آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

Outlook Lite اپلیکیشن مدیریت ایمیل مایکروسافت را به دستگاه‌های ارزان‌قیمت می‌آورد

  • -
Outlook Lite اپلیکیشن مدیریت ایمیل مایکروسافت را به دستگاه‌های ارزان‌قیمت می‌آورد

مایکروسافت با انتشار Outlook Lite اندروید، تقریباً همه‌ی ویژگی‌های اصلی برنامه‌ی مدیریت ایمیل خود را دردسترس دارندگان گوشی‌های پایین‌رده‌ قرار می‌دهد. البته این قابلیت‌ها با همه‌ی سرویس‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات ایمیل کار نمی‌کنند.

مایکرسافت در سکوت خبری نسخه‌ی لایت Outlook را برای اندروید رونمایی کرد. درواقع، این اپلیکیشن نسخه‌ای کارآمد از سرویس مدیریت ایمیل این شرکت محسوب می‌شود که برای استفاده در دستگاه‌های مجهز به سخت‌افزار ضعیف بهینه‌سازی شده است. بدین‌ترتیب، دارندگان گوشی‌های اندرویدی پایین‌رده می‌توانند بدون نگرانی از کُندشدن سرعت دستگاه خود، این اپلیکیشن را نصب و از ویژگی‌های جذابش استفاده کنند.

مایکروسافت می‌گوید Outlook Lite همه‌ی ویژگی‌های اصلی نسخه‌ی کامل Outlook را در اپلیکیشنی ۵ مگابایتی ارائه می‌دهد. این نسخه‌ به‌نحوی بهینه‌سازی شده است تا سرعت اجرای بسیاری را در دستگاه‌های اندرویدی پایین‌رده ارائه دهد. این شرکت اظهار کرد که نسخه‌ی لایت سرویس مدیریت ایمیل آن، حتی روی دستگاه‌های مجهز به یک گیگابایت حافظه‌ی رم بدون مشکل و با سرعت زیاد اجرا می‌شوند و مصرف باتری آن نیز بسیار کم است. ناگفته نماند این اپلیکیشن عملکرد مناسبی هم روی شبکه‌های 3G حتی 2G ارائه می‌دهد.

نکته‌ی مهم این است که Outlook Lite از داده‌ها و فضای ذخیره‌سازی و باتری بسیار کمی استفاده می‌کند که این ویژگی‌ها در بیشتر برنامه‌های سبکی نیز دیده می‌شود که مخصوص گوشی‌های مقرون‌به‌صرفه طراحی شده‌اند. درواقع، طیف گسترده‌ای از کاربران از چنین دستگاه‌هایی استفاده می‌کنند و گوگل نیز در این‌ زمینه Android Go را توسعه داده است که درواقع نسخه‌ی سبک‌تر سیستم‌عامل اندروید برای گوشی‌های پایین‌رده به‌حساب می‌آید.

علاوه‌براین متا نیز نسخه‌ی لایت بسیاری از سرویس‌های خود ازجمله اینستاگرام‌ و فیسبوک را برای دستگاه‌های پایین‌رده توسعه داده است. اگر از گوشی‌هایی با سخت‌افزار ضعیف استفاده می‌کنید، نسخه‌ی لایت اپلیکیشن‌های محبوب دیگری مثل تیک‌تاک و توییتر و حتی Tinder نیز دردسترس شما قرار دارند.

به‌نوشته‌ی انگجت، Outlook Lite مثل نسخه‌ی سبک بیشتر اپلیکیشن‌ها درکنار مزایایش، معایبی هم دارد. اگرچه این نسخه همه‌ی قابلیت‌های اصلی نسخه‌ی کامل Outlook را دراختیار کاربران قرار می‌دهد، این ویژگی‌ها احتمالاً با برخی از ارائه‌دهندگان خدمات ایمیل کار نمی‌کنند. درحال‌حاضر، این اپلیکیشن فقط با حساب‌های Outlook.com ،Microsoft 365 ،MSN ،Hotmail و Microsoft Exchange Online سازگار است.

علاوه‌براین، برنامه‌ی مذکور درحال‌حاضر فقط در کشورهای منتخب ازجمله آرژانتین، برزیل، شیلی، کلمبیا، اکوادور، هند، مکزیک، پرو، عربستان، آفریقای‌جنوبی، تایوان، تایلند، ترکیه و ونزوئلا درسترس است. البه غول فناوری مستقر در ردموند اعلام کرده است که این اپلیکیشن احتمالاً در آینده در نواحی بیشتری ارائه خواهد شد.

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه