آی تی کلوپ | ITCLOOP

روی نبض فناوری زندگی کنید

نتایج یک نظرسنجی از اعتماد بسیاری از مردم آمریکا به ارزهای دیجیتال خبر می‌دهد

  • -
نتایج یک نظرسنجی از اعتماد بسیاری از مردم آمریکا به ارزهای دیجیتال خبر می‌دهد

براساس نتایج نظرسنجی ویجر دیجیتال (‌Voyager Digital)، باوجود نوسانات شدید دنیای ارزهای دیجیتال، بسیاری از مردم آمریکا اعتماد زیادی به این ارزها دارند.

نمیتوان آخرین اخبار را مبنی بر از دست رفتن نیمی از ارزش بیت کوین، پس از اینکه دوماه پیش به رکورد خود رسید، نادیده گرفت. چنین اخباری به‌راحتی می‌تواند فشار زیادی به سرمایه‌گذار وارد کرده یا آن‌ها را مجبور کند که پول خود را در یک حساب پس‌انداز ساده نگه دارند. باوجود نوسان بالای دنیای بلاک چین و ارزهای دیجیتال که به‌سرعت درحال توسعه است، یک نظرسنجی جدید از پلتفرم معاملاتی رمزنگاری وویجر دیجیتال نشان می‌دهد که دو سوم از بیش از ۶ هزار آمریکایی که در این بررسی شرکت کردند، نسبت به ارزهای دیجیتال دیدگاه مثبتی دارند. این آمریکایی‌ها براین باور هستند که ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، آلت‌کوین‌ها و استیبل کوین‌ها تا پنج‌سال آینده به‌طور گسترده به‌عنوان روش‌های پرداخت پذیرفته خواهند شد.

به گزارش ZDnet، وویجر دیجیتال در بیانیه‌ مطبوعاتی خود اعلام کرد که مصرف‌کنندگان آمریکایی با تبدیل شدن صنعت ارزهای دیجیتال به جریان اصلی و رشد در کاربرد، اعتماد به‌نفس بیشتری به‌دست می‌آورند. به‌عنوان مثال حدود ۶۴ درصد از آمریکا‌یی‌های مورد بررسی معتقد هستند که رمزارزها در سال ۲۰۲۲ ارزش بیشتری پیدا خواهند کرد و ۶۱ درصد از این افراد اعلام کرده‌اند در سال جاری ارز دیجیتال خریداری خواهند کرد.

بیت کوین

استفان ارلیش، مدیر اجرایی وویجر دیجیتال در مصاحبه با وب‌سایت ZDNet گفت:

من فکر می‌کنم کاربران به ارزهای دیجیتال به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری بلند‌مدت نگاه می‌کنند و تکامل فناوری روی بلاک چین ایجاد خواهد شد. من معتقدم بسیاری از پروتکل‌ها، بسیاری از سکه‌ها و بسیاری از بلاک چین‌ها، نسل بعدی تکامل فناوری خواهند بود و نه انقلاب فناوری.

این اولین‌بار است که وویجر دیجیتال تصمیم گرفته اعتماد کاربران را درمورد ارزهای دیجیتال بررسی کند. این شرکت، انجام نظرسنجی را به نهاد اطلاعاتی جهانی ساوانتا بین ۱۰ تا ۲۰ دسامبر ۲۰۲۱ واگذار کرد. ساوانتا در مجموع ۶۱۰۳ نفر را مورد بررسی قرار داد که شامل یک نمونه سرشماری از ۱۰۰۶ آمریکایی ۱۸ سال به بالا بود. براساس بیانیه‌ مطبوعاتی، ۹۹۶ نفر از این افراد قبلا ارز دیجیتال خریداری کرده بودند و ۴۳۲۵ نفر نیز ازجمله مشتریان فعلی وویجر بودند.

از جمله نکات کلیدی این نظرسنجی این است که زنان بیشترین استقبال را از ارزهای دیجیتال دارند. دوم سوم افراد مورد بررسی در این نظرسنجی اعتقاد دارند که پذیرش گسترده‌ رمزارزها تا پنج سال آینده رخ خواهد داد. از این تعداد بیش از نیمی از آن‌ها (حدود ۵۳ درصد) زن و حدود ۴۴ درصد مرد بودند. ۶۱ درصد از افراد شرکت‌کننده در نظرسجی اعلام کردند که امسال احتمالاً ارزدیجیتال خریداری خواهند کرد و زنان نسبت به مردان به خرید رمزارز بیشتر تمایل دارند.

ارز دیجیتال پول

حال نکته‌ جالب این است که یافته‌های نظرسنجی جدید نشان می‌دهد مردان آمریکایی دوبرابر زنان این کشور رمزارز دارند.

از دیدگاه سنی، این نظرسنجی نشان داد که برخلاف تصور رایج، تعداد افراد علاقه‌مند به ارزهای دیجیتال در رده‌ سنی ۴۲ تا ۷۶ سال درحال افزایش است. ۶۱ درصد افرادی که گفته‌اند در سال ۲۰۲۲ به خرید ارزهای دیجیتال روی خواهند آورد در رده‌ی سنی ۴۲ تا ۵۲ سال بوده‌اند، حدود ۳۲ درصد این افراد نیز در رده‌ی سنی ۵۶ تا ۷۶ سال قرار داشته‌اند. تقریباً یک سوم این دسته از افراد اعلام کردند در سال جاری میلادی ارز دیجیتال خریداری خواهند کرد.

ارلیج گفت:

همه فکر می‌کنند ارزهای دیجیتال فرصتی برای رده‌ سنی ۱۰ تا ۲۵ سال و ۲۶ تا ۴۱ سال است، اما افراد رده‌ی سنی ۴۲ تا ۶۷ سال نیز تمایل خود را برای سرمایه‌گذاری در این بازار اعلام کرده‌اند.

یکی دیگر از یافته‌های کلیدی که ارلیج به آن اشاره می‌کند، این است که پاسخ‌دهندگان رده سنی ۱۰ تا ۲۵ سال و ۲۶ تا ۴۱ سال تمایل بیشتری به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال دارند تا سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک یا صندوق‌های قابل معامله در بورس. او می‌گوید:

فکر می‌کنم دلیل اصلی روی آوردن به ارزهای دیجیتال به بحران مالی سال ۲۰۰۸ برمی‌گردد و نسل‌های جوان‌تر که شکست بازارهای مالی را درنتیجه‌ی رکود بزرگ تجربه‌ کردند، ارزهای دیجیتال و امور مالی غیرمتمرکز را به‌عنوان یک راهکار بهتر درنظر می‌گیرند.

شرکت‌کنندگان این نظرسنجی معتقدند فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال در دراز مدت جایگزین شده و تکامل می‌یابند و کنترل بیشتری را دراختیار آن‌ها قرار خواهند داد، امور مالی غیرمتمرکز نیز به ایجاد ثروث برای آن‌ها کمک خواهد کرد.

براساس این نظرسنجی، از آمریکایی‌هایی که مورد بررسی قرار گرفته و معتقدند ارز دیجیتال پول آینده‌ جهان است،۴۳ درصد در رده‌ی سنی ۲۶ تا ۴۱ سال قرار دارند. پس از آن ۴۶ درصد در رده‌ سنی ۴۲ تا ۵۷ سال و ۴۱ درصد در رده سنی ۱۰ تا ۲۵ سال قرار دارند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که نسل ۲۶ تا ۴۱ ساله، نیروی محرکه مهمی در پذیرش ارزهای دیجیتال است و موارد زیر، نگرش این دسته افراد را نسبت به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال نشان می‌دهد:

● ۸۲ درصد از توانایی بازار رمزارز برای کاهش وابستگی به بانک‌ها هیجان‌زده هستند

● ۴۱ درصد در سال ۲۰۲۱ به‌جای صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک (۳ درصد) یا خودروهای جدید (۷ درصد)، ارز دیجیتال خریداری کردند

● ۸۲ درصد از این احتمال که بتوانند روزی یک فنجان قهوه را با استفاده از رمزارزها خریداری کنند، هیجان‌زده هستند

● ۶۷ درصد مایل هستند درمورد ارز دیجیتال بیشتر بدانند

● ۵۹ درصد معتقدند که ارز دیجیتال، پول آینده است

● ۵۱ درصد بر این باورند که ارزهای دیجیتال پتانسیل کمک به کسب‌وکارهای کوچک را دارد

اگرچه نوسانات و بی‌ثباتی در ارزش ارزهای دیجیتال همچنان یکی از نگرانی‌های اصلی معامله‌گران این بازار است، اما بسیاری از افراد مورد بررسی در نظرسنجی این مورد را به‌عنوان یک عامل بازدارنده محسوب نمی‌کنند. ارلیش خاطرنشان کرد:

مصرف‌کنندگان حتی باوجود اینکه می‌دانند این طبقه از دارایی‌ها با نوسان زیاد مواجه است به این موضوع توجه داشته و اعلام کرده‌اند که نوسانات بازار رمزارزها به‌طور کلی دست‌اندازهایی در جاده محسوب می‌شوند. نوسان در ارزهای دیجیتال به‌دلیل نوپا بودن این دارایی است؛ چراکه فقط ۱۰ سال از عمر آن گذشته است.

برخی دیگر از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی توجهی به نوسانات نداشته و درکل تمایلی به سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال ندارند. ارلیش گفت:

این یک فرصت برای مشارکت در زیرساخت‌های آینده است. البته سرمایه‌گذاران نباید تمام پول و پس‌انداز زندگی خود را برداشته و آن را در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند، بلکه باید پس از کسب آموزش‌های لازم، بخشی از سرمایه‌ خود را وارد این بازار کنند.

مشارکت‌کنندگان در این نظرسنجی همچنین احساس می‌کنند که برای ورود به بازار رمزارزها، آموزش باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد. حدود نیمی از این افراد اعلام کرده‌اند که اگر درک بهتری از ارزهای دیجیتال داشته باشند، سرمایه‌گذاری در این حوزه را مدنظر قرار خواهند داد. ۵۵ درصد از شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی اعلام کرده‌اند که به‌دنبال یادگیری روش ورود و فعالیت در بازار ارزهای دیجیتال هستند و ۴۵ درصد از افراد رده‌ سنی ۴۲ تا ۶۷ سال نیز گفته‌اند ای‌کاش در سنین پایین‌تر درمورد رمزارزها اطلاعات به‌دست می‌آورند.

افزون‌براین، دو سوم افراد مورد بررسی اعلام کرده‌اند که رمزارز باید در دبیرستان تدریس شود و یک سوم معتقدند که افراد باید حتی قبل از دبیرستان با فضای ارزهای دیجیتال آشنا شوند. این باور با نظر شهردار جدید نیویورک، اریک آدامز نیز مطابقت دارد؛ زیرا او مدتی قبل اعلام کرده بود که ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین باید در مدارس تدریس شود.

شاید مهم‌ترین نکته‌ به‌دست آمده از این نظرسنجی این باشد که سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال فقط برای نسل‌های جوان نیست. ارلیج در این رابطه گفت:

این تصور که رمزارز فقط برای رده‌های سنی ۱۰ تا ۲۵ و ۲۵ تا ۴۲ سال اهمیت دارد، رویکرد صحیحی نیست. هم‌اکنون افراد زیادی در رده سنی ۴۲ تا ۶۷ سال وجود دارند که به‌دنبال یادگیری بیشتر درمورد بازار ارزهای دیجیتال بوده و به‌دنبال سرمایه‌گذاری در این حوزه هستند که این شرایط حکایت رمزارزها تغییر خواهد داد.

ارلیج در بخش دیگری از توضیحات خود گفت:

من فکر می‌کنم یکی از یافته‌های کلیدی این نظرسنجی این است که اهمیت دارایی‌های دیجیتال به‌میزان درخورتوجهی درحال افزایش است و این موضوع به‌تنهایی به شما نشان می‌دهد که بازار رمزارزها در ایالات متحده چقدر بزرگ است. ما می‌دانیم که فضای ارزهای دیجیتال بسیار گسترده‌تر خواهد شد، زیرا همه‌ی نسل‌ها در آن مشارکت دارند.

به‌نظر شما آینده‌ی دنیای ارزهای دیجیتال به کدام سمت پیش خواهد رفت؟

اشتراک گذاری با دوستان

نظرات: (۰) اولین کسی باش که برای این مطلب نظر می‌ده!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی

هدایت به بالای صفحه