آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

با 15 تا از عجیب‌ترین خودروهایی که ساخته شده‌اند آشنا شوید!

  • -
با 15 تا از عجیب‌ترین خودروهایی که ساخته شده‌اند آشنا شوید!

عجیب غریب‌ها را می‌توان در هر حوزه‌ای یافت. چه اسمارتفون باشند، چه خودرو، وقتی ظاهری متفاوت از آنچه بیشتر می‌بینیم دارند، لقب عجیب و غریب را می‌گیرند. حتما برایتان جالب خواهد بود، در ادامه با هم نگاهی می‌اندازیم به عجیب‌ترین خودروهایی که احتمالا باور نمی‌کنید ساخته شده باشند. با آی‌تی‌کلوپ همراه باشید.

1- (1970) Ferrari Pininfarina 512 S Modulo
Pininfarina-Modulo

می‌توان 1970 Ferrari Pininfarina 512 S Modulo  را یکی از عجیب‌ترین عجیب‌ترین‌ها نامید. این خودرو برای نمایشگاه اتومبیل ژنو که در سال 1970 برگزار شد، طراحی و ساخته شد. پائولو مارتین برای بدنه این خودرو طراحی منحصربفرد و غیر معمولی را پیاده کرده بود. در این خودرو سقف متحرک از قسمت جلویی به سمت جلو می‌غلتید. پائولو برای خلاقیتی که در ساخت این خودرو بکار برده بود، 22 جایزه بین‌المللی را از آن خود کرد.

2- (2001) BMW GINA Light Visionary Model
BMW-GINA-Light-Visionary-Model-Concept-Car

این کانسپت محصول شرکت BMW  و طراحی مدیر طراحی کمپانی یعنی کریس بنگل است. برای طرفداران خودروهای آلمانی طراحی مذکور واقعا غیر معمول است و بنگل با انتخاب این شکل و ظاهر قصد بر شکستن کلیشه‌های طراحی در خودروهای آلمانی را داشته است. بدنه این خودرو از جنس اسپندکس بوده که با پلی یورتان پوشیده شده است. در طراحی این خودرو و زمانی که ماشین در حالت پارک است، برای اینکه راننده بتواند راحت‌تر سوار شود، فرمان و دیگر لوازم به سمت مرکز کنسول حرکت می‌کنند.

3- (2010) Porsche 918 Spyder Concept Car
Porsche-Spyder

پورشه 918 اسپایدر اولین بار در نمایشگاه اتومبیل ژنو به معرض نمایش گذاشته شد. چیزی که این خودرو را متمایز می‌کرد، قرار دادن موتورهای برقی روی محورهای پشتی و جلویی بود که باعث ایجاد نیروی 218 اسب بخار می‌شد. البته موتور این ماشین یک نوع 3.4 لیتری، V-8 با قدرت 500 اسب بخار بود. با اینکه طراحی این مدل غیر معمول و عجیب به نظر می‌آمد اما الهام بخش طرح هایبریدهای پورشه که امروزه در خیابان‌ها می‌بینیم، شد. روی فرمان این خودرو یک دکمه تعبیه شده بود که به راننده اجازه می‌داد بین چهار مود رانندگی و بر اساس محیطی که در آن قرار دارد یکی را انتخاب کند.

4-Bugatti Type 57S
Bugatti-Type-57S-Atalante-1936

با اینکه Bugatti Type 57S  که سال 1935 در نمایشگاه اتومبیل پاریس به معرض نمایش قرار گرفت دیگر وجود خارجی ندارد، اما برای زمان خودش حسابی پر سر و صدا و مدرن محسوب می‌شد. تفاوت‌های زیادی روی بدنه وجود داشت که ظاهر این خودرو را متمایز می‌کرد. ظاهر عجیب گریل که در دو طرف موتور قرار گرفته بود و شیب V شکلی که زیر رادیاتور ایجاد شده بود، این خودرو را در زمره عجیب‌ترین‌ها قرار می‌دهد. از این ماشین تنها 43 عدد ساخته شد.

5- Aurora Safety Car
1957-Aurora-Automobile-Cartier-Style-et-Luxe-Goodwood-Festival-of-Speed-2004-

این خودرو ساخت یک کشیش با نام آلفردو جولیانو بوده و طراحی‌اش به گونه‌ای است که امنیت افراد سواره و پیاده را تضمین می‌کند. این خودرو یکی از اولین ماشین‌هایی است که مجهز به کمربند ایمنی بوده است. سپرهای این ماشین پر از فوم بوده و شیشه جلویش قابلیت چرخش را داشته و همین امر باعث می‌شد که نیازی به برف پاک کن نباشد. در نظر خیلی‌های آئورا زشت‌ترین یا حداقل یکی از زشت‌ترین خودروهای ساخته شده تا به امروز است.

6- 1932 Ford Speedster
Edsel-Ford-s-1934-Speedster

فورد اسپیدستر یکی از عجیب‌ترین مدل‌های پایانی دوره Model-T در آمریکا بوده است. این خودرو را یوجین گریگوری و ادسل فورد پسر هنری فورد طراحی کرده‌اند. این خودرو دارای موتور تخت V-8 و دکمه استارت بوده است. ایده دکمه استارت و موتور تخت V-8 خیلی قبل‌تر هم وجود داشته، اما فورد به دلیل برخی از مسائل تجاری استفاده از این دو طرح را برای سال‌ها به تاخیر انداخت.

7- (1936) Stout Scarab
Stout-Scarab

این خودرو با ظاهر عجیبش طراحی ویلیام استوت مهندس هوا بوده است. در پی کسب موفقیت در وارد کردن تفریح و خدمات لوکس به بخش حمل و نقل که شامل اضافه کردن غذا و خدمه پرواز می‌شد، ویلیام دوست داشت این موفقیت را در حوزه خودرو هم کسب کند. این خودرو در واقع یک رستوران متحرک بود، ولی به دلیل هزینه‌های بالا هیچوقت عمومی نشد و تنها 10 مدل از آن ساخته شد.

8-Mazda Nagare Concept Car
Nagare

اولین بار مزدا ناگاره سال 2006 در نمایشگاه اتومبیل لوس آنجلس به نمایش در آمد. معنی کلمه ژاپنی ناگاره  “جریان” است و مهندسین طراحی کمپانی آن را به دلیل تحقیق بر روی تاثیر حرکت بر روی محیط طبیعی ساختند. طراح اصلی این خودرو لاورنس فن دن آکر بود. این خودرو را به شیشه جلوی بزرگ و شیب دارش می‌شناسند. چرخ‌های آن هم بزرگ بوده و به طور کامل در محفظه تعبیه شده تحت پوشش قرار دارند. همین امر باعث می‌شود که چرخ‌ها بخش کاملا وابسته به خودرو باشند.

9- (1942) Oeuf électrique
L-Oeuf-lectrique-1942-Designed-and-fabricated-by-Paul-Arzens

حتما شما هم با دیدن این خودرو یاد ماشین‌های بدون سرنشینی که اخیرا زیاد از آنها صحبت می‌شود افتاده‌اید. این خودرو سه چرخه بوده و نیروی‌اش را در زمانی که گازوئیل سوخت اول خودروها بود از باتری می‌گرفت. پائول آرزنس فرانسوی طراح اصلی این خودرو بوده است. او پیش از وارد شدن به صنعت اتومبیل با نقاشی‌ها و طراحی لوکوموتیو مشهور بوده است. بدنه این خودرو دست ساز و از جنس آلومینیوم بوده و در آن بعلاوه از پلی (متیل متاکریلات) استفاده شده که در آن زمان روزهای اولش را می‌گذرانده است.

10-(1947) Norman Timbs Special
1947-Norman-Timbs-Special

نورمن تیبز طراح این خودروی جالب با طراحی عجیب و منحصر بفرد بوده است. موتور این خودرو Buick Straight 8  بوده که در پشت شاسی خودرو تعبیه شده است. این خودرو می‌توانست با سرعت 193 کیلومتر بر ساعت حرکت کند. به دلیل نداشتن سقف، برای راندن این ماشین در حداکثر سرعتش نیاز به عینک‌های رانندگی ویژه بود.

11- (1965) Dodge Deora
1965-Dodge-Deora-Concept-Car-1-

اگر از من بپرسید این ماشین را عجیب‌ترین این لیست انتخاب می‌کنم. این خودرو در نداشت و در واقع مدل اولیه ماشین‌های اسباب بازی  Hot Wheels بوده است. یکی از جالب‌ترین  ویژگی‌های این خودرو روشی است که راننده وارد آن می‌شد؛ از آنجایی که دری وجود ندارد، بخش جلویی خودرو بالا آمده و راننده می‌تواند از آنجا وارد شود.

این خودرو مجهز به یک موتور 2.8 لیتری Salnt-6 است. جالب است بدانید که داج دئورا هنوز وجود دارد و در حراجی که سال 2009 برگزار شد به قیمت 225000 دلار فروخته شده است.

12- (1953) GM Firebird 1 XP-21
SE-Detroit-MI-1954-General-Motor-s-Firebird-XP-21-known-as-Firebird-1-Arizona-Desert-Proving-Grounds-The-first-US-made-Gas-Turbine-Powered-Automobile

این خودرو یکی از چند کانسپتی است که دهه 50 میلادی از سوی کمپانی جنرال موتورز معرفی شد. XP-21 در واقع یک جت بوده که روی چهار چرخ قرار گرفته بود. موتور این خودرو قادر بود که 26000 بار در در دقیقه چرخش ایجاد کند که همین امر 370 اسب بخار نیرو تولید می‌کرد. در حال حاضر این خودرو در موزه هنری فورد در میشیگان آمریکا به معرض نمایش گذاشته می‌شود.

13- (1955) Chrysler (Ghia) Streamline X “Gilda”
29f-1955-Chrysler-Ghia-Gilda-Streamline-X-Coupe-E-

گیلدا یکی دیگر از خودروی‌های باله‌دار دهه پنجاه بود که یک موتور توربینی جت برای حرکتش انتخاب شده بود. طراح این خودرو یک فرد ایتالیایی با نام جیووانی ساوونوتزی بوده است. موتور این خودرو زمانی که ناکارآمد نشان داد با یک نوع 1.5 لیتری تعویض شد. خودروی مذکور در نمایشگاه تورین سال 1955 آغاز بکار کرد.

14- (1948) Tasco
1948-Tasco

این خودرو ساخت شرکت آمریکایی تولید کننده ماشین‌های مسابقه‌ای بوده و نامش هم در واقع مخفف نام خود شرکت است. آنچه در تصویر می‌بینید ترکیبی از ماشین و هواپیماست. طراح این خودروی عجیب گوردون بوئریگ بوده است. او از شکل و ظاهر هواپیماهای جنگی موجود در جنگ جهانی دوم برای ساختن خودرو استفاده می‌کرده. یکی از ویژگی‌های منحصر بفرد این خودرو پوشش فایبر گلاسی است که چرخ‌های جلو را پوشانده است، بعلاوه این اولین خودرویی است که سقف T مانند بر روی آن استفاه شده است. این خودرو برای بستن قرارداد تولید با کمپانی هواپیماسازی بیچ ساخته شده بود، هر چند این هدف هیچوقت محقق نشد.

15-BMW Lovos
Modell-BMW-Lovos

حتما با دیدن عکس خواهید گفت که این عجیب‌ترین خودروی لیست می‌تواند باشد. طراح این خودرو یک خانم با نام آن فورشنر بوده و قصدش جلب توجه طرفداران به سمت ظاهر و قسمت بیرونی خودرو بوده است. با بسته بودن درها، بدنه خودرو شبیه به ماهی پولک دار دیده می‌شود، در ضمن 12 پره بر روی هر چرخ قرار دارد که در هنگام باز بودن نقش هوا شکن را بازی می‌کنند.

منبع: چرخان

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه