آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

گوگل درایو در حال آزمایش ویژگی جستجو به سبک جیمیل، برای فیلتر کردن نتایج ناخواسته است

  • -
گوگل درایو در حال آزمایش ویژگی جستجو به سبک جیمیل، برای فیلتر کردن نتایج ناخواسته است

سرویس گوگل‌درایو درحال کار روی قابلیت جستجو، شبیه به جیمیل است تا از بارگذاری نتایج ناخواسته جلوگیری کند.

ویژگی کاربردی جیمیل برای محدود کردن نتایج جستجو به‌منظور پیدا کردن سریع‌تر مکان فایل‌های خاص با به‌روزرسانی نسخه‌ی آزمایشی گوگل‌درایو، به این سرویس اضافه خواهد شد.

به گزارش اندروید سنترال، گوگل امروز اعلام کرد که فیلتر‌های جستجو در گوگل‌درایو، به‌صورت آزمایشی در دسترس قرار گرفته‌اند. همان‌طور که انتظار دارید، این فیلتر‌ها این امکان را فراهم خواهد که هنگام جستجوی فایل‌های خاصِ ذخیره‌ شده روی گوگل‌درایو، نتایج جستجو خود را اصلاح کنید. این قابلیت، فرایند جستجو را سریع‌تر و نتایج نامرتبط را از معادله، خارج خواهد کرد.

فیلتر‌های جستجو فقط پس از وارد کردن درخواست اولیه‌ی خود، ظاهر خواهند شد. در بالای فهرست نتایج، می‌توانید از فیلتر‌های مختلف برای اصلاح بیشتر جستجوی خود بهره ببرید. علاوه‌براین می‌توانید از چند فیلتر به‌طور هم‌زمان استفاده کنید. این فیلترها، شامل مکان فایل، نوع فایل پیوست، افراد، تاریخ آخرین تغییر در یک فایل و وظایف است.

با این تغییر در بخش جستجوی گوگل‌درایو، می‌توان اطمینان حاصل کرد که نتایج به‌دست آمده تا حد امکان به درخواست نزدیک است. مهم‌تر از همه اینکه، روش یادشده سرعت جستجو را هم افزایش خواهد داد تا بدین ترتیب زمان زیادی را برای یافتن نتیجه‌ی مورد نظر، هدر ندهید.

فیلترهای جستجو در سرویس درایو، برای همه‌ی سطوح کاربری در دسترس است. می‌توان نتایج جستجوی خود را در بهترین لپ‌تاپ‌ها فیلتر کنید، اگرچه مشخص نیست که آیا این تغییر در سیستم‌عامل اندروید نیز ارائه خواهد شد یا خیر. شایان ذکر است که اپلیکیشن اندرویدی جیمیل، در ماه سپتامبر به فیلترهای جدید جستجو مجهز شد و بنابراین عملکرد مشابهی برای اپلیکیشن گوگل‌درایو انتظار داریم.

براساس اعلام گوگل، نسخه‌ی آزمایشی این اپلیکیشن درایو این شرکت در هفته‌های آینده ارائه خواهد شد. اگر کاربر نهایی واجد شرایط دریافت این نسخه‌ی آزمایشی باشید، می‌توانید با کلیک روی این لینک، به برنامه‌ی بتا گوگل بپیوندید. اگر حساب شما به‌عنوان یک آزمایش‌کننده تأیید شده باشد، فیلترهای جدید جستجو در گوگل‌درایور در دسترس شما قرار خواهد گرفت.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه