آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

گوگل درایو در‌ مورد فایل‌های مشکوک به کاربر هشدار می‌دهد

  • -
گوگل درایو در‌ مورد فایل‌های مشکوک به کاربر هشدار می‌دهد

با قابلیت جدید گوگل درایو، از این پس اگر یک فایل مشکوک را در این سرویس باز کنید، احتمالاً هشداری مبنی بر آلوده بودن آن فایل دریافت خواهید کرد.

کاربران سرویس ذخیره‌ی فایل گوگل درایو، اکنون در‌ صورت باز کردن یک فایل مبهم یا مشکوک، هشدارهایی در‌ مورد آلوده بودن آن دریافت خواهند کرد. هشدارهای جدید امروز در سراسر جهان برای کاربران گوگل درایو در‌ دسترس قرار خواهد گرفت و هدف آن محافظت از کاربران و سازمان‌ها در‌ برابر بدافزارها، فیشینگ و باج‌افزارها است.

به گزارش ZDnet، هشدارهای جدید گوگل درایو در یک بنر زرد رنگ در بالای صفحه‌نمایش داده می‌شود. اگر کاربر روی یک فایل آلوده کلیک کند، این هشدار قبل از دانلود فایل موردنظر نمایش داده خواهد شد. در این هشدار توضیح داده شده که فایل موردنظر مشکوک به‌‌ نظر می‌رسد و شاید اطلاعات شخصی شما را به‌‌ سرقت ببرد.

گوگل در این رابطه خاطرنشان کرد:

اگر کاربری فایل مشکوک یا خطرناکی را در گوگل درایو باز کند، ما یک بنر هشدار نمایش خواهیم داد تا او و سازمانش را در‌ برابر بدافزارها، فیشینگ و باج‌افزار محافظت کنیم.

کاربران گوگل ورک‌اسپیس احتمالاً با هشدارهای بنری که اوایل سال جاری به‌منظور محافظت از کاربر در‌ برابر محتوا و رفتار توهین‌آمیز در سرویس‌های Slides، Sheets، Docs و Drawings ارائه شد، آشنایی دارند. هشدارهای جدید این سرویس از کاربران در‌ برابر مجرمان سایبری که از گوگل درایو برای انتشار فایل‌های مخرب بهره می‌برند، محافظت خواهد کرد.

گوگل سال گذشته جلوی اقدامات یک شبکه‌ی هک گسترده‌ی روسی که حساب‌های یوتیوب را با استفاده از فایل‌های PDF مخرب اشتراک‌گذاشته‌شده با ایمیل‌های هدف و گوگل درایو ربوده بود، گرفت.

گوگل همچنین از مدتی قبل هشدارهایی در‌ مورد هکرهای مشکوک حمایت‌شده توسط دولت‌ها به کاربران هدف این هکرها ارائه می‌کند، اما هشدارهای جدید گوگل درایو برای هدفی جداگانه ارائه شده‌اند. شایان‌‌ ذکر است در سال ۲۰۲۱ هشدارهای دولتی که توسط گوگل برای کاربران ورک‌اسپیس صادر شد، به‌طور سالانه ۳۳ درصد افزایش یافت و به بیش از ۵۰ هزار مورد رسید. این افزایش عمدتاً به‌دلیل کمپین‌هایی بود که توسط گروه‌های روسی APT28 یا Fancy Bear اجرا می‌شد. گروه‌های حمله‌ی دیگری مثل APT35 نیز از گوگل درایو در میان ابزارهای دیگر برای پخش فایل‌های PDF مخرب استفاده می‌کنند.

هشدارهای فایل مشکوک جدید به‌طور پیش‌فرض روشن است و این یعنی مدیران و کاربران برای استفاده از آن، نیازی به فعال کردن این ویژگی ندارند. همچنین امکان غیرفعال کردن این قابلیت وجود ندارد. سیستم هشدار جدید برای همه‌ی کاربران گوگل ورک‌اسپیس و همچنین مشتریان سازمانی و G Suite Basic در‌‌ دسترس است.

گوگل اخیراً در‌ تلاش است تا کاربران رایگان و قدیمی G Suite را به خریدن اشتراک پولی ورک‌اسپیس ترغیب کند. این دسته از مشتریان می‌توانند انتظار داشته باشند که گوگل در ماه‌های آینده برای شروع عملیات انتقال با آن‌ها تماس بگیرد.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه