آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

AMD کارت گرافیک Radeon PRO W6400 را با قیمت ۲۲۹ دلار رونمایی کرد

  • -
AMD کارت گرافیک Radeon PRO W6400 را با قیمت ۲۲۹ دلار رونمایی کرد

شرکت AMD از کارت گرافیک جدید خود موسوم به Radeon PRO W6400 رونمایی کرد؛ یک کارت رده‌پایین که بر‌ پایه‌ی پردازنده‌ی گرافیکی ۶ نانومتری Navi 24 توسعه داده شده و با قیمت ۲۲۹ دلار به‌فروش خواهد رسید.

AMD کارت گرافیک رده‌پایین AMD Radeon PRO W6400 را با تراشه‌ی گرافیکی ۶ نانومتری Navi 24، چهار گیگابایت حافظه و توان مصرفی ۵۰ وات (TDP) با قیمت ۲۲۹ دلار در آمریکا معرفی کرد.

به گزارش وب‌سایت wccftech، با‌ توجه به انتشار برخی اطلاعات در‌ مورد Radeon PRO W6400، معرفی این کارت گرافیک چندان دور از ذهن نبود، زیرا هر مدل از پردازنده‌های سری Navi، پس از مدتی با مدل پرو به‌روزرسانی شده‌اند. این‌‌ بار هر دو مدل معمولی و پرو این کارت گرافیک در یک‌روز عرضه خواهند شد. البته Radeon PRO W6400 از نظر مشخصات فنی با RX 6500 XT مطابقت ندارد، در‌ عوض بیشتر ویژگی‌های آن شبیه کارت گرافیک RX 6400 است.

کارت گرافیک MD Radeon PRO W6400

Radeon PRO W6400 با دقت بالا و برای عملکرد همه‌جانبه ساخته شده، درحالی‌که قیمت آن نیز مقرون‌به‌صرفه است. ترکیب این دو ویژگی باعث شده این کارت گرافیک برای رفع نیازهای نرم‌افزار رایج، به گزینه‌ای ایدئال محسوب شود. در ‌ادامه بخشی از توضیحات AMD را در‌ مورد این پردازنده مرور می‌کنیم:

مهندسان باهوش ما اطمینان حاصل کردند که این کارت گرافیک همه‌ی ویژگی‌های مورد نیاز کاربر را ارائه دهد. اگرچه با توجه به اینکه جریان کار همیشه در‌ حال تغییر است و نرم‌افزارها فشرده‌تر شده‌اند، ما مطمئن شده‌ایم که Radeon PRO W6400 با نیازهای امروزی مطابقت داشته باشد و علاوه‌براین اطمینان حاصل کرده‌ایم که برای قابلیت‌هایی که بعید است به‌این زودی‌ها از آن‌ استفاده کنید، پول اضافه پرداخت نکنید.

این پردازنده‌ی گرافیکی به‌گونه‌ای طراحی شده است که بسیار مقرون‌به‌صرفه باشد و از طرف دیگر کارایی لازم را ارائه دهد.

MD Radeon PRO W6400

در‌ مورد مشخصات AMD Radeon PRO W6400 باید اشاره کنیم که این کارت گرافیک در‌ مجموع از ۷۶۸ هسته و ۱۲ واحد محاسباتی RDNA2 بهره می‌برد. حافظه‌ی این کارت گرافیک نیز چهار گیگابایت GDDR6 بوده و سرعت آن ۱۴ گیگابیت‌برثاتیه، پهنای‌باند تا ۱۱۲ گیگابیت‌برثانیه و حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن ۱۶ مگابایت است. این کارت گرافیک به یک رابط ۶۴ بیتی مجهز شده و فقط از‌ طریق چهار خط PCIe کار می‌کند. اگرچه این محصول برای پلتفرم‌های گرافیکی نسل چهارم بهینه‌سازی شده است، اما استفاده از آن در پلتفرم‌های گرافیکی نسل سه به‌دلیل تعداد محدود، منجربه کاهش شدید عملکرد خواهد شد.

گفته می‌شود Radeon PRO W6400 قادر به ارائه‌ی ۳٫۵ ترافلاپس FP32 و هفت ترافلاپس FP16 بوده و توان‌مصرفی آن ۵۰ وات است. این یعنی کارت گرافیک مورد اشاره به هیچ کانکتور برق اضافه‌ای نیاز ندارد و از‌ طریق رابط PCIe خود کار می‌کند. این محصول به‌شکل HFHL با طراحی تک‌شیار، پوشش هیت‌سینک کوچک با دو فن منفرد و دو خروجی نمایشگر عرضه خواهد شد.

کارت گرافیک Radeon PRO W6400 از همه‌ی فناوری‌های مدرن AMD از‌ جمله Radeon ProRender، Remote Workstation و VR Ready Creator پشتیبانی می‌کند. از دیگر ویژگی‌های این پردازنده‌ی گرافیکی می‌توان به پشتیبانی از 4K H264 Decode و H265/HEVC Decode اشاره کرد.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه