‌صورت گسترده‌تر در دسترس کاربران قرار داد. مهم‌ترین قابلیت جدید، به کاربران گوشی‌های آیفون امکان می‌دهد دستگاه‌های گم‌شده را با استفاده از نمایشگرها و اسپیکرهای هوشمند مجهز به اسیستنت پیدا کنند، زیرا Assistant Routines به‌روز شده است.

یکی از کاربرد‌ی‌ترین دستورها گوگل اسیستنت در خانه،‌ «هی گوگل، گوشی‌ام را پیدا کن یا زنگش را به صدا دربیاور» (Hey Google, find or ring my phone) است. در پلتفرم اپل، گوگل اسیستنت می‌تواند به شماره موبایل شما زنگ بزند. این قابلیت روی سیستم‌عامل اندروید بهینه‌تر است و حتی اگر Do not Disturb فعال باشد، دستور صوتی یادشده به‌خوبی کار می‌کند.

آن‌طور که 9to5Google می‌نویسد، قابلیتی مشابه اکنون از طریق اپلیکیشن Google Home در حال انتشار برای سیستم‌عامل iOS است. زمانی‌که کاربر هشدارهای مهم را تنظیم کند، می‌تواند به نوتیفیکیشن Finding your phone with Assistant که با صدای زنگ سفارشی همراه می‌شود دست یابد. صدای زنگ این قابلیت حتی اگر آیفون در حالت بی‌‌صدا و DND فعال باشد، پخش خواهد شد. به‌نظر می‌رسد اپل مجوز ویژه‌ای را به اپلیکیشن Google Home داده است تا بتواند تظیمات اعمال‌شده روی دستگاه را دور بزند و در هر شرایط صدای زنگ را پخش کند. 

در همین حین Duplex بر بستر وب می‌تواند قابلیت جالبی ارائه دهد. به هنگام سفارش از رستوران‌هایی که در نسخه‌ی اندروید اپلیکیشن گوگل ظاهر می‌شوند، مثل همیشه باید از بین منوهای مختلف انتخاب کنید. بااین‌حال در مرحله‌ی پایانی سفارش گوگل اسیستنت وارد کار می‌شود تا به‌صورت خودکار سایت را بگردد و جزئیات تماس و شماره کارت شما را که در سرویس Google Pay ذخیره و با قابلیت Chrome Autofill همگام‌سازی‌شده است وارد کند.

همچون بلیط سینما، پنجره‌ای روی صفحه ظاهر می‌شود تا به کاربران اندروید برای گذراندن هر مرحله کمک کند. گوگل گفته است در سال جاری میلادی تعداد بیشتری از رستوران‌ها را به رستوران‌های تحت پشتیبانی قابلیت جدیدش اضافه می‌کند.

این قابلیت باعث رشد بیشتر Duplex می‌شود. Duplex عبارتی است که گوگل به تلاش‌هایی نسبت‌ می‌دهد که به کاربران برای انجام کارهای خسته‌کننده‌ی چند مرحله‌ای کمک می‌کنند. گوگل همچنین گزینه‌ی مربوط به طلوغ و غروب آفتاب را در سرویس Assistant Routines به‌صورت جهانی در دسترس قرار داده است. 

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه