آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

گوگل درباره مشکل سنسور اثرانگشت زیرنمایشگر پیکسل ۶ توضیح داد

  • -
گوگل درباره مشکل سنسور اثرانگشت زیرنمایشگر پیکسل ۶ توضیح داد

پس از گزارش نارضایتی صاحبان گوشی‌های سری پیکسل ۶ از مشکلات سنسور اثرانگشت این دستگاه، گوگل به توییت یکی از آن‌ها پاسخ داد.

صاحبان گوشی هوشمند جدید پیکسل ۶ گوگل با سنسور اثرانگشت آن دچار مشکل شده‌اند و بعضی از کندبودن آن و عده‌ای نیز از کار‌نکردن آن شکایت کرده‌اند. به‌گزارش گوگل ترندز، این مسئله می‌تواند واقعا اذیت‌کننده باشد؛ خصوصا زمانی که به باز‌شدن سریع‌ دستگاه خود برای انجام کاری نیاز دارید؛ اما این اتفاق نمی‌افتد. در‌نهایت نیز، مجبور می‌شوید به‌صورت دستی پین دستگاه را وارد کنید تا باز شود. گوگل سرانجام دیروز (۷ نوامبر) این مشکل را تأیید کرد؛ البته هنوز راه‌حلی برای رفع آن ارائه نداده است.

گوگل در پاسخ به توییت یکی از صاحبان پیکسل ۶ به نام ایان که شکایت می‌کرد این مشکل تجربه‌ی او از کار با گوشی جدید را تحت‌تأثیر قرار داده است، گفت:

بابت مشکل ایجاد‌شده متأسفیم. سنسور اثرانگشت پیکسل ۶ از الگوریتم‌های امنیتی پیشرفته‌تری استفاده می‌کند. در برخی مواقع، ویژگی‌های حفاظتی اضافه‌شده ممکن است به زمان بیشتری برای تأیید یا تماس مستقیم‌تری برای باز‌شدن دستگاه نیاز باشد. مراحل عیب‌یابی را امتحان کنید.

با تشکر

در این پیام، به تعمیر نرم‌افزاری که ایان به آن امیدوار بود، اشاره‌ای نشده است و گوگل اعلام نمی‌کند که گوشی جدید آن نقصی دارد. این شرکت به ایان گفته بود که مراحل عیب‌یابی را امتحان و نکات گفته‌شده را بررسی کند؛ اما وی پس از انجام این کار، اعلام کرد که هیچ‌کدام از آن‌ها تغییری ایجاد نکرده و هنوز سنسور مذکور مشکل دارد.

او افزود که از محافظ صفحه‌ی پیکسل ۶ استفاده می‌کند و دکمه‌ی «افزایش حساسیت لمسی» را فعال کرده است. گوگل می‌گوید وقتی محافظی روی نمایشگر قرار دارد، فعال‌بودن قابلیت مذکور پاسخ‌دهی سنسور را افزایش می‌دهد؛ اما پس از انجام همه‌ی این کارها، مشکل همچنان پابرجا بود. اندی باکسال، نویسنده‌ی ارشد دیجیتال‌ترندز، نیز در بررسی عملی اخیر خود از پیکسل ۶ پرو به همین مشکل اشاره و سنسور آن را «آهسته و غیرقابل‌اعتماد» توصیف کرد.

این اولین گوشی پیکسلی است که از حسگر اثرانگشت درون صفحه‌ استفاده می‌کند؛ بنابراین، گوگل ممکن است قبل از عرضه، آن را به‌طور‌کامل آزمایش نکرده باشد و این مسئله‌ی جالبی نیست. پیکسل ۵ سنسوری داشت که در پشت دستگاه نصب می‌شد و پیکسل ۴ نیز از قفل چهره استفاده می‌کرد.

هنوز گوگل اطلاعات دقیق و رسمی درباره‌ی مشکل سنسور اثرانگشت خانواده پیکسل ۶ منتشر نکرده است؛ اما امیدواریم سریع‌تر آن را رفع کند تا کاربران بتوانند بهترین تجربه‌ را از کار‌کردن با این گوشی‌های هوشمند به‌دست آورند.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه